• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Vad baserar du det på?

Jag kan hålla med dig om det. Den är mer clean. Jag ville bara poängtera en variant som enligt uppgift är ovanlig. Länken jag postade kommer från Rolex moderatorn på den sajten. Jag köpte en själv från Chrono24 för en knapp vecka sedan.
På att du äger klockan och försöker lura folk att just den kommer bli värdefull för att den har ett speciellt F.
 
Är det ngn mer än Vaniljglass som anser att jag på ngt sätt gjort fel och försöker luras med de inlägg jag gjort? Jag köpte just en Sub 14060M delvis baserat på info jag hittade på ett annat forum och är otroligt glad att jag hittade den. Jag ville bara dela med mig av den informationen. Är det bättre att avstå?

vänligen
Claes
 
På att du äger klockan och försöker lura folk att just den kommer bli värdefull för att den har ett speciellt F.

Är det ngn mer än Vaniljglass som anser att jag på ngt sätt gjort fel och försöker luras med de inlägg jag gjort? Jag köpte just en Sub 14060M delvis baserat på info jag hittade på ett annat forum och är otroligt glad att jag hittade den. Jag ville bara dela med mig av den informationen. Är det bättre att avstå?

vänligen
Claes

Om man kollar på nyere Rolex så endrer jo Rolex typsnitt, mellomrom mellom ord o.l typ en gang per år så jeg har svårt å se for meg at det kommer gjöre at det blir en veldig höy premium, men man vet jo aldrig.
 
Är det ngn mer än Vaniljglass som anser att jag på ngt sätt gjort fel och försöker luras med de inlägg jag gjort? Jag köpte just en Sub 14060M delvis baserat på info jag hittade på ett annat forum och är otroligt glad att jag hittade den. Jag ville bara dela med mig av den informationen. Är det bättre att avstå?

vänligen
Claes
Grattis till din nya klocka.
Hoppas den stannar länge och att du är nöjd.


Angående informationen angående om f i klockan är något att blåsa upp mer är däremot något som kanske inte klingar rätt.
Är det kanske ett försök att trissa upp priset på en klocka som snart finns ute på köp & sälj? ;)
92568437-ECFC-4985-9A47-D3AC7EBA188D.gif


Finns många variationer.
Vad som är bra eller rätt är något alla får ta egna slutsater och beslut till.
 
Är det ngn mer än Vaniljglass som anser att jag på ngt sätt gjort fel och försöker luras med de inlägg jag gjort? Jag köpte just en Sub 14060M delvis baserat på info jag hittade på ett annat forum och är otroligt glad att jag hittade den. Jag ville bara dela med mig av den informationen. Är det bättre att avstå?

vänligen
Claes
Vet inte vad ditt inlägg om ett långt f tillförde diskussionen där vi jämförde 5 mot 6-siffrig sub? Sen hade du redan sagt att du trodde den skulle bli sällsynt typ 10 inlägg innan så blir lite spam om du skriver det två ggr per sida. Ska man tror på varje snackis man hör om att någon år som ska bli sällsynt så kan du i princip köpa vilken Rolle som helst.
Grattis till din nya klocka.
Hoppas den stannar länge och att du är nöjd.


Angående informationen angående om f i klockan är något att blåsa upp mer är däremot något som kanske inte klingar rätt.
Är det kanske ett försök att trissa upp priset på en klocka som snart finns ute på köp & sälj? ;)
92568437-ECFC-4985-9A47-D3AC7EBA188D.gif


Finns många variationer.
Vad som är bra eller rätt är något alla får ta egna slutsater och beslut till.
+1
 
Ok, jag ger mig. Kanske är jag överentusiastisk över mitt nya köp. Jag ber om ursäkt för ev. spam. Jag vidhåller dock att länken jag postade är intressant om man funderar på en modern sub.

/C
 
Vet inte vad ditt inlägg om ett långt f tillförde diskussionen där vi jämförde 5 mot 6-siffrig sub? Sen hade du redan sagt att du trodde den skulle bli sällsynt typ 10 inlägg innan så blir lite spam om du skriver det två ggr per sida. Ska man tror på varje snackis man hör om att någon år som ska bli sällsynt så kan du i princip köpa vilken Rolle som helst.

+1
Det var inte meningen att spamma. Så som tråden gick verkade de flesta föredra en femsiffrig. Jag menade bara att allt annat lika så kunde man lika gärna gå för den som är mer ovanlig. Min bevekelsegrund var att jag ville ha en 14060 och att jag köpte en baserat på en artikel i en serie om moderna klassiker från Rolex. Relevant eller inte får ni avgöra själva.
 
Ok, jag ger mig. Kanske är jag överentusiastisk över mitt nya köp. Jag ber om ursäkt för ev. spam. Jag vidhåller dock att länken jag postade är intressant om man funderar på en modern sub.

/C

Ahh lyssna inte på alla surisar :) Visst kan det bli så att vissa versioner får ett premium. Många är väl lite känsliga för personer som köper och haussar och sen försöker sälja dyrt.

Grattis till nya klockan :)
 
Är det ngn mer än Vaniljglass som anser att jag på ngt sätt gjort fel och försöker luras med de inlägg jag gjort? Jag köpte just en Sub 14060M delvis baserat på info jag hittade på ett annat forum och är otroligt glad att jag hittade den. Jag ville bara dela med mig av den informationen. Är det bättre att avstå?

vänligen
Claes
Du har väl inte gjort något fel i dina spekulationer, men ett ”speciellt” F på en safir Rolle känns inte premium direkt.
Finns väl inga möjligheter såvida man inte tar från någon annan 6 ref..är det så du menar?
Ja precis. Eller köper AM (Fake) insert som finns på Ebay.
Fullt möjligt att byta men ingen hit alls
 
Det var inte meningen att spamma. Så som tråden gick verkade de flesta föredra en femsiffrig. Jag menade bara att allt annat lika så kunde man lika gärna gå för den som är mer ovanlig. Min bevekelsegrund var att jag ville ha en 14060 och att jag köpte en baserat på en artikel i en serie om moderna klassiker från Rolex. Relevant eller inte får ni avgöra själva.
En gång är ingen gång.. 2 gånger.. ;)
Bra artikel dock! Å grattis till en fin klocka!
 
En dum fråga kanske, men är det samma case på sexsiffriga Yachtmaster's som på de femsiffriga Subarna?
Eller har Yachtmastern eget case?
 
Halvspydiga oneliners bidrar inte särskilt mkt till upplevelsen på forumet.
Märkligt då att du skriver en halvspydig onliner till mig. :)

Gissar f.ö att du bara är grinig för att jag synade att du försökte hypea upp din 14060 med ett speciellt F, och om du inte tänkt bidra något till den här diskussionen så rekommenderar jag att du PM:ar mig dina halvspydiga oneliners mtp att du ändå inte anser att de bidrar här.
 
Tillbaka
Topp