• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

XMJan

Cartier
Jaha, då var man fast i träsket eller som "McGyver" uttrycker det "Det slutar alltid med en Rolex!"
/J
IMG_2263_3.JPG
 

Mauritz

Rolex
Jag plockade en 114060 förra året i Sverige. Fick vänta 2.5 månader. Inte kund sen tidigare. När jag frågade hur jag kunde få den så snabbt, och om andra som köade före mig så fick jag som svar att de inte kör en riktig "kö".
De försöker få en feeling på vilka som verkligen ska använda klockan.
Bekräftar vad jag alltid misstänkt, AD har/kan få fram en Rolex till rätt person utan väntetider på flera år.
Perfekt att de kommer till rätt personer som tänkt använda dem och inte köpa och sälja vidare med fet vinst iof.
 

Mauritz

Rolex
Det är ju ingen nyhet egentligen. Det har varit bekräftat att ADs sitter på hulk, pepsi, daytona osv i kassaskåpen rätt länge :)
Ja, men jävligt retsamt att de som vill ha t.ex. en Pepsi m.m måste köpa av gråhandlare till dubbla priset.
När alla vet att AD ligger/kan få fram till "speciella" människor, samt blir avvisade av AD med kommentar " tyvärr det är 5-6 års leveranstid, eller vi har ingen kö" inte fan är det 5-6 års leveranstid på en stål Rolex bara ett sätt för AD att säga du får inte köpa.
Skönjer Ni en viss bitterhet :), snarare irritation.
 
Jag bär för första gången maxicase och det är precis som du säger en riktig kloss. Har inte riktigt kommit i underfund med om jag gillar det eller ej men den känns helt klart solid.
Verkar variera en hel del. Jag är fullkomligt kär i den solida känslan, plus att jag tycker det ger 10 gånger snyggare look. Men nu snackar vi personliga preferenser :) Skulle gärna komplettera med en vass 16610, men 114060 är mitt förstaval.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Verkar variera en hel del. Jag är fullkomligt kär i den solida känslan, plus att jag tycker det ger 10 gånger snyggare look. Men nu snackar vi personliga preferenser :) Skulle gärna komplettera med en vass 16610, men 114060 är mitt förstaval.

Kul att du är nöjd! Jag tror det kommer kännas bättre med tiden när intrycken lagt sig. Uppskattar verkligen den solida känslan som sagt. Clasp och bezel etc.
Bifogar foto på min gamla 14060 som jag saknar idag!
42EDF976-16DB-484A-B789-2F23DA5790EF.jpeg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har haft en 114060, uppskattade verkligen glidelock mekanismen och den solida känslan :) Men i mycket tycke så är de äldre Subarna klart trevligare att ha på handleden, är dessutom också numer väldigt förtjust i vikt länk, bild på min 1680 med 9315 länk (dessutom med PATETED, på dive-extension...) nedan
IMG_2358.jpeg

Men det absolut häftigaste i länkväg för Subar är ju nitad länk (ref 7206 eller 6636 med stretch), fick klämma på en god väns Tudor flinga förra veckan (som jag gärna lägger vantarna på...) :)
IMG_2315.jpeg

Hittade en bra bild på nätet som jag fräckt snodde :D
Screenshot 2020-01-16 at 12.44.46.png

Jag tycker att Subar i alla dess former är en av de mest fulländade klockor som någonsin tillverkats :happyhappy:
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tänkt lite på snacket kring att de nya länkarna alltid känns så solida. Är det någon som ägt en tidig från typ 2010 och använt den dagligen i 10 år? Blir det någon "stretch" över tid, 10 år kanske inte räcker som uppföljningstid? Eller jämfört med en femsiffrig länk som är NOS, hur mycket skillnad är det då? Helt grön på detta då jag själv aldrig ägt någon.
 
Topp