• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Det är ju en smaksak. Jag upplever att det anses vara lite fult att gilla maxicase i klocknördskretsar.
Men det är ju du och ingen annan som ska bära klockan!
Jag har bara testat maxicase en gång, men oj! vad bra och skönt den satt på handleden!
Jag tror jag kommer att uppskatta maxicaset, och jag får försöka strunta i att det kan anses vara fult att gilla det ;) Många i denna tråd verkar köra på 6-siffrig referens :happyhappy:

Det är ju en smaksak. Jag upplever att det anses vara lite fult att gilla maxicase i klocknördskretsar.
Men det är ju du och ingen annan som ska bära klockan!
Jag har bara testat maxicase en gång, men oj! vad bra och skönt den satt på handleden!

Jag personligen tycker att det är lite väl mycket ståhej i det femsiffriga lägret. Många safirsnubbar som hörs lite väl mycket. Plexifolket är roligare enligt min mening. Fyrsiffrigt lockar däremot ganska bra för egen del. Kunskapen är lika med noll dock vilket ställer till det. :)

Den är nog mer cremevit än gul :) ljuset gjorde att den fick extra skjuts mot det gula.. men den har åldrats fint helt klart.

15208602582191391122667.jpg
Helt klart bra tyck i den patinan!
Anledningen till min fråga är att jag går i tankarna kring att återigen skaffa en sub, men denna gång med lite snyggare ålderstecken. Hade helst velat ha t.ex. 1680 med målade index men är lite motvillig till att betala 70k+. Då kompromissar jag hellre med en välpatinerad 16800 för 50k+.
Inte samma sak, men nära nog för någon som mig som snålar lite ;)

Helt klart bra tyck i den patinan!
Anledningen till min fråga är att jag går i tankarna kring att återigen skaffa en sub, men denna gång med lite snyggare ålderstecken. Hade helst velat ha t.ex. 1680 med målade index men är lite motvillig till att betala 70k+. Då kompromissar jag hellre med en välpatinerad 16800 för 50k+.
Inte samma sak, men nära nog för någon som mig som snålar lite ;)
1680 är ju lite fräckare ja :) lite väl dyr för mig med. Tycker denna är kanon så känner inte att jag saknar något, förmodligen den bästa jag ägt hitintills. Köpte ett extra insert till den för att ev bleka det, lite fusk men vore snyggt men en grå/blå ton.

Jag upplever int att det är liten tillgång? känns som att jag bläddrar förbi en sub här lite då och då
Diskussionen handlade ju om höga eftermarknadspriser. Det beror ju på att det är svårt att hitta en sub hos AD utan en oklar och oftast lång väntetid. Sen finns det väl naturligtvis subbar att få tag i både här och där, nytt som begagnat.

Tillbaka
Topp