• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

DrFlex

Cartier
God morgon!
Hoppas ni alla får en härlig vecka.
DD1DFEC8-C6E1-4768-A7DD-070BDE56C08F.jpeg
 

joca

Patek
2-Faktor
Pärlan går ”ej” att byta.
Du bör nog leta efter bättre beg. En ny finns att köpa (hela insertet) för drygt 1000kr hos ad men det kommer troligtvis inte se lika bra ut som om du hittar en mer tidsenlig.
Inte?
På 116610 går det. Skulle byta min pärla på 116610lv för 1800 men när de plockade bort insert såg de att hela färginlägget behövde bytas men om det endast varit pärlan som va sprucken så skulle Nymans fixat detta för 1800 och rob för 1500.
 
E

EltonBelton

Guest
Inte?
På 116610 går det. Skulle byta min pärla på 116610lv för 1800 men när de plockade bort insert såg de att hela färginlägget behövde bytas men om det endast varit pärlan som va sprucken så skulle Nymans fixat detta för 1800 och rob för 1500.

Mailade Rob Engström och fick svar att ”man får byta hela färgen” kostar 1000kr och finns hemma. Jag tolkar det som att man inte endast kan byta pärlan?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Inte?
På 116610 går det. Skulle byta min pärla på 116610lv för 1800 men när de plockade bort insert såg de att hela färginlägget behövde bytas men om det endast varit pärlan som va sprucken så skulle Nymans fixat detta för 1800 och rob för 1500.
Nope inte på 16610, pärlan finns ej i produktkatalogen
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Hej! Jag har sjukt små handleder (ca 15 cm) och bär klockor som är 36-38mm bäst.

Min största klocka är en 39mm Tag Heuer Monaco Calibre 11 som är 47mm lug to lug.

Är en Submariner (eller GMT) helt körd för mig eller finns det någon referens som bärs mindre än andra, och således kanske kan funka?

Eller ska jag köpa en vintage Tudor Sub på 36mm?
 
Senast ändrad:

elo72

Omega
Hej! Jag har sjukt små handleder (ca 15 cm) och bär klockor som är 36-38mm bäst.

Min största klocka är en 39mm Tag Heuer Monaco Calibre 11 som är 47mm lug to lug.

Är en Submariner (eller GMT) helt körd för mig eller finns det någon referens som börs mindre än andra, och således kanske kan funka?

Eller ska jag köpa en vintage Tudor Sub på 36mm?

Jag är tjej och har en submariner med subc case. Funkar hut bra som helst. Har också klena handleder.
IMG_20190324_124842_811.jpg
 

joca

Patek
2-Faktor
Hej! Jag har sjukt små handleder (ca 15 cm) och bär klockor som är 36-38mm bäst.

Min största klocka är en 39mm Tag Heuer Monaco Calibre 11 som är 47mm lug to lug.

Är en Submariner (eller GMT) helt körd för mig eller finns det någon referens som börs mindre än andra, och således kanske kan funka?

Eller ska jag köpa en vintage Tudor Sub på 36mm?
Testa tex 16610 eller 167xx. Tror de kommer sitta okej :)
 
Topp