• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Liffe

Omega
2-Faktor
Min första post i tråden, kul att se allas subbar:)
1499769105988881555718.jpg
 

Saturn

Omega
Hoppas jag hamnat i rätt tråd här; I vilka storlekar har rolex submariner kommit ut i? Den nuvarande 116610LN är på 40mm hur små har de varit i tidigare referenser?
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Stämmer med mina efterforskningar jag gjorde för länge sedan..
Om du är intresserad av en sådan så får du nog räkna med att både ha tålamod och vara beredd att slanta en hygglig peng när rätt objekt dyker upp..
 

Foxwell

Breitling
Hej! Antagligen fel tråd att skriva detta inlägg i men får för tillfället inte skapa ett i "köpes" forumet. Hursomhelst söker jag en Rolex 116610LV "hulk". Helst ifrån 2015 och uppåt. Har kollat samtliga klockaffärer i Stockholm och väntetiden på dessa är inget jag vill vara med om. PM:a gärna om ni är sugna på att sälja till ett rättvist pris, eller vet något ställe som har denna klocka för omedelbar leverans. :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hej! Antagligen fel tråd att skriva detta inlägg i men får för tillfället inte skapa ett i "köpes" forumet. Hursomhelst söker jag en Rolex 116610LV "hulk". Helst ifrån 2015 och uppåt. Har kollat samtliga klockaffärer i Stockholm och väntetiden på dessa är inget jag vill vara med om. PM:a gärna om ni är sugna på att sälja till ett rättvist pris, eller vet något ställe som har denna klocka för omedelbar leverans. :)
Finns mängder till salu via Chrono24
 

Hans Beck

Cartier
Hej! Har precis köpt en 16610 från 1987 på chrono24. R-serial med Box. Köptes från LA med Trusted checkout och har nu landat hos en vän som bor i staterna. Hade gärna fått hjälp att bekräfta att jag fått äkta vara. Och gärna annan kul info som ni kan bidra med. Ex om något ser ut att va bytt, polerat mm. Man är ju minst sagt nervös efter att ha swishat så mycket pengar till en främling. Hoppas ni kan hjälpa mig sova bättre ;) Här kommer bilderna:
IMG_9027.JPG

IMG_9032.JPG
IMG_9031.JPG
IMG_9030.JPG
IMG_9028.JPG
IMG_9026.JPG
IMG_9025.JPG
 

Bilagor

  • IMG_9029.JPG
    IMG_9029.JPG
    208.2 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
IMG_1993.JPG
Idag fick min tvåtons sub ett syskon, en fin 2-linears 14060m.
Jag fick ha den hela 5 minuter innan frugan knep den och på allvar sa "den här är min men du får låna den" sen drog hon och handlade..
Tror mitt klockintresse precis fick acceptans inom familjen :)
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_1993.JPG
Idag fick min tvåtons sub ett syskon, en fin 2-linears 14060m.
Jag fick ha den hela 5 minuter innan frugan knep den och på allvar sa "den här är min men du får låna den" sen drog hon och handlade..
Tror mitt klockintresse precis fick acceptans inom familjen :)
De kan de vara värt för att få hålla på som man gör ;) Det är ju nice med sub på tjejer! :D
 
Topp