Släng den tillsammans med dina andra boxarKanske var lite kul första gången, typ när man packade upp sin Speedy 005 med den gigantiska boxen. Nu ligger den bara där och tar plats
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Släng den tillsammans med dina andra boxarKanske var lite kul första gången, typ när man packade upp sin Speedy 005 med den gigantiska boxen. Nu ligger den bara där och tar plats
Kan sälja dem till investerareSläng den tillsammans med dina andra boxar
Kanske skall leta fram denna så snart owgmars är över....
Vet inte exakt vad det är som gör DET. Men snacka om att kunna bära upp suben. Exakt sådär cool önskar jag att jag själv såg ut med en sub på armen. Eller ja, vilken klocka som helst egentligen.Skål på er,
Måste vara att han har den på rätt armVet inte exakt vad det är som gör DET. Men snacka om att kunna bära upp suben. Exakt sådär cool önskar jag att jag själv såg ut med en sub på armen. Eller ja, vilken klocka som helst egentligen.
100% min självbild varje morgon efter ytterligare en sömnlös natt (två små) när jag häller upp den första av många koppar kolsvart kaffe för dagen.Skål på er,
Han får suben att se ut som en 36mm?Vet inte exakt vad det är som gör DET. Men snacka om att kunna bära upp suben. Exakt sådär cool önskar jag att jag själv såg ut med en sub på armen. Eller ja, vilken klocka som helst egentligen.
Fan! Är det allt?!? Satan, då är man ju hemma med en smärre justering.Måste vara att han har den på rätt arm
Helt sjukt. Alfa-hane deluxeHan håller ju till och med muggen coolt för fan!
Jovars, där ligger jag och mina stickor i lä. Livet är orättvist. Som min farsa. Inte tränat något på typ 40 år. Men vader som Arnold Schwarzenegger och underarmar som stockar. Själv påminner min lemmar mer om Kermits...Han får suben att se ut som en 36mm?
Första är väl att den är så komplett som möjligt, det andra är slitage på länk och clasp, det tredje är att lumen på timmarkeringar matchar den med visarna.Behöver lite professionell hjälp. Min vän är sugen på att köpa min sub 116610 vilket passar mig perfekt då jag allt mer börjat gilla äldre klockor.
Skulle kunna tänka mig en sub fyrsiffrig, vad bör man tänka på innan man slår till? Allt tips mottages. 1680 är riktigt trevliga. Vet inte riktigt om jag vill ha GMT men får se var jag landar.
Han är ute med klockan, inte tvärtom.Vet inte exakt vad det är som gör DET. Men snacka om att kunna bära upp suben. Exakt sådär cool önskar jag att jag själv såg ut med en sub på armen. Eller ja, vilken klocka som helst egentligen.
Varför tycker du sånt här är viktigt på gamla klockor?Första är väl att den är så komplett som möjligt, det andra är slitage på länk och clasp, det tredje är att lumen på timmarkeringar matchar den med visarna.
Senaste servicen gjord när? Service glas etc. Osäker ta den till Rob eller motsvarande för kontroll och kolla gången på den.
Säkert fler saker med. Positiva är att allt (nästan) går att fixa, men kostar.
Mvh
Peter
Jag gick från keramisk till 1680 för att sen komma tillbaka till keramisk, kändes lite för skört för min smak.Behöver lite professionell hjälp. Min vän är sugen på att köpa min sub 116610 vilket passar mig perfekt då jag allt mer börjat gilla äldre klockor.
Skulle kunna tänka mig en sub fyrsiffrig, vad bör man tänka på innan man slår till? Allt tips mottages. 1680 är riktigt trevliga. Vet inte riktigt om jag vill ha GMT men får se var jag landar.
Ja nånting är det som bara är helt rätt. Sett många med stora armar/underarmar som inte är i närheten av att bära upp en sub sådär bra. Inte andra klockor heller för den delenHan är ute med klockan, inte tvärtom.
Såklart prioriterar alla olika saker. Det viktigaste är att man förstår vad man köper eller betalar för. Det handlar alltid om kompromisser då all vintage har en historia. Om man låter en erfaren urmakare hos till exempel Rob kika på den så får man många svar. Som bonus så blir den även verifierad i Rolex registret så att du slipper tråkiga överraskningar senare. Men som sagt alla prioriterar olika saker inget fel med det.Jag gick från keramisk till 1680 för att sen komma tillbaka till keramisk, kändes lite för skört för min smak.
Men ja, att tänka på är väl det gamla vanliga, pris efter skick. Hitta en nivå du känner dig bekväm på och läs på om de olika tavlor och inserts som finns
Spontant tänker jag fullset är inget jag tänker på, det är bara plus på kanten. Tänker mest att den ska vara så original så möjligt och skicket är oerhört viktigt för mig då tanken är att den ska stanna.Första är väl att den är så komplett som möjligt, det andra är slitage på länk och clasp, det tredje är att lumen på timmarkeringar matchar den med visarna.
Senaste servicen gjord när? Service glas etc. Osäker ta den till Rob eller motsvarande för kontroll och kolla gången på den.
Säkert fler saker med. Positiva är att allt (nästan) går att fixa, men kostar.
Mvh
Peter
Som du säger allt ovan är inte viktigt för mig. Skick och original är mer viktigt. Har försökt sondera terrängen för att få en liten prisuppfattning. Får läsa på lite och se var man landar. Hoppas något dyker upp här på KS, vore skönt att slippa köpa från CH24 osv.Varför tycker du sånt här är viktigt på gamla klockor?
Skulle säga, lite förenklat, att man generellt sett vill ha något som är så original som möjligt i så bra skick som möjligt. Bra skick på gamla grejer är ofta = repor, iom att opolerat är dyrast. Att köpa komplett kommer bli svindyrt och svårt.
Heheh spännande. Tror sannolikheten är minimal att man kommer tillbaka till sexsiffrig-referenser.Jag gick från keramisk till 1680 för att sen komma tillbaka till keramisk, kändes lite för skört för min smak.
Men ja, att tänka på är väl det gamla vanliga, pris efter skick. Hitta en nivå du känner dig bekväm på och läs på om de olika tavlor och inserts som finns
Vet inte om det är professionell hjälp eller inte, men ska du ha en 1680 så är det ju en röding som gäller IMHOBehöver lite professionell hjälp. Min vän är sugen på att köpa min sub 116610 vilket passar mig perfekt då jag allt mer börjat gilla äldre klockor.
5513 och 1680 står högst upp på listan. Den röda är någonting utöver det vanligaVet inte om det är professionell hjälp eller inte, men ska du ha en 1680 så är det ju en röding som gäller IMHO