• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Är så nöjd över att man valde bort datumet.
Bara att plocka upp, dra igång, och snabbt ställa tiden, när den legat orörd nån vecka.
Sen är jag lite manisk när det gäller symmetri på klockor. Den här har en lugnande effekt ;)
IMG_4001.JPG

Den är skön. Clean (utan bubbla) balanserad och under radarn!

Jag har en kompis som ska sälja sin two tone. Den är i fint skick, men behöver en service. Box etc finns. Han fick ett bud på 57 av luxury. Är det ett ok pris?

Tyvärr har jag tröttnat lite på det guldiga, känns lite svårt att matcha med ibland.
Kermiten tycker jag är lite för "feg-grön" för min smak
Detta var mina personliga åsikter och du ska naturligtvis följa dina. Skulle absolut kunna tänka mig en Hulk om det inte vore för maxi caset därav mitt förslag om Kermit.
Om du trivs med maxi så "go for it"!
Grönt känns dock ännu mer svårmatchat än guld i mina ögon.
Har haft en 16613 och tyckte den funkade till allt.

:):)
Detta var mina personliga åsikter och du ska naturligtvis följa dina. Skulle absolut kunna tänka mig en Hulk om det inte vore för maxi caset därav mitt förslag om Kermit.
Om du trivs med maxi så "go for it"!
Grönt känns dock ännu mer svårmatchat än guld i mina ögon.
Har haft en 16613 och tyckte den funkade till allt.

Absolut och jag uppskattar dina råd :)
Precis som med allt annat är det bara jag själv som kan avgöra hur det ska bli.
Men om någon i Skåne är intresserad av att byta sin hulk mot en two-tone så hör av er.

Har blivit grymt sugen på att flippa den här mot en hulk, hiss eller diss?

Har kört båda, Diggar att det är lite färg i båda fallen! Testa en Hulk om du inte har gjort det, stenhård och väldigt rolig klocka att äga i min mening :) Nice med helborstat och helstål.. Hell okej sommarklocka också även om den du rockar idag är snäppet värre! :)

Har en polare som funderar på att köpa en sub, den ska vara uttagen 2002, aldrig varit på service. Har låda men thats it. Han ska betala 30 tkr för den.
Nån som har koll ifall det är ett vettigt pris? Se bilder nedan :)

IMG-20170917-WA0001.jpg
IMG-20170917-WA0000.jpg

Har en polare som funderar på att köpa en sub, den ska vara uttagen 2002, aldrig varit på service. Har låda men thats it. Han ska betala 30 tkr för den.
Nån som har koll ifall det är ett vettigt pris? Se bilder nedan :)

IMG-20170917-WA0001.jpg
IMG-20170917-WA0000.jpg
Känns inte riktigt bra det där. Är den uttagen 2002 borde den rimligtvis ha luminova-tavla. Det kan också vara en äldre NOS så tveksamt iofs.. Priset känns för bra för att vara sant. Hoppas någon Rolex-nörd kan ge dig ett bättre svar. Tycker den ser bra ut i övrigt!

Du får köpa säljaren! =)

Känns inte riktigt bra det där. Är den uttagen 2002 borde den rimligtvis ha luminova-tavla. Det kan också vara en äldre NOS så tveksamt iofs.. Priset känns för bra för att vara sant. Hoppas någon Rolex-nörd kan ge dig ett bättre svar. Tycker den ser bra ut i övrigt!

Du får köpa säljaren! =)
Polaren ifråga ska köpa den av en bekant som aldrig använder klockan, har bett honom att fråga om det finns kvar nåt cert eller kvitto för att dubbelkolla när den är uttagen.

Vet du vad Swiss=T <25 betyder längst ner på tavlan? EDIT===> Hittade svaret själv, Google is your friend. Länk för alla nyfikna https://www.google.se/amp/s/www.hau...y-of-watchmaking/s/swiss-t-25-t-swiss-made-1/

Polaren ifråga ska köpa den av en bekant som aldrig använder klockan, har bett honom att fråga om det finns kvar nåt cert eller kvitto för att dubbelkolla när den är uttagen.
Vet du vad Swiss=T <25 betyder längst ner på tavlan?
Det betyder helt enkelt att lumen på tavlan. Alltså lysmassan är av tritium. Det kan stå "SWISS MADE" där istället, eller oftast, som då betyder att lysmassan är av luminova. Tror Rolex gick över till luminova runt 98-99 på deras A-serie, på subbarna iaf (16610 och 14060)

Därför är jag lite tveksam till att den är uttagen 2002, men det kan ju ha varit så att den var en gammal, överbliven klocka från flera år tidigare som ingen köpt förens 2002. Vilket är ovanligt då det där en sportrolle som brukar sälja som smör. Om den där killen som din polare ska köpa klocka av har tagit ut klockan själv och varken har cert eller box så ringer det varningsklockor hos mig i alla fall.

Därför är jag lite tveksam till att den är uttagen 2002, men det kan ju ha varit så att den var en gammal, överbliven klocka från flera år tidigare som ingen köpt förens 2002. Vilket är ovanligt då det där en sportrolle som brukar sälja som smör. Om den där killen som din polare ska köpa klocka av har tagit ut klockan själv och varken har cert eller box så ringer det varningsklockor hos mig i alla fall.
Tack för infon! Ska be honom dubbelkolla när den ska vara uttagen

Tillbaka
Topp