Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår dittt resonemang men jag tycker att 116610 LN och 116600 är helt olika klockor, de ena behöver inte utesluta det andraLV, LB, LN - i den ordningen. Alltså från vänster till höger...
Den första finns i min samling, LB kan jag gärna tänka mig att äga nån gång, men LN står inte så högt på min lista. Där kör jag med 116600 istället!
LB såklart!Vilken väljer du?
![]()
Fin men 6 ref gillar jag bättreSUBMARINER 16613.
Med all respekt till er som gillar den nya sexsiffriga reffen. Men personligen så tycker jag att den femsiffriga rockar brallorna med nya boetten!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
My new watch guy, and now good friend, @Jay@IWS lent me his 1990 transition Sub for a while as he can't believe l am not a Sub guy.. Black PVD case and clasp, Rubber B strap and a shitliad is Stealth lurking around this baby..
Many thanks J, promise l won't sell it
What feelings does KS have on a Stealth Sub..
Honest answers much appreciated
We never stop learning.
Just fått hem en 116610LV från 10/2015, säljaren sa innan köpet i telefon ”endast lätta repor” men det fanns en lite ding på nederdelen av caset. Den har också gått +10 sek senaste 36h, returnerar ni en sån? Köpt från ett företag i Sverige.
LB, men är sugen på LN också.. Förstår att den större boetten jämfört med femmorna är något som många stör sig på, men för mig är den nyare länken en dealbreaker. Skulle dock gärna se ett nyare urverk på subbarna, men det kan nog bli en sexsiffrig för mig snart oavsett.Vilken väljer du?
![]()
Skicket (inne/ute) skall ju återspeglas av priset, har den sålts för X utifrån en viss info bör den rimligtvis vara billigare om skicket är sämre än uppgivet.Just fått hem en 116610LV från 10/2015, säljaren sa innan köpet i telefon ”endast lätta repor” men det fanns en lite ding på nederdelen av caset. Den har också gått +10 sek senaste 36h, returnerar ni en sån? Köpt från ett företag i Sverige.
Vilken väljer du?
![]()
Väljer svart. Den i mitten är för blingig för min smak och den gröne har jag aldrig sett irl. Är dock väldigt nyfiken på den.Vilken väljer du?
![]()
Just fått hem en 116610LV från 10/2015, säljaren sa innan köpet i telefon ”endast lätta repor” men det fanns en lite ding på nederdelen av caset. Den har också gått +10 sek senaste 36h, returnerar ni en sån? Köpt från ett företag i Sverige.
![]()
![]()
![]()
![]()
My new watch guy, and now good friend, @Jay@IWS lent me his 1990 transition Sub for a while as he can't believe l am not a Sub guy.. Black PVD case and clasp, Rubber B strap and a shitliad is Stealth lurking around this baby..
Many thanks J, promise l won't sell it
What feelings does KS have on a Stealth Sub..
Honest answers much appreciated
We never stop learning.
Håller med. Den gröna och TTn är komplementsklockorFin trippel du harJag hade nog valt den vanliga svarta om jag bara skulle äga en klocka.
What a beauty!
Haft båda och i min värld är valet lätt...114060. Klassisk ikon som är så bra!Skulle behöva lite hjälp om råd mellan att köpa en 114060 eller 116710ln som min första stål klocka!
Känner mig helt kluven mellan modellerna då subben är så otroligt clean i designen och känns mer slit-tålig med sitt borstade armband jämfört med de polare länkarna till GMTn. O andra sidan kan det också vara lite kul att ha GMT funktionen som en extra grej, samt att dom polerade länkarna också ser snyggare om man är dressad. I nuläget är jag en student som tar en ekonomi examen till sommaren och har ett väldigt varierande klädstil med t-shirts på fritiden och skjorta/kavaj till arbetstid! Please help me!
Skulle behöva lite hjälp om råd mellan att köpa en 114060 eller 116710ln som min första stål klocka!
Känner mig helt kluven mellan modellerna då subben är så otroligt clean i designen och känns mer slit-tålig med sitt borstade armband jämfört med de polare länkarna till GMTn. O andra sidan kan det också vara lite kul att ha GMT funktionen som en extra grej, samt att dom polerade länkarna också ser snyggare om man är dressad. I nuläget är jag en student som tar en ekonomi examen till sommaren och har ett väldigt varierande klädstil med t-shirts på fritiden och skjorta/kavaj till arbetstid! Please help me!
Vilken väljer du?
![]()
Stort tack för svar! Det lutar mer mot ett 114060 då det också känns som att den håller sitt värde bättre över tiden med tanke på hur ikonisk en svart Sub är. Jag upplever också att GMT 2 med svart basel har hamnat lite i skuggan av batman och känns inte lika populärHaft båda och i min värld är valet lätt...114060. Klassisk ikon som är så bra!
Det som gör att 116710 faller är några saker. Dels de polerade mittlänkarna, vridningen för plottrig, index 12 på vridringen är oproportionerligt bred (ser ut som skit) samt att när det kommer till gmt skulle jag ta en 5siffrig alla dagar i veckan.
Kvalitetsmässigt är det nog ingen skillnad på de två du funderar över.
Förmodligen så skulle jag aldrig använda gmt funktionen men jag uppskattar ändå att den finns där. Det sista jag vill göra att ju att ha massor av repor på länkarna så de lutar mer mot subben! Ställde mig faktiskt i kö hos Nymans förra veckan på en 114060 men dom påstår att kötiden är 6-8 månader så jag ville höra lite vad andra människor tycker också!GMT funktionen ; kommer du att använda den frekvent? Om inte, välj subben.
Polerade mittlänkar blir dessutom fort repiga och kladdiga.
Tror det går snabbare hos Engström i Jönköping.Förmodligen så skulle jag aldrig använda gmt funktionen men jag uppskattar ändå att den finns där. Det sista jag vill göra att ju att ha massor av repor på länkarna så de lutar mer mot subben! Ställde mig faktiskt i kö hos Nymans förra veckan på en 114060 men dom påstår att kötiden är 6-8 månader så jag ville höra lite vad andra människor tycker också!
Jaha, ska ringa till dom och höra! tack för tipsetTror det går snabbare hos Engström i Jönköping.