• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Ja jag var lite slarvig i texten men ja de ringde upp mig då och erbjöd att köpa.
6 månader i Tyskland är väl ändå inte så farligt och vänta?
Nej, men om 6 månader är jag nog i Sverige igen, så i värsta fall får jag flyga ner och hämta den här isf... Därför tänkte jag att om väntetiderna är ungefär lika långa är det då bättre att beställa den i Sverige. :)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Dela gärna mer bilder:D Funderar på att slå till på ett Everest.
Her har du litt flere bilder.
Alle helt uredigerte og tatt med Iphone :)

490A14F2-F7A7-412E-B6C6-D36A7E82341D.jpeg
FBD821F6-8933-48C5-B2E1-C00A688B5A17.jpeg
FEA22449-7F2C-4803-BA43-5200271D4DCB.jpeg
 

Como

Cartier
Har ingen just nu, men kan säkert få tatt noen fler bilder litt senere :)
Får man fråga hvorfor du väljer Everest og ikke RubberB? Har selv funderat mycket på båda, men kom fram til at jeg gillar looken på RubberB best, men alltid kul å höra vad andre tycker :)


Det är nog samma för mig. Tycker helt enkelt att Everest har en snyggare look samt att jag läst recensioner där Everest beskrivs som mjukare/ bättre passform än Rubber B. Är helt säker på att Rubber B är grymt också men har helt enkelt fått ett bättre intryck av Everest. Frågan är bara vilken färg man väljer ifall att man slår till på ett köp. Har precis som du en 116610LN. Är lite sugen på ett blått Everest.

Screen Shot 2018-10-01 at 11.05.05 AM.png
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Det är nog samma för mig. Tycker helt enkelt att Everest har en snyggare look samt att jag läst recensioner där Everest beskrivs som mjukare/ bättre passform än Rubber B. Är helt säker på att Rubber B är grymt också men har helt enkelt fått ett bättre intryck av Everest. Frågan är bara vilken färg man väljer ifall att man slår till på ett köp. Har precis som du en 116610LN. Är lite sugen på ett blått Everest.

Screen Shot 2018-10-01 at 11.05.05 AM.png
Har haft ett Everest till en 114060. Tycker att Everest både sitter skönare samt sitter snyggare än RubberB. Måste vara pga hur bandet viker av från boetten
 
Nej, men om 6 månader är jag nog i Sverige igen, så i värsta fall får jag flyga ner och hämta den här isf... Därför tänkte jag att om väntetiderna är ungefär lika långa är det då bättre att beställa den i Sverige. :)
Kanske hänt en del med TT-subbarna också på senaste tiden men Bergströms i Uppsala hade en 116613LB inne som samlade damm i början februari när jag var dit och kikade.
 

Sideshow Bob

Cartier
Kanske hänt en del med TT-subbarna också på senaste tiden men Bergströms i Uppsala hade en 116613LB inne som samlade damm i början februari när jag var dit och kikade.
Håller med, när jag undersökte gällande en 116613LN hos Bergströms Malmö så var det inte tal om någon väntetid, kanske har ändrat sig på några månader, men min känsla är att möjligheterna fortfarande är goda gällande denna ref.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Nato är min grej på submariner. Men om man ska köra läder, så är min rek att skippa vintagestygnen osv.
Då tänker vi lika!! Iom att den är i såpass bra skick blir det bara fel med ett läder med vintage-stuk.. hade tänkt ett svart cordovan med svarta stygn eller ett grainat från Molequin.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är nog samma för mig. Tycker helt enkelt att Everest har en snyggare look samt att jag läst recensioner där Everest beskrivs som mjukare/ bättre passform än Rubber B. Är helt säker på att Rubber B är grymt också men har helt enkelt fått ett bättre intryck av Everest. Frågan är bara vilken färg man väljer ifall att man slår till på ett köp. Har precis som du en 116610LN. Är lite sugen på ett blått Everest.

Screen Shot 2018-10-01 at 11.05.05 AM.png
Orange!
 
Topp