Fikarast!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin, men fel tråd?Fortfarande nykära...
haha ja förlåt!Fin, men fel tråd?
Vilken referens?Hur bärs en Sub i jämförelse med en skx007? Större eller mindre?
En 114060.Vilken referens?
Ganska likvärdigt skulle jag säga.En 114060.
Hur bärs en Sub i jämförelse med en skx007? Större eller mindre?
Tack så hemskt mycket. Har lite bättre uppfattning nu.Jag har tyvärr bara dessa bilder nu. Min handled är 16.5 cm som referens. Upplever att subben bärs lite större i och med de breda bandhornen.
Skx![]()
Sub
![]()
Inga problem. Bilderna är aningen missvisande eftersom SKX-bilden är tagen ur lite annan vinkel.Tack så hemskt mycket. Har lite bättre uppfattning nu.
På äldre referenser är M närmare 300, vet inte när det skiftade och om det finns undantag bland nyare referenser dock.Hej alla glada Sub-ägare! Måste få ställa en nybörjarfråga om det är okej
Är det beroende på referensmodellen som det skiljer i avstånd mellan bokstaven M och siffrorna 300, i 300m skriften på subtavlorna
Sett flera bilder i denna tråd där vissa avstånd mellan 300 och M är väldigt litet och vissa har någon mm längre avstånd.
Mvh Niklas
Svarar inte riktigt på din fråga men tänkte tipsa om denna sida för bra info om vad som skiljer olika modeller av vintagesubbar åt:Hej alla glada Sub-ägare! Måste få ställa en nybörjarfråga om det är okej
Är det beroende på referensmodellen som det skiljer i avstånd mellan bokstaven M och siffrorna 300, i 300m skriften på subtavlorna
Sett flera bilder i denna tråd där vissa avstånd mellan 300 och M är väldigt litet och vissa har någon mm längre avstånd.
Mvh Niklas
Första subben för min del. Är väldigt tagen av kvalitén! Den svarta tavlan och bezeln känns inte alls tråkiga utan snarare full av liv beroende på ljus. Kul att få posta i den här tråden också!
![]()
Jag bufflar mig in här i tråden nu![]()
Har haft min 116610LV i knappt en vecka och är så jäkla nöjd! Hade först tänkt att skaffa en svart sub men då större delen av min samling består av svarta klockor så ville jag ha något annat. Tavlan är ju magisk!