• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

TeQu

Omega
C43CFEA3-9312-43F4-A246-7C8DD16C91A0.jpeg

Morrn
 

Daruvar

Cartier
Finns det någon som har använt annat gummi på sin sub än everest eller rubber b? Haft båda och tycker väl att rubber b passar bättre till klockan (114060).
 

Johnjohn10

Breitling
Hej!

Två frågor:
1. Kan någon vänlig själ tipsa mig om verktyg för att byta armband på min Rolex Sub?
2. Är det svårt att göra det själv? Tex. Rubber B strap.

Tack!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Bara jag som stör mig på att bezeln är alldeles för lätt att vrida på subben? Var och varannan dag får man vrida tillbaka bezeln till 12 för att man råkat komma åt någonting, annars får man fnatt med OCD.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Bara jag som stör mig på att bezeln är alldeles för lätt att vrida på subben? Var och varannan dag får man vrida tillbaka bezeln till 12 för att man råkat komma åt någonting, annars får man fnatt med OCD.
Aldri skjedd men noen av subene jeg har hatt, men har skjedd en gang iblant med noen andre klokker. Aldri hatt en klokke med i nærheten av like bra bezel som sub.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Aldri skjedd men noen av subene jeg har hatt, men har skjedd en gang iblant med noen andre klokker. Aldri hatt en klokke med i nærheten av like bra bezel som sub.
Har haft flera moderna subbar så vet att det inte är något med just den klocka jag äger idag men intressant att man kan ha så olika upplevelse över det :) Det är bra känsla men alldeles för lätt att vrida.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Har haft flera moderna subbar så vet att det inte är något med just den klocka jag äger idag men intressant att man kan ha så olika upplevelse över det :) Det är bra känsla men alldeles för lätt att vrida.
Tenkte mest på ulike referenser. Ganske ulik bezel på f.eks 16800, 14060 og 116610.
Har vel med hva man gjør i hverdagen og hvordan man anvender klokken. Jeg hadde dock litt problemer med det på både den gamle og mye smpc som ikke er like grover tagger på.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har haft flera moderna subbar så vet att det inte är något med just den klocka jag äger idag men intressant att man kan ha så olika upplevelse över det :) Det är bra känsla men alldeles för lätt att vrida.
Inget jag upplevt, däremot blir den trögare när jag kör med Everestgummit så köp ett sådant så är ditt problem löst ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bara jag som stör mig på att bezeln är alldeles för lätt att vrida på subben? Var och varannan dag får man vrida tillbaka bezeln till 12 för att man råkat komma åt någonting, annars får man fnatt med OCD.
Kommer inte ihåg hur friktionen ser ut på dessa men du har testat att avfetta den så mycket du kan?
 
Topp