Bästa kompis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin jycke..Bästa kompis![]()
Helt underbar Jycke.Fin jycke..![]()
Mina två hälsarHelt underbar Jycke.
En enkel fråga? När man drar upp sin sub manuellt? Kan man dra upp den för mycket? Finns ju inget stopp..
Tack..
Nope. Bara snurra på! Tumregel är väl ~40 hel varv så ska den vara maximalt uppdragen.. typEn enkel fråga? När man drar upp sin sub manuellt? Kan man dra upp den för mycket? Finns ju inget stopp..
En enkel fråga? När man drar upp sin sub manuellt? Kan man dra upp den för mycket? Finns ju inget stopp..
Känns som en onödigt återhållsam inställning? Sålänge man inte skruvar på den varje dag såfort man har tråkigt så ser jag inte hur det skulle vara skadligt att dra upp lite för mycket nån gång i veckan än lite för lite.Dra inte upp den i onödan. Sliter på krona och packningar.
Bör man dra upp klockan ibland även fast den används dagligen? Troligtvis inte va...?
Köp en winder!Hmm ok..reservtiden brukar ju vara runt 48tim. Jag brukar dra upp den ca 1 gång om dagen så den inte stannar när jag inte bär den. Drar upp ca 70-80 varv. Men ska sluta med det om det sliter...
Måste bära min oftare..Jag har aldrig dragit upp en sub manuellt![]()
70-80?! Tror det räcker med 30 för helt uppvriden.Måste bära min oftare..
70-80?! Tror det räcker med 30 för helt uppvriden.
Du bär den väl varje dag? Då behöver du aldrig dra upp den.Måste bära min oftare..
Känns som en onödigt återhållsam inställning? Sålänge man inte skruvar på den varje dag såfort man har tråkigt så ser jag inte hur det skulle vara skadligt att dra upp lite för mycket nån gång i veckan än lite för lite.
Hmm ok..reservtiden brukar ju vara runt 48tim. Jag brukar dra upp den ca 1 gång om dagen så den inte stannar när jag inte bär den. Drar upp ca 70-80 varv. Men ska sluta med det om det sliter...
Håller med!!!Nä, nu har det varit dåligt med bilder ett tag
![]()
Föredrar också matta tavlor framför sunburst. Även om Hulken är fantastisk så känns matt som en vinnare i längden.
![]()
116610, nej precis. Den är glossy, dvs glansig.Fast jag skulle nog inte säga att SubC är matt?
116610, nej precis. Den är glossy, dvs glansig.
SubC = förvirrande uttryck, innebär ju samtliga modeller med keramisk insert och där går ju även 116613 matt & 116619 in.![]()