• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Vart är bandet köpt?
Det finns att finnas på Tid och ting.se där finns det mycket trevliga saker att se på.
Lycka till
Screenshot_20200504_161958.jpg
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Hej, kanske fel tråd men tester här
Blivit sugen på en sub och fastnat för denna 16613. Är väldigt dålig på skick och tänkte mer om någon här kan se något skumt?
 

Bilagor

  • D3A10D61-8770-48E8-BC09-56CEEF9DB462.png
    D3A10D61-8770-48E8-BC09-56CEEF9DB462.png
    456.5 KB · Visningar: 2
  • 21270DFB-BD73-4318-8B5D-4071AC8ACD82.png
    21270DFB-BD73-4318-8B5D-4071AC8ACD82.png
    561.1 KB · Visningar: 3
  • DFA90D48-48E6-47A8-8CC2-28C2CF649C73.png
    DFA90D48-48E6-47A8-8CC2-28C2CF649C73.png
    350.2 KB · Visningar: 3
  • FDB38972-EC8D-4CC4-B2C4-B948E3394AF2.png
    FDB38972-EC8D-4CC4-B2C4-B948E3394AF2.png
    424.7 KB · Visningar: 3

Donkii

Boushh
2-Faktor
Att handlare, så även jag, har en tendens att slänga med fina uttryck för att beskriva en klocka är kanske inte ovanligt.

Här två 14060 vars case bedöms som excellent, kolla kronskydden. Lite förvånande dock att en såpass välkänd handlare kommer undan med det, eller så är det kanske därför dom gör det? Money talks.

Screenshot_20200505_063253.jpg
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Att handlare, så även jag, har en tendens att slänga med fina uttryck för att beskriva en klocka är kanske inte ovanligt.

Här två 14060 vars case bedöms som excellent, kolla kronskydden. Lite förvånande dock att en såpass välkänd handlare kommer undan med det, eller så är det kanske därför dom gör det? Money talks.

Screenshot_20200505_063253.jpg
Saknas bara texten ”rare pointed crown guards” :banghead:
 
Kan suben vara den mest användbara kostymbeater som gjorts, eller finns det andra lyxklockor eller märken som har bättre "beaters"?

Nu tar jag för givet att alla förstår att jag inte menar BEATER i det avseendet som det nog ursprungligen varit tänkt utan mer en bra och tålig klocka med ett riktigt urverk, inte batteri, men som tål en del smisk ändå?

Eller finns det "bättre" kostymbeaters där ute?
Vad är eran åsikt i det hela? :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan suben vara den mest användbara kostymbeater som gjorts, eller finns det andra lyxklockor eller märken som har bättre "beaters"?

Nu tar jag för givet att alla förstår att jag inte menar BEATER i det avseendet som det nog ursprungligen varit tänkt utan mer en bra och tålig klocka med ett riktigt urverk, inte batteri, men som tål en del smisk ändå?

Eller finns det "bättre" kostymbeaters där ute?
Vad är eran åsikt i det hela? :)
Omega Seamaster..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kan suben vara den mest användbara kostymbeater som gjorts, eller finns det andra lyxklockor eller märken som har bättre "beaters"?

Nu tar jag för givet att alla förstår att jag inte menar BEATER i det avseendet som det nog ursprungligen varit tänkt utan mer en bra och tålig klocka med ett riktigt urverk, inte batteri, men som tål en del smisk ändå?

Eller finns det "bättre" kostymbeaters där ute?
Vad är eran åsikt i det hela? :)
Vad är en kostymbeater?
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Håller på att lära mig mig nya kamera samt "Focus Stacking" (ett antal bilder tas av objektet med olika fokus och kombineras sen till en enda bild där allt, förhoppningsvis, är i fokus). Trodde att klockan hade stannat helt men när jag flyttade visarna för att se texten under kl 12 så hoppade den gång :( Nåja, lite ovanligt med fyra sekundvisare för en 1680 (bilden skapades utifrån fyra separata med olika fokus) :D Tycker jag fått skärpa i stort sett överallt i alla fall :)
1680_4_sekundvisare.jpg

Edit: Blandade ihop klockorna jag fotade, det var min 5513 som jag trodde hade stannat men hoppade igång när jag skulle ändra visarna. Rödingen gick hela tiden och där flyttade jag inte visarna. 5513 såg ut så här, bilden skapad av 9 st olika:
5513_som_hoppat_igång.jpg
 
Senast ändrad:
Vad lever du för liv?
Vad menar du?
Tror Du att alla på klocksnack som har en klocka för 100 000kr, de kallar beater slår i spik med klockan?
De flesta har säkert en putsduk till sin stålrolex med sig på kontoret..

Och det är nog ytterst få som faktiskt använder exempelvis en Rolex som en riktig BEATER. Det är anledningen till att folk trots en samling på 10 exklusiva ur köper en seiko skx eller en g shock.

Var vill du komma?
 
Topp