• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Firar helg genom att kliva in i Submariner-delen av forumet på riktigt. Ett trevligt 16610-inköp på KS efter att ha beundrat era bilder i tråden med min DJ:)

Trevlig helg!
upload_2020-10-2_17-40-5.jpeg
 

Klando

Omega
Hej,
Är det någon som vet om flat 4 är en grej även för den vanliga 16610? Sett att de som säljer 16610 (ej kermit) ibland noterar den platta fyran, men är det ens grej unik nog att notera?
 

DrFlex

Cartier
Hej,
Är det någon som vet om flat 4 är en grej även för den vanliga 16610? Sett att de som säljer 16610 (ej kermit) ibland noterar den platta fyran, men är det ens grej unik nog att notera?
"Platt fyra" var typsnittet som de använde på vridringen och det ändrades ca år 2000. När Kermit kom som jubileums modell hade den platt fyra de första året eller åren och ändrades sedan så Kermit med platt fyra är mer ovanlig och har därför premium men på vanliga 16610 tror jag inte det är annat än åldern på klockan.
 

hampro

Breitling
2-Faktor
Fick lite tid över idag på jobbet och vart bara tvungen att fota:angel: och sedan jag hämtat ut den så har den fått stanna på handleden :pompus:. Min AP, YM har inte fått någon tid alls och Speed Dark Side är såld, tänker att jag även skall avyttra min YM men jag drar mig ifrån att lägga ut på blocket. Det är ju så mycket oseriösa köpare.. Visst man sållar ju bort de oseriösa men jag tycker det är riktigt störande.. Men skall få tummen ur nu i veckan här. Vad är era erfarenheter på blocket den senaste tiden?

Jag upplevde extremt mycket oseriösa när jag sålde min Dark Side, inte vart så mycket skit tidigare år när jag sålt klockor..

Sub lite.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick lite tid över idag på jobbet och vart bara tvungen att fota:angel: och sedan jag hämtat ut den så har den fått stanna på handleden :pompus:. Min AP, YM har inte fått någon tid alls och Speed Dark Side är såld, tänker att jag även skall avyttra min YM men jag drar mig ifrån att lägga ut på blocket. Det är ju så mycket oseriösa köpare.. Visst man sållar ju bort de oseriösa men jag tycker det är riktigt störande.. Men skall få tummen ur nu i veckan här. Vad är era erfarenheter på blocket den senaste tiden?

Jag upplevde extremt mycket oseriösa när jag sålde min Dark Side, inte vart så mycket skit tidigare år när jag sålt klockor..

Sub lite.jpg
Varför inte sälja på KS?
 
Topp