• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub, med eller utan datum?

Med eller utan datum?

  • Med

    Röster: 165 48.7%
  • Utan

    Röster: 174 51.3%

  • Totala väljare
    339

JoakimN

Omega
Som titeln lyder står jag och väger om jag tycker att med eller utan datum är snyggast på en Sub.

Mitt nästa inköp kommer troligtvis vara en sub så undrar vad alla ni andra tycker? Med eller utan, vad är snyggast?!
(för övrigt min första tråd här, så vet inte om jag postat den rätt.):nailbiting:

:omega::omega::omega::omega::omega:
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Frågan gällde vad som är snyggast, då är det utan som gäller. Sen kan det ju vara praktiskt med datum, och bubblan är onekligen karakteristisk, men less is indeed more.
 

Daro

Omega
Köp med datum och byt ut glaset om du stör dig på bubblan. Har dock ingen aning om vad det kostar.
Jag är inne på samma spår med nästa klockköp, men det blir nog utan datum för min del.
 

Wemb

Cartier
image.jpeg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Den praktiska aspekten väger tungt. Sen är det klassiskt att en Rolex har datum och förstoringbubbla. JA
 
Topp