Introducerades på Basel 2003 (y-serie) till 2010 (g-serie & random-serie).Fina dinkor boys, inom vilka år tillverkades Kermit?
Rehaut kom någon gång under z-serien 2007. Finns z-serier både med och utan rehaut.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Introducerades på Basel 2003 (y-serie) till 2010 (g-serie & random-serie).Fina dinkor boys, inom vilka år tillverkades Kermit?
wow!Blåsväder ute så det fick bli en klockklämmardag Plockade fram en NOS 14060M random-serie från 2012.
Sista årgången av 14060M och den sista Rollen med lug holes.
Vart hittade du den där tabellen?Jag hittade den här utdaterade tabellen vilket skulle förklara varför 14060 har ett eget alternativ då boetten är 12.3mm istället för 13mm som på övriga men hur skiljer sig ceramic från dessa?
https://www.aandewatches.com/rolex-case-size
https://rubberb.com/en/rolex-watch-band-products/rolex-submariner-all-models-tang
https://rubberb.com/en/rolex-watch-band-products/rolex-submariner-ceramic-tang-buckle-series
I länken under tabellen.Vart hittade du den där tabellen?
!!!!Blåsväder ute så det fick bli en klockklämmardag Plockade fram en NOS 14060M random-serie från 2012.
Känns verkligen jätte fräsch . Väldigt sällan man ser de i så bra skick. GrattisBlåsväder ute så det fick bli en klockklämmardag Plockade fram en NOS 14060M random-serie från 2012.
Tjusig! Bästa jag ägt no doubtBlåsväder ute så det fick bli en klockklämmardag Plockade fram en NOS 14060M random-serie från 2012.
Nice. Din?Blåsväder ute så det fick bli en klockklämmardag Plockade fram en NOS 14060M random-serie från 2012.
En riktig dräpare!Blåsväder ute så det fick bli en klockklämmardag Plockade fram en NOS 14060M random-serie från 2012.
Blåsväder ute så det fick bli en klockklämmardag Plockade fram en NOS 14060M random-serie från 2012.
Den var ju NOS?Ruggigt bra skick!
Den var ju NOS?
Den är fortfarande plastad på bilderna.Ahaa, alltid trott att det betytt oanvänd av ngn anledning, men då är jag med. Tack så mkt!
Nos= New old stockAhaa, alltid trott att det betytt oanvänd av ngn anledning, men då är jag med. Tack så mkt!
Nos= New old stock
Dvs gammal klocka(modell) fast oanvänd/nyskick
Usern har 26 inlägg, inte så lätt o veta vad NOS betyder i WIS världen...Den var ju NOS?
Lite hjälp https://klocksnack.se/threads/förkortningar-fraser-och-deras-riktiga-betydelse.4248/page-2Okej då va det som jag tänkte från början alltså, tack så mycket för klargörandet! Känns som att det är en del klock-slang som behöver in i mitt vokabulär.
Imponerande att bevara en klocka i sånt skick, känner att man själv hade ju inte klarat av att inte använda den o därmed patinera den.
Ellerhur, saknad men inte glömd!Stekig sommarklocka
Inserten skiljer sig mellan varandra. Färgmässigt och typsnitten...plus rehauten.
Jag har för mig att Kermit kom 2003 som 50års jubileum av Submariner. De tidigaste Kermit är med "flat four" på bezeln och säljs med väldigt kraftigt premium. De slutade tillverka den 2010 när 116610 släpptes.
Myxket bra, tack för infoIntroducerades på Basel 2003 (y-serie) till 2010 (g-serie & random-serie).
Rehaut kom någon gång under z-serien 2007. Finns z-serier både med och utan rehaut.
Välkommen!Äntligen hör man hemma här i tråden
TackarVälkommen!