• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Blåsväder ute så det fick bli en klockklämmardag :) Plockade fram en NOS 14060M random-serie från 2012.
Sista årgången av 14060M och den sista Rollen med lug holes.
IMG_3867.jpg
IMG_3884.jpg
IMG_3901.jpg
IMG_3912.jpg
IMG_3895.jpg
E du inte lite sugen att riva av plasten och bara börja använda den?:woot:
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Hej, jag skriver här fast jag inte har en sub, än. Jag har tidigare inte varit stor vän av den men har börjat omvärdera klockan. Men jag behöver lite input från er sub-ägare. Vad är det bästa med suben?
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej, jag skriver här fast jag inte har en sub, än. Jag har tidigare inte varit stor vän av den men har börjat omvärdera klockan. Men jag behöver lite input från er sub-ägare. Vad är det bästa med suben?
Oj, ja vad är det bästa med suben egentligen? För min del är det först och främst för att det är en så snygg modell samt en av de verkligt klassiska klockorna. Personligen så föredrar jag vintage versionerna och då både de med samt utan datum. Här är mina båda subar :)
991FB490-E8C8-4ADE-9B2B-B0033EB25627.jpeg
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Oj, ja vad är det bästa med suben egentligen? För min del är det först och främst för att det är en så snygg modell samt en av de verkligt klassiska klockorna. Personligen så föredrar jag vintage versionerna och då både de med samt utan datum. Här är mina båda subar :)
991FB490-E8C8-4ADE-9B2B-B0033EB25627.jpeg
Imponerande, två stycken! En nyfiken fråga (alla frågor är väl i och för sig nyfikna): använder du klockorna vid olika tillfällen, dvs. datum-varianten på jobbet och utan datum när du är ledig eller vice versa etc.?
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Imponerande, två stycken! En nyfiken fråga (alla frågor är väl i och för sig nyfikna): använder du klockorna vid olika tillfällen, dvs. datum-varianten på jobbet och utan datum när du är ledig eller vice versa etc.?
Finns inga speciella tillfällen när jag använder den ena eller den andra. Idag så började jag dagen med rödingen, bytte till Speedmaster ett tag men nu har jag på mig min 5513. Beror på vilka klockor jag har hemma för tillfället och vilken jag är sugen på just då :)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Oj, ja vad är det bästa med suben egentligen? För min del är det först och främst för att det är en så snygg modell samt en av de verkligt klassiska klockorna. Personligen så föredrar jag vintage versionerna och då både de med samt utan datum. Här är mina båda subar :)
991FB490-E8C8-4ADE-9B2B-B0033EB25627.jpeg
Har börjat fastna mer för vintage. Jättefina klockor. Vad är det för årsmodeller på dessa?
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har börjat fastna mer för vintage. Jättefina klockor. Vad är det för årsmodeller på dessa?
Tack :) Den vänstra som är en 5513 är från 1981. Har fullt set och den är såld 1981 (datumet i certet) , kan ju iofs vara tillverkade ett år tidigare. Rödingen till höger som är en 1680 är från ca 1972 och där går jag enbart på serienumret
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Tack :) Den vänstra som är en 5513 är från 1981. Har fullt set och den är såld 1981 (datumet i certet) , kan ju iofs vara tillverkade ett år tidigare. Rödingen till höger som är en 1680 är från ca 1972 och där går jag enbart på serienumret
Oj inte ofta man ser en 5513 med full set, grymt. Får läsa på lite innan man ev slår till. Tack för snabb återkoppling!
 
Topp