• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

-RI-

Patek
2-Faktor
Väntar spänt på en 114060 efter att ha blivit inspirerad av den här tråden :D Nu väntar en veckas nagelbitande innan den landar hos mig :nailbiting:
Hoppas du blir nöjd, den är otroligt bra:)
IMG_20170807_192718_768.jpg
 
Jag har börjat heldigga hulken. Allt med en helgrön klocka är så jävla fel att det är lysande.

Rimmar illa med kontobalansen dock, en hulk skulle konstituera ca 122% av mitt nettovärde :p
 

Sideshow Bob

Cartier
Skulle behöva er hjälp, försöker avgöra vad som är ett rimligt pris för en Submariner 116613LN, 2011, full set, ingen service gjord, ägaren beskriver skicket som "normalt"

Tacksam för er hjälp
 

DrFlex

Cartier
Har det skett någon ändring på 116610 Suben sen 2013 när den nya "keramiska-bezeln" kom?

116610 med keramisk bezel kom 2010 och sedan dess har det enbart ändrats någon liten detalj. Tror det var 2015 som de ändrade insidan av låset från matt stål med svart text till blankpolerat med inskuren text. De ändrade även då garantitiden på klockorna från 2 år till 5 år.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Slänger väl upp en bild för att stoltsera som medlem i klubben! 14060 från 98', min bruksbeater i otroligt skick så frågan är, vågar man vispa runt med den utan någon större huvudvärk?
IMG_8466.JPG
Grattis till ett grymt bra val! Jo men, som @Fixxxer mycket riktigt påpekar har jag haft min i 20 år nu. Den har fått mängder med pisk genom åren och har ärr som visar det men den är byggd som en stridsvagn och har aldrig knotat.:)
IMG_1964.JPG
 
Topp