• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

snoozarn

Patek
2-Faktor

Det var väl hans gamla Tudor?
Och det var väl ändå graverat för hand..

34624288_10214008852510391_8068540010535583744_n-jpg.824984
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det var väl hans gamla Tudor?
Och det var väl ändå graverat för hand..

34624288_10214008852510391_8068540010535583744_n-jpg.824984

Jag graverade en 114060 hos en urmakare och min gamla Black Bay själv.

Vad som är mer imponerande än att jag graverade just Black Bay är att den har bytt ägare säkert ett tiotal gånger och ingen har bytt ut boettlocket. Graveringen är knappast fin och att byta ut det skulle ha kostat en hel tusenlapp för något år sedan.

DSC_1441 copy.jpg

IMG_5421.JPG
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag graverade en 114060 hos en urmakare och min gamla Black Bay själv.

Vad som är mer imponerande än att jag graverade just Black Bay är att den har bytt ägare säkert ett tiotal gånger och ingen har bytt ut boettlocket. Graveringen är knappast fin och att byta ut det skulle ha kostat en hel tusenlapp för något år sedan.

DSC_1441 copy.jpg

IMG_5421.JPG
Blivit premium förmodligen.. :)

Kul att se, 114060 är en keeper med andra ord?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag graverade en 114060 hos en urmakare och min gamla Black Bay själv.

Vad som är mer imponerande än att jag graverade just Black Bay är att den har bytt ägare säkert ett tiotal gånger och ingen har bytt ut boettlocket. Graveringen är knappast fin och att byta ut det skulle ha kostat en hel tusenlapp för något år sedan.

DSC_1441 copy.jpg

IMG_5421.JPG
Att folk är snåljåpar är väl inget nytt.. ;)
 

Rol3x

Breitling
FRÅGA! :)
Vad hade ni valt?

Rolex Submariner date 16610 från 1998 - tritium dial och vintagelänken

Rolex Submariner date 16610 från 2002 Swiss-tavlan med luminova samt nya länkarna? Dock har den kvar lug-holes.

Tack på förhand och motivera gärna era svar.

//
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
FRÅGA! :)
Vad hade ni valt?
Rolex Submariner date 16610 från 1998 - tritium dial och vintagelänken
Rolex Submariner date 16610 från 2002 Swiss-tavlan med luminova samt nya länkarna? Dock har den kvar lug-holes.

Tack på förhand och motivera gärna era svar.
//
Det är du i slutändan som ska bära den så vad tycker du själv? Personligen - den nyare. Hur är skicket på bägge?
 

Rol3x

Breitling
Gillar båda och kan inte bestämma mig. Handlar om vad som är bäst investering också. Roligare att köpa något som man tror kommer bli mer efterfrågat om det rör sig om samma pris just nu.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
FRÅGA! :)
Vad hade ni valt?

Rolex Submariner date 16610 från 1998 - tritium dial och vintagelänken

Rolex Submariner date 16610 från 2002 Swiss-tavlan med luminova samt nya länkarna? Dock har den kvar lug-holes.

Tack på förhand och motivera gärna era svar.

//
Du har ju redan ställt frågan 2 gånger, varav ena i en egen tråd?
Gillar båda och kan inte bestämma mig. Handlar om vad som är bäst investering också. Roligare att köpa något som man tror kommer bli mer efterfrågat om det rör sig om samma pris just nu.
Köp aktier då?
 
Rolex Submariner date 16610 från 1998 - tritium dial och vintagelänken har en estimerad värdeökning på 59,56 kr per månad sett över en tidshorisont om 10 år framdeles medan Rolex Submariner date 16610 från 2002 Swiss-tavlan med luminova, nya länkarna samt lug-holes ger oss 55,22 kr per månad utifrån de statistiska estimationsanalyser som gjorts på aktuella modeller. Så, nu kan vi släppa det.
 

Barricello

Audemars
Rolex Submariner date 16610 från 1998 - tritium dial och vintagelänken har en estimerad värdeökning på 59,56 kr per månad sett över en tidshorisont om 10 år framdeles medan Rolex Submariner date 16610 från 2002 Swiss-tavlan med luminova, nya länkarna samt lug-holes ger oss 55,22 kr per månad utifrån de statistiska estimationsanalyser som gjorts på aktuella modeller. Så, nu kan vi släppa det.
:D:D:D:smug:
 

Renadu

Cartier
Jag har funderat på om jag skulle köpa "submariner-manualen" till min 16610 då denna manual saknas i lådan. Vad är det då som ska tänkas på? Språk, årtal, vart manualen har sprintats, något mer? :)
 
Topp