xigzo
Guld
Jag ber om ursäkt men jag är ungkar men det är fixatGrymt fin! Vilken härlig ungkarlslya det ser ut som i bakgrunden![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag ber om ursäkt men jag är ungkar men det är fixatGrymt fin! Vilken härlig ungkarlslya det ser ut som i bakgrunden![]()
Klassiker som inte går att tröttna på.För snart 2,5 år sedan öppnade jag lådan med denna ögonsten och blev blixtförälskad!
Idag lade jag tillbaka den för att se om känslan var densamma när jag öppnar lådan idag....
Svar ja!!!
![]()
Bäst förutom dwellernKlara favoriten i samlingen
![]()
Körde DSSD innan men sub är enligt mig en mer komplett klockaBäst förutom dwellern
Körde DSSD innan men sub är enligt mig en mer komplett klocka
Personligen tycker jag DSSD var alldelses för klumpig och topptung, inget man kan ha under en vanlig skjorta som man kan med en sub. Jag älskade den för den var så ”toolig” men så fort jag testade en 6 siffrig sub så kände jag att den skulle få lämna. Tycker tavlan var lite rörig med texten ring lock system osv. Men samtidigt gillade jag att det inte fanns en datumbubbla !Vore intressant att få höra motiveringen till den slutsatsen.
Personligen tycker jag DSSD var alldelses för klumpig och topptung, inget man kan ha under en vanlig skjorta som man kan med en sub. Jag älskade den för den var så ”toolig” men så fort jag testade en 6 siffrig sub så kände jag att den skulle få lämna. Tycker tavlan var lite rörig med texten ring lock system osv. Men samtidigt gillade jag att det inte fanns en datumbubbla !
Inget illa mot DSSD men sub är som sagt en mer komplett klocka enligt mig!
Den är extremt topptung, kör man med RubberB så blir det lite bekvämare faktist.Mjo, jag har aldrig sett en sån IRL men på bilder ser den ju extremt topp-tung ut. Har svårt att tänka mig hur den ens skulle kunna få plats under skjortärmen. Har du testat vanlig SD då? Hur är den jämfört med sub?
Hulk över Batman?Klara favoriten i samlingen
![]()
Ja !Hulk över Batman?
Gött. Jag har aldrig förstått vad som är så fantastiskt med Batman. Jag har svårt för de stora siffrorna på ringen, och är inte heller särskilt förtjust i färgerna på ringen på Batman. Tycker faktiskt bättre om den svarta GMT, och bäst om pepsi eller helguld.
Gött. Jag har aldrig förstått vad som är så fantastiskt med Batman. Jag har svårt för de stora siffrorna på ringen, och är inte heller särskilt förtjust i färgerna på ringen på Batman. Tycker faktiskt bättre om den svarta GMT, och bäst om pepsi eller helguld.
Hulk däremot...![]()
Framtung?Hulk ser ut att vara framtung
Den är faktist inte topptung, den är lite tjockare än GMT men inte så farligt. GMT sitter lite bättre mot armen men sub har glidelock så man kan strama åt på ett annat sätt. Jag gillar när klockan sitter fastHulk ser ut att vara framtung
Ska prova Hulk och gmt till helgenDen är faktist inte topptung, den är lite tjockare än GMT men inte så farligt. GMT sitter lite bättre mot armen men sub har glidelock så man kan strama åt på ett annat sätt. Jag gillar när klockan sitter fast
Ok! Rapport emotses!Ska prova Hulk och gmt till helgen
Nice! Blir det LN eller BLNR ?Ska prova Hulk och gmt till helgen
Tycker faktiskt om den svarta men kan förstå tjusningen i BLNRNice! Blir det LN eller BLNR ?
Jag märker oftast inte av det blåa då det är så mörkt ute hela tiden.
Aldrig förstått vad meningen är att ha två olika gröna nyanser på bezel/tavla.Klara favoriten i samlingen
![]()
Aldrig förstått vad meningen är att ha två olika gröna nyanser på bezel/tavla.
Blir väl svårt att få till sunburst på vridningen?Aldrig förstått vad meningen är att ha två olika gröna nyanser på bezel/tavla.
Njae, egentligen inte. Gillar den andra som kommer till smurfen tex. Den passar ju bättre ihop.Gillar du inte blåa sunburst-tavlorna heller?
Varför ha sunburst på vridringen när du kan göra tavlan i ickesunburst?Blir väl svårt att få till sunburst på vridningen?