• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

För snart 2,5 år sedan öppnade jag lådan med denna ögonsten och blev blixtförälskad!
Idag lade jag tillbaka den för att se om känslan var densamma när jag öppnar lådan idag....
Svar ja!!!
8B3EB6BB-CC04-437A-9963-713196B7D675.jpeg

Vore intressant att få höra motiveringen till den slutsatsen.
Personligen tycker jag DSSD var alldelses för klumpig och topptung, inget man kan ha under en vanlig skjorta som man kan med en sub. Jag älskade den för den var så ”toolig” men så fort jag testade en 6 siffrig sub så kände jag att den skulle få lämna. Tycker tavlan var lite rörig med texten ring lock system osv. Men samtidigt gillade jag att det inte fanns en datumbubbla !
Inget illa mot DSSD men sub är som sagt en mer komplett klocka enligt mig!

Personligen tycker jag DSSD var alldelses för klumpig och topptung, inget man kan ha under en vanlig skjorta som man kan med en sub. Jag älskade den för den var så ”toolig” men så fort jag testade en 6 siffrig sub så kände jag att den skulle få lämna. Tycker tavlan var lite rörig med texten ring lock system osv. Men samtidigt gillade jag att det inte fanns en datumbubbla !
Inget illa mot DSSD men sub är som sagt en mer komplett klocka enligt mig!

Mjo, jag har aldrig sett en sån IRL men på bilder ser den ju extremt topp-tung ut. Har svårt att tänka mig hur den ens skulle kunna få plats under skjortärmen. Har du testat vanlig SD då? Hur är den jämfört med sub?

• Like
Reactions: Bas
Mjo, jag har aldrig sett en sån IRL men på bilder ser den ju extremt topp-tung ut. Har svårt att tänka mig hur den ens skulle kunna få plats under skjortärmen. Har du testat vanlig SD då? Hur är den jämfört med sub?
Den är extremt topptung, kör man med RubberB så blir det lite bekvämare faktist.
Jag har testat både 5 och 6 siffriga SD och dom är faktist bekväma, speciellt 16600 ! Men ärligt talat har jag inte haft möjlighet att jämföra dom samtidigt.

Gött. Jag har aldrig förstått vad som är så fantastiskt med Batman. Jag har svårt för de stora siffrorna på ringen, och är inte heller särskilt förtjust i färgerna på ringen på Batman. Tycker faktiskt bättre om den svarta GMT, och bäst om pepsi eller helguld.
Hulk däremot... :D

Jag har både hulk och Batman, tycker dom kompletterar varandra bra, hade den svarta GMT först men ville testa BLNR också. Hulk är lätt favoriten som sagt. Haft en pepsi som jag uppskattade väldigt mycket, blir säkert en till i framtiden :)

Tillbaka
Topp