Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det är synd att dom sluta med den tavlan.. så vackerSubmariner-tråden på sidan 3! Det får vi råda bot på.
Hulken är alltid Hulken...
Det är svårt för en usel fotograf som jag att fånga på bild, men visst trivs den extra bra i solsken!
Har du kvar din gamla 14060 också??10 år efter att jag skaffade min första sub (14060) har jag precis skaffat nummer två (114060). Fantastisk klocka!
Grattis!10 år efter att jag skaffade min första sub (14060) har jag precis skaffat nummer två (114060). Fantastisk klocka!
Nej, tyvärr sålde jag den 2017. Sämsta beslutet någonsinHar du kvar din gamla 14060 också??
Synd, men grattis till nya iaf!Nej, tyvärr sålde jag den 2017. Sämsta beslutet någonsin
Köp tillbaka om du kan spåra upp den!Nej, tyvärr sålde jag den 2017. Sämsta beslutet någonsin
Haha nej men jag skojade ju självklart!
Den är riktigt trevlig och jag skulle absolut kunna tänka mig en sån framöver.
Lägg av ! jag var först i alla köer som finns på KS https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-126610lv.137469/Jag kan lätt tänka mig att köpa den till list om du ska sälja framöver.
Självklart min vän, jag tar tillbaka mitt förslag och köper den av dig sedan.Lägg av ! jag var först i alla köer som finns på KS https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-126610lv.137469/
En bra början är att kolla 465 sidor bakåt...Hej allihopa! Tänkte seriöst slå till på en Sub för första gången. Men har några dilemman: 1. Antingen gå för pre-ceramic då det känns som man får mest klocka för pengarna då det verkar vara omöjligt att köpa i butik (vad man hör). Men lite sugen på den nygammla maxicasen. Vilka är era favoriter och varför samt tips till mig som ska köpa min första sub?
Gå och testa. Det är helt olika klockor på armen.Hej allihopa! Tänkte seriöst slå till på en Sub för första gången. Men har några dilemman: 1. Antingen gå för pre-ceramic då det känns som man får mest klocka för pengarna då det verkar vara omöjligt att köpa i butik (vad man hör). Men lite sugen på den nygammla maxicasen. Vilka är era favoriter och varför samt tips till mig som ska köpa min första sub?
Jag säger som @Zorin ovan - läs igenom tråden. Svaren finns här.Hej allihopa! Tänkte seriöst slå till på en Sub för första gången. Men har några dilemman: 1. Antingen gå för pre-ceramic då det känns som man får mest klocka för pengarna då det verkar vara omöjligt att köpa i butik (vad man hör). Men lite sugen på den nygammla maxicasen. Vilka är era favoriter och varför samt tips till mig som ska köpa min första sub?
Bra sammanfattning! Nu är jag ju inte helt opartisk men jag skulle också valt 16610. Den är lite rassligare i länken men mycket trevligare än maxi case och mer mångsidig som @Öbo säger. Om du har möjlighet att testa båda eller tom även den senaste tycker jag att du ska göra det @Teobald, det är alltid svårt att rekommendera köp.Jag säger som @Zorin ovan - läs igenom tråden. Svaren finns här.
Men jag kan ändå ta mig tid till några snabba kommentar på ämnet:
Plus för 116610:
-Grym länk med glidelock
-Mer robust klocka med mer närvaro på armen
Plus för 16610:
-Bättre proportioner ger i mina ögon en vackrare klocka
-Smidigare case
-Mer mångsidig, passar tex kanon på Nato osv
Sammanfattning:
Fick jag bara välja en skulle det bli.... Hmmmm. Fan vet - tur att man kan ha flera!
Men seriöst - om någon höll en kniv mot strupen och tvingade mig bli OWG med en av dessa så skulle jag nog välja 16610.
”Rassligare” behöver ju inte betyda sämre.Bra sammanfattning! Nu är jag ju inte helt opartisk men jag skulle också valt 16610. Den är lite rassligare i länken men mycket trevligare än maxi case och mer mångsidig som @Öbo säger. Om du har möjlighet att testa båda eller tom även den senaste tycker jag att du ska göra det @Teobald, det är alltid svårt att rekommendera köp.
Precis, personligen tycker jag att det är trevligare.”Rassligare” behöver ju inte betyda sämre.
Samma här. Jag hade också valt 16610 alla dagar i veckan om man jämför mot de sexsiffriga referenserna.Precis, personligen tycker jag att det är trevligare.
Som du säger, väldigt svårt val. Mitt personliga val efter att ha ägt 8st olika 5 och 6-siffriga submariners är 6-siffrig.Bra sammanfattning! Nu är jag ju inte helt opartisk men jag skulle också valt 16610. Den är lite rassligare i länken men mycket trevligare än maxi case och mer mångsidig som @Öbo säger. Om du har möjlighet att testa båda eller tom även den senaste tycker jag att du ska göra det @Teobald, det är alltid svårt att rekommendera köp.
Är det främst länken du föredrar på sexsiffrigt eller är det även caset och helheten?Som du säger, väldigt svårt val. Mitt personliga val efter att ha ägt 8st olika 5 och 6-siffriga submariners är 6-siffrig.
Länken är stort lyft, på mina handleder kan jag inte centrera spännet och därför inte riktigt få perfekt passform. Sen är den keramiska glasringen snudd på oförstarbar samt mycket lättare att göra rent (dess konstruktion gör att det inte fastnar smuts mellan bezel och case).Är det främst länken du föredrar på sexsiffrigt eller är det även caset och helheten?
Hållet med och skulle också tillägga att 5-siffriga bärs bekvämare. Länken må vara ”rasslig” och glidelock är trevligt men tycker länkarna på 5-siffriga referenser är mycket bekvämare på min handled än 6-siffriga.Jag säger som @Zorin ovan - läs igenom tråden. Svaren finns här.
Men jag kan ändå ta mig tid till några snabba kommentar på ämnet:
Plus för 116610:
-Grym länk med glidelock
-Mer robust klocka med mer närvaro på armen
Plus för 16610:
-Bättre proportioner ger i mina ögon en vackrare klocka
-Smidigare case
-Mer mångsidig, passar tex kanon på Nato osv
Sammanfattning:
Fick jag bara välja en skulle det bli.... Hmmmm. Fan vet - tur att man kan ha flera!
Men seriöst - om någon höll en kniv mot strupen och tvingade mig bli OWG med en av dessa så skulle jag nog välja 16610.