P. Friberg
Basic
Då är man med i klubben, så sjukt nöjd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!Då är man med i klubben, så sjukt nöjd!
Jag har för mig att den kom 1989 och var T-tavla till 1998.Experter!
Gällande semivintage 14060...
Vilka årgångar gäller om man önskar T-tavla och safirglas?
Tack!
Då är man med i klubben, så sjukt nöjd!
Grattis!Då är man med i klubben, så sjukt nöjd!
Behöver fråga experterna!
Har köpt en 2009 16610LV som visserligen är den mest kompletta Rolex jag har köpt begagnad. Inköpskvittot, kortkvitto, servicekvitton etc.
Dock på servicekvittot har Bergströms skrivit 16610T som referens, undrar lite varför? Borde det inte stå 16610LV?
Behöver fråga experterna!
Har köpt en 2009 16610LV som visserligen är den mest kompletta Rolex jag har köpt begagnad. Inköpskvittot, kortkvitto, servicekvitton etc.
Dock på servicekvittot har Bergströms skrivit 16610T som referens, undrar lite varför? Borde det inte stå 16610LV?
Bör jag vara orolig när min tre månader gamla hulk växlar datum 23:58?
Icke!Bör jag vara orolig när min tre månader gamla hulk växlar datum 23:58?
Min svarta 116610 växlar nästan exakt 00. Lätt att uppfatta mig som petig i detta läget men dock tycker jag att klockan borde växla exakt med tanke på vad Rolex tar betalt för.Tycker jag inte, upplever nog att de flesta växlar någon minut innan eller efter 12. Långt ifrån alltid spot on.
Skönt att höra att det inte endast gäller min subIcke!
De flesta jag har eller har haft växlar strax efter, vid typ 00:03 eller så. Min DD växlar 58. Du kan vara lugn.
Min svarta 116610 växlar nästan exakt 00. Lätt att uppfatta mig som petig i detta läget men dock tycker jag att klockan borde växla exakt med tanke på vad Rolex tar betalt för.
Hej,
Lämnade för ett par veckor in min rolex sub hos Krone Ur för att byta glas. Passade då även på att slänga in en täthetsservice. Fick ett prisförslag efter någon vecka där urmakaren även föreslog ruckning pga att klockan "haltar och fortar". Då detta var en mindre kostnad så tyckte jag att det lät ok. Innan jag lämnade in den så gick klockan ca 8-9 sekunder för fort per dygn och var inget större problem. Men nu efter servicen så tänkte jag att det borde blivit bättre MEN vid kontroll så går den hela 2 minuter plus per dygn. Testade klockan flera gånger då jag trodde jag gjort fel vid första testet.
Är detta vanligt precis efter gångjustering inkl ruckning?
Någon som har varit med om detta förut?
Väldigt tacksam på vad jag ska göra och generella tips!
Bara gå tillbaka till Krons och be dom rucka igen.Hej,
Lämnade för ett par veckor in min rolex sub hos Krone Ur för att byta glas. Passade då även på att slänga in en täthetsservice. Fick ett prisförslag efter någon vecka där urmakaren även föreslog ruckning pga att klockan "haltar och fortar". Då detta var en mindre kostnad så tyckte jag att det lät ok. Innan jag lämnade in den så gick klockan ca 8-9 sekunder för fort per dygn och var inget större problem. Men nu efter servicen så tänkte jag att det borde blivit bättre MEN vid kontroll så går den hela 2 minuter plus per dygn. Testade klockan flera gånger då jag trodde jag gjort fel vid första testet.
Är detta vanligt precis efter gångjustering inkl ruckning?
Någon som har varit med om detta förut?
Väldigt tacksam på vad jag ska göra och generella tips!
Måste varit ett exotiskt fel om en klocka du lämnat in för garantiärende i Sverige skickas iväg till Rolex. Var det inte bara helt enkelt en Rolex certifierad urmakare som utförde jobbet?Har lämnat in en Rolex för att den gick 20 sec för fort, efter ruckningen gick den perfekt. Dock var det Rolex själva som utförde servicen (garanti).
Det är ju det jag sagt hela tiden!
Perf, tackJag har för mig att den kom 1989 och var T-tavla till 1998.
Stekig sommarklockaEn gammal goding som dessvärre inte fick stanna, men sjukt vad fulsnygg den var
16613 Serti