• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Stör mig på avsaknaden av AR på glaset
719E9EDB-35D9-460F-9ADA-5C4DB803BD8F.jpeg
Kan ta den för list!

Många Rolex modeller har ändrat storlek, det känns inte som en omöjlighet att både ha 40 och 42 mm. Den senaste Subben har för tjocka luggar.

Är det någon här som känner till lämpligaste mejsel och bredd till skruvarna på en oysterlänk 93150?
Har sett uppgifter om det nånstans, minns ej var och har för mig de var aningen motstridiga också.

Är det någon här som känner till lämpligaste mejsel och bredd till skruvarna på en oysterlänk 93150?
Har sett uppgifter om det nånstans, minns ej var och har för mig de var aningen motstridiga också.
1,6 mm ska mejseln va. Kan hjälpa att värma med tex hårblås om det är loctite på skruven

Jag kom precis att tänka på en grej. Det har säkert avhandlats förut men jag ställer frågan ändå, för jag lyckades inte söka mig fram till svaret.
Passar en länk från sexsiffrig ref (Sub alltså) rakt på en femsiffrig Sub?
Sen en fråga till - passar Jubilee från sexsiffrig DJ på en Sub (fem- resp sexsiffrig)?
Jag skulle kunna prova själv i praktiken men jag tänker att jag stället frågan först...

Jag kom precis att tänka på en grej. Det har säkert avhandlats förut men jag ställer frågan ändå, för jag lyckades inte söka mig fram till svaret.
Passar en länk från sexsiffrig ref (Sub alltså) rakt på en femsiffrig Sub?
Sen en fråga till - passar Jubilee från sexsiffrig DJ på en Sub (fem- resp sexsiffrig)?
Jag skulle kunna prova själv i praktiken men jag tänker att jag stället frågan först...

För att svara på din första fråga, nej, den passar inte. Specifikt de solida ändbitarna är för stora.
Jubilee kan jag inte svara för.

Tillbaka
Topp