Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ajdå vad tråkigt. Hoppas de hittar hem och bjud gärna på en bild sen isfVäntar fortfarande på mina verktyg, tror att Postnord har slarvat bort dem![]()
Submariner duo, så lika men ändå så olika!
![]()
Där har vi ett praktexempel på klart acceptabla subbar!Har två roliga subbar nu så lär ju posta här.
![]()
KlockporrHar två roliga subbar nu så lär ju posta här.
![]()
Den där är så jäkla grym!En mycket bra kombo matt och safir, ultimata vintage toolen..
![]()
3035 urverket i 16800 samt 168000 och 3135 i 16610.Vad är egentligen skillnaden mellan 16610 och 16800?
Edit: 16800 före 1989?
Svårt val, gillar bägge! Men måste jag välja blir det 5513, patinan är sjukt fin och gillar den lite ovanliga serif tavlan plus att den är fullset vilket alltid är kul!Fin duo. Vilken gillar du bäst?
Stort tack för infoÄven annat stål i dessa som jag förstått! 16800 finns med matt tavla fram till 1983/84 sen kom 168000 och dessa hade bara wg och glossy. Sen kom 16610 1989.
Förmodligen samma stål som i 1680!Stort tack för info. 168000 fanns väl med bara några år? Hoppas det var gott stål i 16800...
![]()
Kan man verkligen kalla en Rolex vintage om den har safirglas?En mycket bra kombo matt och safir, ultimata vintage toolen..
![]()
Kan man verkligen kalla en Rolex vintage om den har safirglas?
Om den har matt tavla går detKan man verkligen kalla en Rolex vintage om den har safirglas?
Ref. och årtal?En mycket bra kombo matt och safir, ultimata vintage toolen..
![]()
16800, 1983!Ref. och årtal?
Kollar själv lite på en 16800 från -86...16800, 1983!
varför just 86?Kollar själv lite på en 16800 från -86...![]()
Hur menar du? Klockan jag kollar på är från 1986....Vard
varför just 86?
Ok cool, lät som att du hade stirrat in dig på just 16800 från 1986Hur menar du? Klockan jag kollar på är från 1986....