• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Mitt val för nr 1. Vi börjar från topp till tå:

- Ett par Rayban Wayfarer.
- Somrig skjorta från Stenströms med ärmarna uppkavlade. Deras nya kollektion är rätt grym.
- Shorts som ska sitta "lite" tighta (inga säckiga shorts som räcker till knäna)
- Loafers (nej! inga strumpor)

Där har du looken för sommaren 2018 :cool:
Glömde nämna att jag extraknäcker som stylist :happyhappy:
Mäklare?

Nej, en tråkig ingenjör om någon skulle gissa det...
Okej. Smaken är som baken såklart, men banden du tittar på är ju tillverkade för att se gamla ut - och "tanken" är väl att de ska sitta på vintageklockor.

I Submarinern har du en fyrkantig klocka som är helt i stål och blankt keramik, samt med safirglas. Att sätta ett vintageband på den blir helknas i min bok.
Boetten är för stor och tjock för att bära upp ett sånt litet band, det är för mycket stål, det är för blankt kontra det matta bandet etc.

Okej. Smaken är som baken såklart, men banden du tittar på är ju tillverkade för att se gamla ut - och "tanken" är väl att de ska sitta på vintageklockor.

I Submarinern har du en fyrkantig klocka som är helt i stål och blankt keramik, samt med safirglas. Att sätta ett vintageband på den blir helknas i min bok.
Boetten är för stor och tjock för att bära upp ett sånt litet band, det är för mycket stål, det är för blankt kontra det matta bandet etc.

Bra, äntligen ett genomtänkt svar med vettiga åsikter. Sanningen är att jag inte sett en maxi case med läder ännu in real life. Enligt de bilder jag sett så verkar det fungera. Men enligt dina kommentarer så kanske det inte är någon bra kombination. Som du säger är de mesta jag sett på vintagemodeller. Funkar det inte så får jag tänka om.

Bra, äntligen ett genomtänkt svar med vettiga åsikter. Sanningen är att jag inte sett en maxi case med läder ännu in real life. Enligt de bilder jag sett så verkar det fungera. Men enligt dina kommentarer så kanske det inte är någon bra kombination. Som du säger är de mesta jag sett på vintagemodeller. Funkar det inte så får jag tänka om.
Gummi funkar, speciellt RubberB och liknande företag som byggt en produkt specialdesignad för Rolex.
Nato funkar också, även om många kommer gapa att det är hädelse osv. Samma människor som är väldigt stolta över sin Rolex, och aldrig skulle ta på vad de skulle kalla "ett billigt tygband" på sin Rolex. Funkar dock i verkligheten bra rent estetiskt.
Läder? Nja, kan finnas vissa grövre varianter.. kanske något vattentåligt läder som kan fungera hyfsat.

Gummi funkar, speciellt RubberB och liknande företag som byggt en produkt specialdesignad för Rolex.
Nato funkar också, även om många kommer gapa att det är hädelse osv. Samma människor som är väldigt stolta över sin Rolex, och aldrig skulle ta på vad de skulle kalla "ett billigt tygband" på sin Rolex. Funkar dock i verkligheten bra rent estetiskt.
Läder? Nja, kan finnas vissa grövre varianter.. kanske något vattentåligt läder som kan fungera hyfsat.

Ja, man kan väl säga att jag gillar att bryta reglerna ibland kring vad som är korrekt. Har insett att många här inne har rätt hårda åsikter kring hur en Sub ska se ut. Helt ok enligt mig. Men själv tycker jag att det är rätt kul att prova nya stilar.

Får suga lite mer på RubberB och se om det smälter. Just nu känns det inte som ett givet val. Men tack för tipset!

Senast ändrad:
Livet är bra underbart i ett bubbelbad med en kall öl.
834E6388-5F27-4566-88BC-A118D8B097AF.jpeg

5264A5FC-DC12-42E4-81AE-AADD38715ABB.jpeg

SUBMARINER TT är till sammans med GMT TT, få klockor som klarar sig helt helskinnade när det kommer till just Two-Tone.

Sunburst :cool:.

634B73C6-897F-435D-9F56-C93EFA62AB36.jpeg
9DBAF714-9796-423C-A124-0544094892D7.jpeg

Inte ett måste, men nog är den trevligare med guld även på låset.

A4EDF65A-108E-4E42-8693-183281F05264.jpeg

Skulle inte tackat nej till att ha samma storlek på kronan till GMTn också.

AE360A29-DC50-44C1-BB26-FA823D4D160D.jpeg

Håller med! Få klockor som är riktigt snygga TT förutom Rolex Submariner och GMT utan att kännas pråliga! Här en bild på min Submariner TT. Använder den mest "till fint" och gillar den skarpt!

Bilagor

• IMG_3075.jpg
    IMG_3075.jpg
    49.3 KB · Visningar: 4
Ska till och köpa mig en sub och den jag fastnat för är 16618, men vad ska ett full set innehålla?
Hade varit enklare att köpa en 116618 men den gillar jag inte öht tyvärr.
Kanske full set gurun @Affe vet?

Senast ändrad:
Ska till och köpa mig en sub och den jag fastnat för är 16618, men vad ska ett full set innehålla?
Hade varit enklare att köpa en 116618 men den gillar jag inte öht tyvärr.
Kanske full set gurun @Affe vet?

Bra val, skulle också välja 16618 före 116618. Beror på ålder, men fram till 2004 borde det ha varit träboxen samt samma tillbehör som till min 16613 förutom ankaret som ska vara i guld om jag inte missminner mig!

Har du kollat in någon, och från vilket år är den ifrån då?!

dsc_7304-jpg.369714

Bild lånad från nätet.
16618.JPG

Senast ändrad:
Bra val, skulle också välja 16618 före 116618. Beror på ålder, men fram till 2004 borde det ha varit träboxen samt samma tillbehör som till min 16613 förutom ankaret som ska vara i guld om jag inte missminner mig!

Har du kollat in någon, och från vilket år är den ifrån då?!

dsc_7304-jpg.369714

16618.JPG
Grymt! Har precis börjat jaga, skick får gå före tillbehör men bra att veta vad ett full set innebär

Kortbyxor är för barn, idrottare, tonårstjejer med vältränade ben. För män begränsas användning av dessa helt till idrottande och badstranden. Liksom kepsar på vuxna män = strängt förbjudet.
Även solglas efter solens nedgång.

Mvh.

Nu tog du i lite Roffe. Hur klär du dig en söndag förmiddag när du ska ut och grilla med vänner? Eller när du är på semester i ett varmt land? Säg inte nu att du går i kostym. Låt mig påminna dig över det varma vädret vi har över hela Sverige. Shorts har sin plats. Till jobbet? Absolut inte, strängs förbjudet. Men i andra mer avlsappnade sammanhang, ja.

Nu tog du i lite Roffe. Hur klär du dig en söndag förmiddag när du ska ut och grilla med vänner? Eller när du är på semester i ett varmt land? Säg inte nu att du går i kostym. Låt mig påminna dig över det varma vädret vi har över hela Sverige. Shorts har sin plats. Till jobbet? Absolut inte, strängs förbjudet. Men i andra mer avlsappnade sammanhang, ja.
Alltså, man har ju inte shorts på sig i stan.

Varför inte? Det är fult och det är inte skönare än ett par linnebyxor.

Lär väl få skit för denna inlägg då ni kommer att hänvisa mig till klädtråden, men behöver ge ett litet exempel på hur det kan se ut i shorts. Det verkar som att de flesta har en bild på en överviktig man, ovårdad och adidas tofflor. Så illa behöver det inte vara.

Bilden nedan visar på att shorts har sin plats.

Snyggt. Styligt. Fräscht.

Nej, de är inte jag på bilden. Men väldigt nära min klädstil en skön sommardag.

14.jpg

Kortbyxor är för barn, idrottare, tonårstjejer med vältränade ben. För män begränsas användning av dessa helt till idrottande och badstranden. Liksom kepsar på vuxna män = strängt förbjudet.
Även solglas efter solens nedgång.

Mvh.
Alltså, man har ju inte shorts på sig i stan.

Varför inte? Det är fult och det är inte skönare än ett par linnebyxor.
Tog på mig shorts och sub och drog till jobbet nu bara för det!
:woot::cool:

Palla 30c i långbyxor

Vill du påstå att det inte är modernt?
Jag börjar misstänka något. Själv är jag 30+. Råkar det vara så att snittåldern här inne är betydligt högre?
Vad har det med något att göra?
Helt rätt med tanke på temperaturen. Det kan fungera i vissa jobb. Själv hade det inte fungera på mitt arbetsplats, trots att det finns dom som väljer att göra så.
Värst är de som springer runt i jeansshorts i 30 grader. Då har man inte fattat mycket.

De enda som forrfarande bryr sig om man har shorts är klockbutikerna i Stockholm där man blir behandlad utifrån hur man klär sig.

Tillbaka
Topp