• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Jeg har hatt 116610, 16800, 16610, 14060, 114060 og nu 116610 så har värt igjennom det meste av stålsubbar.

På 5 siffrig tyckte jeg det funkade utan datum, men kan nog ha med at jeg hadde den samtidig som jeg hadde en annen med datum så använde den inte värje dag.

Nu har jeg bare denna og tenkte möjligens ha den med en en Black Bay 58 og da blir det två utan datum.
Kul att du hittat rätt nu! :) grattis igen!

Edit: mer Rolex, mindre mos.
1E1A1ED3-8D01-4CD1-9664-26A5ACC87A10.jpeg

Senast ändrad:
Nyfiken på att höra hur mycket länkspel ni med 114060/116610 känner efter > 1 års användande. Min 7,5 månader gamla 114060 har helt klart tappat sin butiksny-styva fattning och fått lite skönt länkspel hela vägen, dvs samtliga länkar. Svårt att dela med sig utan film, men hur upplever ni era använda jämfört med nya? Skall ej förväxlas med stretch självklart, utan spel från normalt användande.

Har en 116610LV som suttit på dagligen i snart 2 år, vart tvungen att ta av och känna in efter att jag såg din post. Länken känns som ny fortfarande, och ingen stretch :)
Nyfiken på att höra hur mycket länkspel ni med 114060/116610 känner efter > 1 års användande. Min 7,5 månader gamla 114060 har helt klart tappat sin butiksny-styva fattning och fått lite skönt länkspel hela vägen, dvs samtliga länkar. Svårt att dela med sig utan film, men hur upplever ni era använda jämfört med nya? Skall ej förväxlas med stretch självklart, utan spel från normalt användande.

Har en 116610LV som suttit på dagligen i snart 2 år, vart tvungen att ta av och känna in efter att jag såg din post. Länken känns som ny fortfarande, och ingen stretch :)
Intressant - misstänker att detta är väldigt olika beroende på hur flitigt de används, hur de sitter på armen i kombination med hur ofta de rengörs. Andra faktorer?

Intressant - misstänker att detta är väldigt olika beroende på hur flitigt de används, hur de sitter på armen i kombination med hur ofta de rengörs. Andra faktorer?
Jeg har hatt en helt ny 116610 og en 114060 som var typ 1 år gammal, men troligen veldig lite använd.
Nu har jeg en som er från sommaren 2017 og med samma antall länker har jeg den ett hack tightare på glidelocken.
Bytte direkt från 114060 til denna så måste jo komme av at det er liite stretch pga ålder även om det inte märks annars.
Kanskje kan komme av at han som hadde den innan hadde den veldig tight hela tiden?

Tillbaka
Topp