• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Hej på er..
Behöver lite råd, var inne i en pantbutik i Spanien. Såg en 16610 årsmodell -89
Satt en grön insert på nu, men original följde med. Med box och papper. Alla länkar. Och ett svart gummiband. Såg inte märket på bandet, men troligtvis Everest.
Priset var 6.200 euro. Men fick ner den till 5.700 euro för att jag köpt där förut.
Skicket var mycket bra, ny servad med lätt polering. Vad tycker ni experter om priset?
Go, or no go
5700 euro låter som et bra pris for en nyservad fullsett 16610 om den er i bra skick.
 

JB_XII

Rolex
Hej på er..
Behöver lite råd, var inne i en pantbutik i Spanien. Såg en 16610 årsmodell -89
Satt en grön insert på nu, men original följde med. Med box och papper. Alla länkar. Och ett svart gummiband. Såg inte märket på bandet, men troligtvis Everest.
Priset var 6.200 euro. Men fick ner den till 5.700 euro för att jag köpt där förut.
Skicket var mycket bra, ny servad med lätt polering. Vad tycker ni experter om priset?
Go, or no go

Om allt är i sin ordning så skulle jag säga att det är ett mycket bra pris. Blir cirka 60 500:- för en fullset 16610. Skicket spelar väl en stor roll.
Men det största bekymret är väl om den är genuin.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej på er..
Behöver lite råd, var inne i en pantbutik i Spanien. Såg en 16610 årsmodell -89
Satt en grön insert på nu, men original följde med. Med box och papper. Alla länkar. Och ett svart gummiband. Såg inte märket på bandet, men troligtvis Everest.
Priset var 6.200 euro. Men fick ner den till 5.700 euro för att jag köpt där förut.
Skicket var mycket bra, ny servad med lätt polering. Vad tycker ni experter om priset?
Go, or no go
Hur polerad var den?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Den er jo veldig snygg utan bubblan
77EF5C12-6EFA-4BE2-9F85-3E05603FB3D2.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nei, kjenner samma sak. 114060 er mye snyggare og gillar den mer en 116610, men merker direkt at jeg sakner datum og skal jeg ha det får jeg leve med bubblan..
Borde kanskje forsöke bli vant med å ikke ha datum i steden for å bytte :confused:
Konstigt att äga en klocka där man inte till 100% trivs med utseendet?

Det låter ju som att du inte ska ha en Submariner?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Konstigt att äga en klocka där man inte till 100% trivs med utseendet?

Det låter ju som att du inte ska ha en Submariner?

Elsker 114060 og det er helt klart en av mine favoritt klokker. Den trivs jeg 100% med utsendemessig, men savner som sagt datum. Dock er jeg ikke så fan av bubblan og frågan er om jeg kan leve med bubblan for å få datum på klokken eller om jeg skal beholde min 114060 og ikke ha datum. Hadde det vært et alternativ med datum utan bubble så hadde det jo vært et enkelt valg.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Elsker 114060 og det er helt klart en av mine favoritt klokker. Den trivs jeg 100% med utsendemessig, men savner som sagt datum. Dock er jeg ikke så fan av bubblan og frågan er om jeg kan leve med bubblan for å få datum på klokken eller om jeg skal beholde min 114060 og ikke ha datum. Hadde det vært et alternativ med datum utan bubble så hadde det jo vært et enkelt valg.
Trist!
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Nei, kjenner samma sak. 114060 er mye snyggare og gillar den mer en 116610, men merker direkt at jeg sakner datum og skal jeg ha det får jeg leve med bubblan..
Borde kanskje forsöke bli vant med å ikke ha datum i steden for å bytte :confused:

Du hade väl en 14060 innan? Fick du ingen känsla då om du behövde datum eller ej? :)

Edit: Såg att du även haft en 16610 :)
 
Senast ändrad:

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Du hade väl en 14060 innan? Fick du ingen känsla då om du behövde datum eller ej? :)

Edit: Såg att du även haft en 16610 :)
Jeg har hatt 116610, 16800, 16610, 14060, 114060 og nu 116610 så har värt igjennom det meste av stålsubbar.

På 5 siffrig tyckte jeg det funkade utan datum, men kan nog ha med at jeg hadde den samtidig som jeg hadde en annen med datum så använde den inte värje dag.

Nu har jeg bare denna og tenkte möjligens ha den med en en Black Bay 58 og da blir det två utan datum.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jeg har hatt 116610, 16800, 16610, 14060, 114060 og nu 116610 så har värt igjennom det meste av stålsubbar.

På 5 siffrig tyckte jeg det funkade utan datum, men kan nog ha med at jeg hadde den samtidig som jeg hadde en annen med datum så använde den inte värje dag.

Nu har jeg bare denna og tenkte möjligens ha den med en en Black Bay 58 og da blir det två utan datum.
Blev det bytet som låg ute här på KS ?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Faktiskt inte men undrar samma sak, om man är snäll kanske AD kan montera på glaset ifrån 114060. Vill minnas att någon användare (@Beastie kanske?) gjort så.

Japp, slog sönder glaset på min 116610 och frågade AD när jag lämnade in för rep om vi kunde testa utan bubbla. Det var inga problem sa de och jag fick ett 114060 glas.
84BBF972-2DB3-48CA-A225-7A4659304DBD.jpeg


Vet dock inte vad dom händer när jag servar den, men det spelar ingen större roll om de skulle vilja byta tebax.

Man kanske skulle testa sig en 114060 med bubbla .... o_O
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Jeg har hatt 116610, 16800, 16610, 14060, 114060 og nu 116610 så har värt igjennom det meste av stålsubbar.

På 5 siffrig tyckte jeg det funkade utan datum, men kan nog ha med at jeg hadde den samtidig som jeg hadde en annen med datum så använde den inte värje dag.

Nu har jeg bare denna og tenkte möjligens ha den med en en Black Bay 58 og da blir det två utan datum.

Jag tyckte du gjorde rätt iaf! :)
 
Topp