• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Tänkt lite på snacket kring att de nya länkarna alltid känns så solida. Är det någon som ägt en tidig från typ 2010 och använt den dagligen i 10 år? Blir det någon "stretch" över tid, 10 år kanske inte räcker som uppföljningstid? Eller jämfört med en femsiffrig länk som är NOS, hur mycket skillnad är det då? Helt grön på detta då jag själv aldrig ägt någon.

Hm, det är nog mig du söker. Köpte min 14060M i december 2010 och har haft den på handleden sedan dess, plus minus.

Läste din fråga igen, missförstod. 14060:aren är en F-serie tillverkad -04. Länken är numera inkörd/sliten/lite rasslig. Länkbitarna visar slitage där de ligger an mot varandra. För ögat en tråkig syn. Men länken upplevs som väldigt följsam.

Läste om en person som lät renovera sin. Armbandet blev känslomässigt helt oigenkännligt - styvt, osmidigt och tight.

Har en 114060 med. Länken och framför allt länklåset är som dag och natt. I en annan värld önskar jag boett från 14060 parad med länk från dess yngre syskon.
 

Jospers

Omega
2-Faktor
ED3A4C5D-CBEE-40BF-A2B6-8AEC56135FE0.jpeg


Frukost..
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Snyggt!
Bara nån vecka efter att man skrivit i explorertråden att suget för andra klockor inte finns har jag börjat dregla över femsiffriga tvåton... Fler som vill dela med sig av bilder och tankar kring 16613lb och ln? :)
25F4EA13-5B48-4D3D-A7F5-34206AF7B67D.jpeg

Jag gillar dom som fasen! Det händer lite mer än hos en vanlig stålis. En av få modeller från Rolex som jag verkligen uppskattar i tvåtonsutförande.
 
Var det något kvar av gamla? Utöver vad man ser på bilden?
Klockan åkte direkt till Rolex för reparation....vilket gick på ungefär hälften av vad en ny skulle kosta, om man nu kunde få tag på en. Turligt nog täckte försäkringen kostnaden.

Komplett service inklusive polering, byte av bezel, lås, glas samt bezel insert, reparation av mellanboett , ny urtavla och visare, nya länkbitar.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Klockan åkte direkt till Rolex för reparation....vilket gick på ungefär hälften av vad en ny skulle kosta, om man nu kunde få tag på en. Turligt nog täckte försäkringen kostnaden.

Komplett service inklusive polering, byte av bezel, lås, glas samt bezel insert, reparation av mellanboett , ny urtavla och visare, nya länkbitar.
Ouchh. Skönt med försäkring i såna lägen.
 
Topp