• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Det va mest en rolig grej , lättsamma skämt å va tjockstark etc. Men alla är så fokuserade på tyngderna. Sällan folk räknar på tyngderna kontra kroppsvikt. Det är en helt annan sak då faller många som tror dom är så starka 😀

Är beredd att hålla med här. Kan ibland i samtal med folk få känslan av att vara lite low key skrytsam med hur tungt man lyfter men i förhållande till kroppsvikt är man rätt medioker.

Tycker iaf det är väldigt coolt när tex en person på 73kg kör djupa ass2thegrass knäböj på 20 reps a 180 kg.

Edit: kolla typ Sang Yeon Lee. Där snackar vi stark

Det va mest en rolig grej , lättsamma skämt å va tjockstark etc. Men alla är så fokuserade på tyngderna. Sällan folk räknar på tyngderna kontra kroppsvikt. Det är en helt annan sak då faller många som tror dom är så starka 😀
Allt är ju relativt, både ens vikter kontra kroppsvikt, mål och kropp osv :)
Man lyfter(borde iaf) för att det är kul och det är roligt att höja vikter. Mina vikter idag relativt till kroppsvikten är ju sämre än för 15 år sedan, men å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om min egen vikt idag. Höja vikter gör jag för att det är kul och inte för att skryta för någon annan.

Sen är jag alltid imponerad över folk som lyfter 250kg+ i bänkpress oavsett vad de väger. Men visst, väga under 100kg och ta den vikten är ännu mer häftigt.

Då och då går man in på gymmet, känner sig taggad, och så blir allt skit. Idag var en sån dag.

Hade träningsvärk i innerlåren från benpasset i torsdags, till den grad att jag gett ifrån mig små gubbljud varje gång jag satt mig på toalettstolen eller klivit in i bilen. Började värma upp för marklyft. Stretch, rörlighet, 70kg, 110kg. Smärtan var outhärdlig. Fick lägga ner och fortsätta med överkroppen. Det tog mer på psyket än vad jag vill erkänna.

Då och då går man in på gymmet, känner sig taggad, och så blir allt skit. Idag var en sån dag.

Hade träningsvärk i innerlåren från benpasset i torsdags, till den grad att jag gett ifrån mig små gubbljud varje gång jag satt mig på toalettstolen eller klivit in i bilen. Började värma upp för marklyft. Stretch, rörlighet, 70kg, 110kg. Smärtan var outhärdlig. Fick lägga ner och fortsätta med överkroppen. Det tog mer på psyket än vad jag vill erkänna.

Känner med dig. Det är som att världen rasar samman. Man känner sig som en förlorare och vekling. Överkroppspasset i detta fall känns bara som ett alibi pass och man försöker lugna sitt psyke med att man ändå kör ett ”bra pass” men allt känns bara skit. Sjukt hur hjärnan funkar

Klokt att lägga ner och flytta fokus. Så länge man åtminstone kan byta muskelgrupp och fortsätta träningen får man vara glad. Mardröm när skada/sjukdom hindrar all typ av träning.

Kort lunchpass idag, lite rygg och biceps.

Stångcurl stående mot vägg, röv o bakhuvud mot väggen - pers 52,5kg idag. Det kändes kul. Haft väldigt låg energi sista tiden men vikterna känns ändå ok.
Väldigt bra övning i styrkeprov. Ställer stora krav på styrka i både bål och överarmar. Ingen möjlighet till fusk om man har röv och bakhuvudet mot väggen. Gjordes med curlstång.

Upphöjda marklyft, ungefär 12cm från marken, för hypertrophy. Utmattande och gött.

Någon gång i livet vill jag fokusera på lägre reps och styrka. Efter 40 kanske?
IMG_2517.jpeg

Tillbaka
Topp