• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

De enda som forrfarande bryr sig om man har shorts är klockbutikerna i Stockholm där man blir behandlad utifrån hur man klär sig.

Tro mig. När du slänger upp ditt kort för att betala för det dyra klockor du beställt, så skiter personalen totalt i hur du ser ut. Det kallas för "business".
Med det sagt, så ska du inte se ut som någon av de karaktärer som syns på Ullared.

On topic...
8A1AF9B9-EEA2-42FF-9278-5DA7228DA5E5.jpeg

Ursäkta om jag tkr det är fint att vila ögonen på kvinnor i rep, och att shibari (t ex) intresserar mig, speciellt om det är en vacker kvinna, med en vacker klocka i fokus..
Men jag vill försäkra dig om att jag inte är nån sexistisk gris. Min sambo/fästmö/nästa exfru har inget emot om jag skulle ta hem en kvinna som tkr om att bindas.
Så jag har full respekt för både kvinnan som ev binds och min sambo som jag naturligtvis hört mig för inte tar illa upp på någe vis. (Vad detta nu har i tråden att göra?)

Menade du att Cartier Tank och en yachtmaster skulle vara osmakligt så håller jag dock inte med där heller.

Jag är privat ingen politiskt korrekt feminist. Även om det är modernt.. men så använder jag juh heller inte kortbyxor eller keps.. Jag är nog mer av en manschauvinist isåfall. (Om jag måste ha en stämpel)
Men Även det är off topic. Så nog om det. :cigar::)

Mvh.

Snälla försök kontrollera din tourettes! Måste du skriva skit i alla trådar? Ta de lite chill så kommer det gå bättre.

Du ska passa dig för att anklaga folk för att ha sjukdomar och diagnoser när du inte vet ett dugg om vederbörande. hur tror du människor som har tourettes syndrom känner sig när du använder det som skolungarna på 90talet kallade varandra för "jävla CP".

Det är ungefär lika respektfullt som att skriva "lägg av med bögerierna och sluta fjolla dig nu. Lite får du väl tåla ditt mongo"..
Personligen tar jag inte illa upp, men det är fruktansvärt respektlöst mot de som har Tourettes att skriva sådär.

On topic. Nu vill jag ha en submariner. Upp med lite fina bilder på 114060 som använts dagligen som bruksklocka i några år. Så man vet hur de ser ut efter lite användning.

Förvisso från 2017 så ung i sammanhanget, men brukas varje dag i ur och skur ;)

9DB34964-CA4C-45EC-BC9D-92D549A57FF4.jpeg

EBACA616-B1D8-4C46-A1A8-1D728DCA17C0.jpeg
4419A3A9-7C18-4FFD-BB64-1D8B3E158FDF.jpeg
91B73D91-0D97-4E20-A56E-A622BB4F106E.jpeg

Min 3.5 åring har levt väl och sett mycket!

7E2B691B-2319-491B-92F9-CFA74C053AAF.jpeg
B0D495AD-8D3D-4112-B266-D44972C4E03B.jpeg

Hulken efter 10 månader har dock inte fått någon nämnvärd patina ännu!
Det här gillade jag, äkta "slitage" från vanligt användande. :)
Även dings kan vara helt acceptabla om de tillkommit med tiden,bsom sk battle scars.
Den som ibland dyker Upp här som pga ren misshandel har fått sina "lifemarks" är iofs egentligen inte ful, men när man vet hur repor och dings uppkommit så blir den bara sorglig tkr jag.
Dock är väl det en 116610 dock.

Men denna var fin. Syns att den fått förtjäna sitt pris! ;)

Nej det är betalt till Chrono24 med kort, säljaren fick ett mail direkt av C24 där det står att han ska skicka klockan. Jag använder trusted checkout. Han slutade svara helt enkelt.

Tror inte pengarna är nån fara eftersom de ligger hos C24 men trist om det inte blir nån klocka :(
Uppdatering. Säljaren svarade aldrig så jag ringde i måndags och då sa att de att de skulle skicka på tisdagen vilket de återkom per meddelande att de hade gjort. Fick fedex tracking dagen efter och såg att den skulle levereras igår torsdag. Dock såg jag inga uppdateringar så jag ringde Fedex som bekräftade att gårdagens leveransdatum måste varit autogenererat för det skulle absolut inte gå eftersom de inte tagit emot någon klocka alls. Dvs den är fortfarande kvar i Italien och har inte lämnats in till Fedex. Jag kontaktade säljaren igen nu idag som svarade att han skulle kolla upp vad som händer då han tydligen lämnat den till Ferrari Group som i sin tur ska lämna den till Fedex... typ...

Jag är inte längre säker på att han försöker blåsa mig på klockan utan den kanske dyker upp till slut, - eller en annan klocka... ;)

Uppdatering. Säljaren svarade aldrig så jag ringde i måndags och då sa att de att de skulle skicka på tisdagen vilket de återkom per meddelande att de hade gjort. Fick fedex tracking dagen efter och såg att den skulle levereras igår torsdag. Dock såg jag inga uppdateringar så jag ringde Fedex som bekräftade att gårdagens leveransdatum måste varit autogenererat för det skulle absolut inte gå eftersom de inte tagit emot någon klocka alls. Dvs den är fortfarande kvar i Italien och har inte lämnats in till Fedex. Jag kontaktade säljaren igen nu idag som svarade att han skulle kolla upp vad som händer då han tydligen lämnat den till Ferrari Group som i sin tur ska lämna den till Fedex... typ...

Jag är inte längre säker på att han försöker blåsa mig på klockan utan den kanske dyker upp till slut, - eller en annan klocka... ;)

Uppdatering; fick precis svar av handlaren varför den inte kommit iväg ännu, - strejk!! :D:D :banghead:

http://www.milanotoday.it/economia/licenziamenti-Fedex-sciopero.html

Gällande kötid för 116610LN

Av de svar jag fått så allt mellan 8-12 månader verkar vara normalt inom Sverige.

Tillbaka
Topp