Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår verkligen inte kärleken till den nya länken och framförallt inte låset, länken är för stabil för min smak och låset är hemskt klumpigt microjustering i all ära men jag väljer de äldre länkarna alla dagar i veckan.Fick klämma på @Exilnorrlännings nya Sub 114060. Som natt och dag mot min gamla mögel 5513.
Länken och låset är verkligen helt fantastisk!
Länken är för stabil?Förstår verkligen inte kärleken till den nya länken och framförallt inte låset, länken är för stabil för min smak och låset är hemskt klumpigt microjustering i all ära men jag väljer de äldre länkarna alla dagar i veckan.
Det har jag, exakt för stabil ingen elegans öhtLänken är för stabil?
Har du klämt på en länk från tidigt 70-tal?
Förstår inte hur en länk kan vara för bra, men det kan vi lämna därhän.Det har jag, exakt för stabil ingen elegans öht
Länken är för... Stabil? Den var nyDet har jag, exakt för stabil ingen elegans öht
En äldre länk med inte allt för mycket stretch sitter dock mycket bekvämare än nuvarande oyster, sitter mer följsamt kring handleden och således bekvämare för bäraren.Förstår inte hur en länk kan vara för bra, men det kan vi lämna därhän.
Länken på min 5513 är som tagen ur en godisautomat jämfört med länken från 114060.
Förstår verkligen inte kärleken till den nya länken och framförallt inte låset, länken är för stabil för min smak och låset är hemskt klumpigt microjustering i all ära men jag väljer de äldre länkarna alla dagar i veckan.
För bra vettefan kanske en 5siffrig är bästa vägen att gåFörstår inte hur en länk kan vara för bra, men det kan vi lämna därhän.
Länken på min 5513 är som tagen ur en godisautomat jämfört med länken från 114060.
Inte nödvändigtvis i min bok.Stabilitet är väl en positiv egenskap?
Fast det har redan varit problem med de moderna frästa spännena. Vad vi vet är att de gamla var väldigt hållbara. Vikta slit bättre än de solida länkarna. Har första fjädrande oysterlänken från 40-talet och den håller ihop fint än.En äldre länk med inte allt för mycket stretch sitter dock mycket bekvämare än nuvarande oyster, sitter mer följsamt kring handleden och således bekvämare för bäraren.
Kvalitén på nya är dock inget att sia om, robust och i absolut toppklass.
Intressant, vilka problem är det som har uppståt med de moderna spännerna?Fast det har redan varit problem med de moderna frästa spännena. Vad vi vet är att de gamla var väldigt hållbara. Vikta slit bättre än de solida länkarna. Har första fjädrande oysterlänken från 40-talet och den håller ihop fint än.
Fanns en svetspunkt som gick sönder. Vet inte om det var GMT eller sub eller båda. Förmodligen är de bättre nu. De gamla med bockad plåt kunde man justera och böja till allt eftersom de slets. Tittar man på välslitna vikta länkar och jämför med solida ser man hur de slits lite olika. Vet att nya ädelmetallslänkar har keramiska hylsor som förhindrar visst slitage.Intressant, vilka problem är det som har uppståt med de moderna spännerna?
Ser tomt utFrån sommarsemestern.
Storleken på brukarens armar avgör nog ocksåStörsta problemet med nya glidelocket är ju att det är så jävla stort. Ser sjukt ut.
Nej jag tycker det är alldeles för långt ändå.Storleken på brukarens armar avgör nog också
Jag justerade länken på min Sub minst tre gånger igår, så för mig är det guld värt med glidelockNej jag tycker det är alldeles för långt ändå.
"Vanliga" låset, med easylink är perfekt
Hantverk? Bättre är ju inte heller något man kan mäta eller definiera. Upplevd kvalitet är klart högre idag än tidigare.Den nya länken är ett resultat av hantverk i yttersta klass. Rolex ändrar bara på något för att gōra det bättre.
Skrev aldrig att glidelock var dåligtJag justerade länken på min Sub minst tre gånger igår, så för mig är det guld värt med glidelock
Jämförde med easylink. Den är ok, men inte lika braSkrev aldrig att glidelock var dåligt
Nej jag jämförde bara storleken på låset mellan glidelock och easylink.Jämförde med easylink. Den är ok, men inte lika bra