Bas
Diamant
Alla älskar maxicaset Förutom ”vintage nördar”Va. Anser man på KS att det är lite fult att gilla maxicase?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla älskar maxicaset Förutom ”vintage nördar”Va. Anser man på KS att det är lite fult att gilla maxicase?
Jag tror jag kommer att uppskatta maxicaset, och jag får försöka strunta i att det kan anses vara fult att gilla detDet är ju en smaksak. Jag upplever att det anses vara lite fult att gilla maxicase i klocknördskretsar.
Men det är ju du och ingen annan som ska bära klockan!
Jag har bara testat maxicase en gång, men oj! vad bra och skönt den satt på handleden!
Nej.Alla älskar maxicaset Förutom ”vintage nördar”
Det är ju en smaksak. Jag upplever att det anses vara lite fult att gilla maxicase i klocknördskretsar.
Men det är ju du och ingen annan som ska bära klockan!
Jag har bara testat maxicase en gång, men oj! vad bra och skönt den satt på handleden!
Jo, det förstår jag också
Helt klart bra tyck i den patinan!Den är nog mer cremevit än gulljuset gjorde att den fick extra skjuts mot det gula.. men den har åldrats fint helt klart.
![]()
1680 är ju lite fräckare jaHelt klart bra tyck i den patinan!
Anledningen till min fråga är att jag går i tankarna kring att återigen skaffa en sub, men denna gång med lite snyggare ålderstecken. Hade helst velat ha t.ex. 1680 med målade index men är lite motvillig till att betala 70k+. Då kompromissar jag hellre med en välpatinerad 16800 för 50k+.
Inte samma sak, men nära nog för någon som mig som snålar lite![]()
Typ som denna?1680 är ju lite fräckare jalite väl dyr för mig med. Tycker denna är kanon så känner inte att jag saknar något, förmodligen den bästa jag ägt hitintills. Köpte ett extra insert till den för att ev bleka det, lite fusk men vore snyggt men en grå/blå ton.
Har sett snyggare
Säkert. Jag är dessutom mer ute efter något i stil med din. Och med länk naturligtvis.Har sett snyggaremen verkar rätt svårt att få till en bra blekning på insertet, lite därför jag drar mig. 55 lakan, den går nog att pruta lite på..
Hojtar om det skulle slå slint och den blir till saluSäkert. Jag är dessutom mer ute efter något i stil med din. Och med länk naturligtvis.
Jag skrev att jag ”upplever” att det är så.Va. Anser man på KS att det är lite fult att gilla maxicase?
Inget snyggt verk att visa direkt.. Urk.Någon med en klar/saffir caseback på sin Submariner? Hur gick ni tillväga i så fall?
Såg denna tråd och blev extremt sugen:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=154091
Inget snyggt verk att visa direkt.. Urk.
@garfield hade en hulk vill jag minnas.
Långa köer hos AD och liten tillgång.varför tror ni att andrahandsvärdet på submariner är så hög just nu? Stor efterfrågan?
Beror väl på när du vill ha enfunderar på att köpa en, men nu är det nästan värt att köpa den ny istället för begagnad :S
Långa köer hos AD och liten tillgång.
Har du traskat in hos butik och sagt att du vill köpa en sub? Rätt långa väntetiderhur menar du compiss?
Var då?Jag upplever int att det är liten tillgång? känns som att jag bläddrar förbi en sub här lite då och då
Jag upplever int att det är liten tillgång? känns som att jag bläddrar förbi en sub här lite då och då
Diskussionen handlade ju om höga eftermarknadspriser. Det beror ju på att det är svårt att hitta en sub hos AD utan en oklar och oftast lång väntetid. Sen finns det väl naturligtvis subbar att få tag i både här och där, nytt som begagnat.Jag upplever int att det är liten tillgång? känns som att jag bläddrar förbi en sub här lite då och då
Ja det har jag, men tänkte mer pris och efterfrågan på pre-ownedHar du traskat in hos butik och sagt att du vill köpa en sub? Rätt långa väntetider