• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Serti. :)
IMG_20180819_134156.jpg
 
Fick klämma på @Exilnorrlännings nya Sub 114060. Som natt och dag mot min gamla mögel 5513.
Länken och låset är verkligen helt fantastisk!

9B19DC9B-898E-4710-8826-3AB9CCCCAB2F.jpeg
Förstår verkligen inte kärleken till den nya länken och framförallt inte låset, länken är för stabil för min smak och låset är hemskt klumpigt microjustering i all ära men jag väljer de äldre länkarna alla dagar i veckan.
 
Förstår inte hur en länk kan vara för bra, men det kan vi lämna därhän.
Länken på min 5513 är som tagen ur en godisautomat jämfört med länken från 114060.
En äldre länk med inte allt för mycket stretch sitter dock mycket bekvämare än nuvarande oyster, sitter mer följsamt kring handleden och således bekvämare för bäraren.
Kvalitén på nya är dock inget att sia om, robust och i absolut toppklass.
 
En äldre länk med inte allt för mycket stretch sitter dock mycket bekvämare än nuvarande oyster, sitter mer följsamt kring handleden och således bekvämare för bäraren.
Kvalitén på nya är dock inget att sia om, robust och i absolut toppklass.
Fast det har redan varit problem med de moderna frästa spännena. Vad vi vet är att de gamla var väldigt hållbara. Vikta slit bättre än de solida länkarna. Har första fjädrande oysterlänken från 40-talet och den håller ihop fint än.
 
Fast det har redan varit problem med de moderna frästa spännena. Vad vi vet är att de gamla var väldigt hållbara. Vikta slit bättre än de solida länkarna. Har första fjädrande oysterlänken från 40-talet och den håller ihop fint än.
Intressant, vilka problem är det som har uppståt med de moderna spännerna?
 
Intressant, vilka problem är det som har uppståt med de moderna spännerna?
Fanns en svetspunkt som gick sönder. Vet inte om det var GMT eller sub eller båda. Förmodligen är de bättre nu. De gamla med bockad plåt kunde man justera och böja till allt eftersom de slets. Tittar man på välslitna vikta länkar och jämför med solida ser man hur de slits lite olika. Vet att nya ädelmetallslänkar har keramiska hylsor som förhindrar visst slitage.
 
Tillbaka
Topp