Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dina bilder får mig att tråna efter en Sub igen. Sjukt frestande.
TackSnuskigt bra. Använder du nån form av avskärmande box för att bli av med ev reflektioner?
Photoshoppar du efteråt eller är bilderna "as is"?
Tack
Jag har ett frostat fönstar där det är sjukt bra ljus på förmiddagarna, mjukt och fint! Använder oftast någon svart pappbit eller liknande för att få bort reflektioner i glaset och ge det en liten ”halo” effekt.
Oftast så redigerar jag bilden direkt i telefonen med Lightroom. Har wifi på kameran så jag skickar bilden direkt in i luren.
Försöker att ta en sån bra bild som möjligt från början just för att inte behöva lägga så mkt energi på redigeringen
Nja? Marknaden är väl tuff för nya Submariners, för att alla vill ha samma sak, men nya klockor är ju inget annorlunda generellt f.n.I åtta månaders tid har jag mer eller mindre aktivt letat efter en submariner att köpa från AD. Som ni alla vet är marknaden för nya klockor tuff idag men hoppet fanns där
Vid dom tillfällen jag rest utomlands har jag alltid passat på att hoppa in hos lokala ADs för en check. Jag har besökt AD i Stockholm och ring runt i Sverige, Heathrow, Miami, Dubai, Frankfurt, Milano, runt Comosjön och i Lugano för att slutligen hitta en klocka i en Schweizisk dal! Där satt den och väntade på mig.
Nu sitter jag här med kaffekoppen och kände att jag önskade dela med mig, det finns klockor där ute för er som letar Trevlig fredag på er.
Vill ju se bild!I åtta månaders tid har jag mer eller mindre aktivt letat efter en submariner att köpa från AD. Som ni alla vet är marknaden för nya klockor tuff idag men hoppet fanns där
Vid dom tillfällen jag rest utomlands har jag alltid passat på att hoppa in hos lokala ADs för en check. Jag har besökt AD i Stockholm och ring runt i Sverige, Heathrow, Miami, Dubai, Frankfurt, Milano, runt Comosjön och i Lugano för att slutligen hitta en klocka i en Schweizisk dal! Där satt den och väntade på mig.
Nu sitter jag här med kaffekoppen och kände att jag önskade dela med mig, det finns klockor där ute för er som letar Trevlig fredag på er.
Snart på ett K&S nära dig?I åtta månaders tid har jag mer eller mindre aktivt letat efter en submariner att köpa från AD. Som ni alla vet är marknaden för nya klockor tuff idag men hoppet fanns där
SkitsnyggEfter en månad med klockan förstår jag inte folk som tröttnat på den pga den gröna färgen, jag gillar verkligen färgen
Agree!Efter en månad med klockan förstår jag inte folk som tröttnat på den pga den gröna färgen, jag gillar verkligen färgen
Mysig gammal bild.
Pre ceramic faller mig bättre i smaken men no date är kärlekHelt klart den finaste Suben. Längtar efter min!
Tjockare boettlock.Min Submariner känns mer imposant än min GMT II. Har det att göra med höjden? Eller varför känns den större och mer robust? Kanske är det TT som bidrar till ett annat visuellt intryck? Hursomhelst, helt grym!
Ja, skall man bli en OWG så behöver man nog datumkomplikation i SubenOWG candidate: 16610LV med sort insert.
Datum er et måste på suben. Både snyggt og praktiskJa, skall man bli en OWG så behöver man nog datumkomplikation i Suben
Den perfekta Submarinern!OWG candidate: 16610LV med sort insert.