• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

BadkarsPiraten

Vacheron
Har man slutat tillverka då?
Rolex brukar väll ändå tillverka "reservdelar" ett tag efter att en modell utgått

Serti finns väl endast till 5-siffriga referenser?
Sen hur det passar till en 6-siffrig kan jag inte svara på men det är inget som kom till dom iallafall.
Borde annars finnas att få tag på Chrono24.
 
Kan väl nu säga att jag officiellt får vara med i den här gruppen. Första dyra klockan och jag är supernöjd. :):)
IMG_5509.JPG


Grattis! Det gick fort!
 

par

Patek
2-Faktor
Serti finns väl endast till 5-siffriga referenser?
Sen hur det passar till en 6-siffrig kan jag inte svara på men det är inget som kom till dom iallafall.
Borde annars finnas att få tag på Chrono24.
116613lb och 116619 har sålts(säljs?) med diamanttavla som jag åtminstone kallar serti. Men jag vet inte om serti innebär mer än diamantindex?
 

F32

Panerai
2-Faktor
Pratade med Nymans Västerås idag och dom får in 1-2 stålsubar per år, och andra sidan blev jag erbjuden en på stående fot hos Nymans Stockholm i vintras.
Stål Daytona i V-ås var ca 30 års kötid på, inte för att det gick att ställa sig i kö men iaf.
Tror det var en speciell typ av stålsub som de menade kom 1-2 per år. Jag var in till Nymans i Västerås idag och skrev upp mig på en 114060. Det är kötid på en sån men enligt dem så får de in stålsubbar med varannan leverans och de ha hade en "no-date" i bakom skynket butiken nu som de ringde runt på kölistan om.

Kanske blir bannad nu när jag skriver i den här tråden utan en sub i lådan men jag är uppskriven på kölistan iallafall ;).
 
Tror det var en speciell typ av stålsub som de menade kom 1-2 per år. Jag var in till Nymans i Västerås idag och skrev upp mig på en 114060. Det är kötid på en sån men enligt dem så får de in stålsubbar med varannan leverans och de ha hade en "no-date" i bakom skynket butiken nu som de ringde runt på kölistan om.

Kanske blir bannad nu när jag skriver i den här tråden utan en sub i lådan men jag är uppskriven på kölistan iallafall ;).
116610LN var den vi pratade om, alltså en helt vanlig "tråksub". Tror nog att dom kan lösa fler och menade att det var 1-2 obokade per år.
Edit: Bild måste man ju ha också!
image.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
116613lb och 116619 har sålts(säljs?) med diamanttavla som jag åtminstone kallar serti. Men jag vet inte om serti innebär mer än diamantindex?

Hmm, sant.
Jag tänkte på gamla serti tavlorna med champagne & silver färg.
Nya tavlorna med bara diamanter kanske också kallas serti...

Kul!! Hur länge har du fått vänta?
Jag lär nog få vända blicken till C24 istället :rolleyes:

Cirka 4 veckor :)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Hade inte provat innan med tänkte dra mitt strå till stacken iallafall och slängde på ett:) Fick ta ett som fanns tillgängligt, ett struts(även om det kanske inte var vad du hade tänkt dig), blev väl sådär.

IMG_2331.JPG
IMG_2332.JPG
Rätt fint! Beställt ett gäng band till min för att prova om det kan vara ett alternativ att varva med för att inte nöta länk. Men verkar vara svårt att få harmoni påt.
 

Joe

Omega
Till slut sålde jag min SUB, synd, nu saknar jag den, men det upplevdes/ Kändes för högt/ Djup i handleden, alltså boett locket tryckte för mycket att jag fick ont i handleden.... Och, jap...:) försökte justerar länken fram och tillbaka men.... no success...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Till slut sålde jag min SUB, synd, nu saknar jag den, men det upplevdes/ Kändes för högt/ Djup i handleden, alltså boett locket tryckte för mycket att jag fick ont i handleden.... Och, jap...:) försökte justerar länken fram och tillbaka men.... no success...
Vilken Sub hade du? Subc?
Jag upplever att min gamla 5513 ligger mycket lågt på handleden och att den bygger väldigt lite. Sitter som en smekning på handleden. :)

IMG_1738.JPG
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Passar en länk tillhörande 16610 ( länkens Ref nr. 93250-RS5/RS) en äldre sub ref 16800? Hur många länkbitar ska det vara för komplett skick?
 
Topp