• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har "tröttnat" lite på min 116610LN och blivit sugen på en tvåton.
Var tidigare i veckan förbi LW och testade en LB och fastnade för den direkt.
Någon som gjort ett "liknande" byte och kan ge lite tips?
Äger båda, kör bara.

IMG_20180925_192113.jpg

IMG_20180712_094504.jpg

IMG_20180730_205128.jpg

IMG_20180219_092340.jpg
 

Barricello

Audemars
Såg denna på uret vintage. Vad gör den premium (med tanke på priset). Länken ser inte att höra till modellen och bezeln har en röd triangel, AM? Inga kronskydd heller. Någon modd?
1250_001_front.jpg

https://www.uretvintage.se/rolex-submariner-pv-329294.html

Hittade vad det var för modell, en Project X mod - HS01
http://www.projectxdesigns.com/watches/hs01/
Märklig historia detta.. Orginallänken verkar dock följa med.. eller? Hälften av bilderna är med annan länk
 

fredde1980

Breitling
Hej,
Hoppas nån kan hjälpa mig med denna fråga.

Är på jakt efter en Sub och har hittat en från 2015 utan cert, vet nån om det går att få ett ”nytt” cert utfärdat på klockan? Det finns ingen box eller dylikt utan säljaren har bara klockan samt värderingsintyg.

Tack på förhand!
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Hej,
Hoppas nån kan hjälpa mig med denna fråga.

Är på jakt efter en Sub och har hittat en från 2015 utan cert, vet nån om det går att få ett ”nytt” cert utfärdat på klockan? Det finns ingen box eller dylikt utan säljaren har bara klockan samt värderingsintyg.

Tack på förhand!
Det går inte.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej,
Hoppas nån kan hjälpa mig med denna fråga.

Är på jakt efter en Sub och har hittat en från 2015 utan cert, vet nån om det går att få ett ”nytt” cert utfärdat på klockan? Det finns ingen box eller dylikt utan säljaren har bara klockan samt värderingsintyg.

Tack på förhand!
Klockan är hyfsat ny så jag skulle nog söka vidare. Är klockan uttagen efter sommaren så har du 5 års garanti, dvs till i vart fall juli 2020. Har du inget cert då har du ingen garanti och du kommer inte kunna skaffa ett nytt cert.
 

TB12

Cartier
Ser att vi är lika dåliga på att hålla koll på datumet. Körde vidare på 29'e istället för 1 mars och märkte det igår först :D
Haha. Märkte detta när jag stod på ica och kollade vilket datum det var och tyckte det var konstigt att det stod 9 mars på köttfärsen fast det bara var den 6:e idag ;)
 

Barricello

Audemars
Hej,
Hoppas nån kan hjälpa mig med denna fråga.

Är på jakt efter en Sub och har hittat en från 2015 utan cert, vet nån om det går att få ett ”nytt” cert utfärdat på klockan? Det finns ingen box eller dylikt utan säljaren har bara klockan samt värderingsintyg.

Tack på förhand!
Kom ut en 116610LN 2018 på K&S för 78k.. bra pris tycker jag.
 
Topp