Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bland dom trevligaste TT som finns!
![]()
Ja den är grym! Hoppas kunna bära en sådan en dag (och kunna bära upp blinget)![]()
Det kommer du att göra med lätthet!
Tycker caset är underbartTestade ett maxicase i helgen och blev imponerad över hur otroligt bra den satt på handleden.
Trodde inte att jag gillade det "nya" caset men om det sitter så bra så...
![]()
Testade ett maxicase i helgen och blev imponerad över hur otroligt bra den satt på handleden.
![]()
Byta en Hulk mot en två raders 14060m? Är man galen eller har man börjat mogna i sitt klockintresse? Hur långt är ett snöre? Kan en som går i sömnen bli trött?![]()
Låset och länken, länken !Testade ett maxicase i helgen och blev imponerad över hur otroligt bra den satt på handleden.
![]()
Byta en Hulk mot en två raders 14060m? Är man galen eller har man börjat mogna i sitt klockintresse? Hur långt är ett snöre? Kan en som går i sömnen bli trött?![]()
Du får inte glömma att pinga den det berör.Vore intressant att se någon som låtit borra upp lug-holes på en keramisk sub (eller kanske gjort det själv)![]()
Jag tänker spontant att det är sista modellen med Rolex klassiska utseende men med "dagens" urverk, vilket känns tryggt! eller har jag fattat fel? Sen blir det såklart mer o mer skrämmande för mig ju äldre modellen blir eftersom jag helt enkelt har för dålig kunskap. Är en 14060 med tritiumtavla mer eftertraktad som samlarobjekt eller kommer 14060M också att blir det så småningom? Det kan vara en aspekt för att kika närmare på tritium.Varför just 14060m? Är det pga. super luminova tavlan eller att det är uppgraderat urverk? Personligen hade jag satsat på en 14060 med tritium-tavla! Fördelen med en 14060m är att det är lättare att hitta en med bättre skick. Innan jag köpte min 116610LN så var jag inne på en 14060 Swiss eller en med tritiumtavlan.
Jag tänker spontant att det är sista modellen med Rolex klassiska utseende men med "dagens" urverk, vilket känns tryggt! eller har jag fattat fel? Sen blir det såklart mer o mer skrämmande för mig ju äldre modellen blir eftersom jag helt enkelt har för dålig kunskap. Är en 14060 med tritiumtavla mer eftertraktad som samlarobjekt eller kommer 14060M också att blir det så småningom? Det kan vara en aspekt för att kika närmare på tritium.
Jag tänker spontant att det är sista modellen med Rolex klassiska utseende men med "dagens" urverk, vilket känns tryggt! eller har jag fattat fel? Sen blir det såklart mer o mer skrämmande för mig ju äldre modellen blir eftersom jag helt enkelt har för dålig kunskap. Är en 14060 med tritiumtavla mer eftertraktad som samlarobjekt eller kommer 14060M också att blir det så småningom? Det kan vara en aspekt för att kika närmare på tritium.
(Innan någon anklagar mig, jag satt inte och letade sub-kopior)
I vilket fall som helst tror jag knappast det är tillåtet att länka till skräpet här på forumet.
Det förstod jag också men dumt att göra reklam för sådana sidor! (även om du hade en god tanke i syftet)Oj, det var bara menat som ett utbildande exempel, något jag hoppas framgår. Va fan försiktiga när ni handlar helt enkelt.
Det förstod jag också men dumt att göra reklam för sådana sidor! (även om du hade en god tanke i syftet)
https://klocksnack.se/help/terms
"I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik)."
Första årsmodellen av dessa va?Insåg just att jag inte bidragit till denna tråd och så kan det ju inte vara...
Här är min 16610LV från 2004.
![]()