• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Jonas_

Panerai
2-Faktor
En tanke jag har slagits av är att en smurf hade varit kul att prova på! däremot så är det en hel del pengar och i den prisklassen så finns det en hel del att välja på vilket inte gör saken lättare.

Dessutom så får man väl antingen sälja det man har eller samla ett bra tag. Jag misstänker också att kör man OWG med något blått kanske gör man tröttnar på färgen?

Alltid dessa val o_O
Blått tröttnar man inte på!;)
Funderat på 116613LB? Där har du en blå tavla till lägre pris:)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Vet inte om det uppmärksammades i den här tråden men var det inte någon medlem som var 110% säker på att det skulle lanseras en ny Sub på Basel? Enligt en vän till en vän eller något i den stilen!
 

Como

Cartier
Upptäckte igår att bubblan fått sig en repa.
Antar att det är AR på bubblan som skrapats bort. Har blivit som en liten mörk fläck över datumet. Syns även från sidan.

Vad gör man? Lever med det antar jag.
Någon som vet om man kan ersätta bubblan vid service eller måste hela glaset bytas?

Känns tråkigt men inte så farligt om jag ska vara ärlig. Min Sub är min daily wearer och jag ser den som en tool watch, där lite skavanker och repor hör till. Men tänkte ändå kolla!

05FFE832-78F9-47DB-B3BC-5C37EFC7B57E.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Upptäckte igår att bubblan fått sig en repa.
Antar att det är AR på bubblan som skrapats bort. Har blivit som en liten mörk fläck över datumet. Syns även från sidan.

Vad gör man? Lever med det antar jag.
Någon som vet om man kan ersätta bubblan vid service eller måste hela glaset bytas?

Känns tråkigt men inte så farligt om jag ska vara ärlig. Min Sub är min daily wearer och jag ser den som en tool watch, där lite skavanker och repor hör till. Men tänkte ändå kolla!

05FFE832-78F9-47DB-B3BC-5C37EFC7B57E.jpeg
Man kan byta ut bara bubblan om man vill!
 

xigzo

Audemars
Upptäckte igår att bubblan fått sig en repa.
Antar att det är AR på bubblan som skrapats bort. Har blivit som en liten mörk fläck över datumet. Syns även från sidan.

Vad gör man? Lever med det antar jag.
Någon som vet om man kan ersätta bubblan vid service eller måste hela glaset bytas?

Känns tråkigt men inte så farligt om jag ska vara ärlig. Min Sub är min daily wearer och jag ser den som en tool watch, där lite skavanker och repor hör till. Men tänkte ändå kolla!

05FFE832-78F9-47DB-B3BC-5C37EFC7B57E.jpeg
Eller ta bort den som @snoozarn :D:cool:
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Upptäckte igår att bubblan fått sig en repa.
Antar att det är AR på bubblan som skrapats bort. Har blivit som en liten mörk fläck över datumet. Syns även från sidan.

Vad gör man? Lever med det antar jag.
Någon som vet om man kan ersätta bubblan vid service eller måste hela glaset bytas?

Känns tråkigt men inte så farligt om jag ska vara ärlig. Min Sub är min daily wearer och jag ser den som en tool watch, där lite skavanker och repor hör till. Men tänkte ändå kolla!

05FFE832-78F9-47DB-B3BC-5C37EFC7B57E.jpeg
Äh, låt vara. Min bubbla hade också en repa innan den råkade flyga bort.
 

Barricello

Audemars
Jo, det blir nog så. Tycker nog det passar med lite ärr på en dykare/tool watch. Får se om man byter bubbla eller inte när det är dags för service om typ 8 år.
Personligen har jag inga som helst problem med repor på länk eller boett å så.. Men nä det kommer till Glaset så kan jag blir Tokig på om de e nå skit på eller AR repor mm :)
 
E

EltonBelton

Guest
Hej!
Jag har hittat en 16610 som ser fin ut, dock är pärlan i inserten sprucken. Känner jag mig själv rätt kommer jag störa mig på detta i framtiden. Någon kunnig som vet eller har erfarenhet av vad detta kostar att åtgärda hos AD i samband med framtida service? Tack!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej!
Jag har hittat en 16610 som ser fin ut, dock är pärlan i inserten sprucken. Känner jag mig själv rätt kommer jag störa mig på detta i framtiden. Någon kunnig som vet eller har erfarenhet av vad detta kostar att åtgärda hos AD i samband med framtida service? Tack!
Pärlan går ”ej” att byta.
Du bör nog leta efter bättre beg. En ny finns att köpa (hela insertet) för drygt 1000kr hos ad men det kommer troligtvis inte se lika bra ut som om du hittar en mer tidsenlig.
 
E

EltonBelton

Guest
Pärlan går ”ej” att byta.
Du bör nog leta efter bättre beg. En ny finns att köpa (hela insertet) för drygt 1000kr hos ad men det kommer troligtvis inte se lika bra ut som om du hittar en mer tidsenlig.

Tack! Klockan är från 2009 så insertern är ej så blekt så en ny kanske inte blir så tokig? Alt får jag leva med trasig pärla och invänta tidsenlig beg
 
Topp