• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Hittade denna efter att jag skrivit halva posten f.ö.
rolex-submariner-114060M.jpg

Tung som fan

Jag läste en otroligt intressant kommentar i går gällande 16800. Enligt kommentaren kom övergångsmodellen 80/81 med caset från en 1680, fast med en extra nolla och safir.

Kan någon bekräfta om det stämmer?

Rolex skulle ha behållt caset från 16610, och uppdaterat med maxi dial, keramisk ring o ny länk. Då hade den varit perfekt. 116610 är för blockig, inte alls lika snygg som den hade kunnat bli

Jag hade även sett ett alu-insert också, det ceramiska är inte ”svart” nog tycker jag. I övrigt håller jag fullständigt med.

Om man bortser från armbandet som flera andra redan kommenterat så tycker jag du fick till en bild som verkligen visar den keramiska ringen när den ser ut som bäst. Det är riktigt läckert hur den skiftar färg i olika ljus. Sitter just nu och kollar ringen på min SD4000. Den är också fin...

Tillbaka
Topp