Ja naturligtvis.Boetten er i stål, men det er nok vridringen du tenker på som er ceramic.
116613LN/LB kom 2009 om det var just en Sub du är ute efter.
GMT med keramisk ring lanserades 2007.
Kom den 2009 med keramisk vridring menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja naturligtvis.Boetten er i stål, men det er nok vridringen du tenker på som er ceramic.
116613LN/LB kom 2009 om det var just en Sub du är ute efter.
GMT med keramisk ring lanserades 2007.
Korrekt.Ja naturligtvis.
Kom den 2009 med keramisk vridring menar du?
Fast V-serie är ju tillverkad 2009 då.Det förklarar saken. Då kan jag sluta leta efter en 2009:a med 116610LN och keramisk boett då. Får väl kolla på en GMT-Master II istället alt. 2-tons för de kom väl med keramisk boett 2008? Vet inte varför jag vill åt den keramiska boetten men jag har det på min Omega Seamaster och tycker det är sån förbannat fin lyster i dessa. Har planerat att köpa 126710 BLNR (Batman med Oysterbandet) till mig själv så det hade varit kul att ge killarna något annat. Kommer nog att använda deras klockor innan de ges bort nämligen.
Har jag missuppfattat att alla LN-varianterna har keramisk boett förresten? Är inte superinsatt i Rolex.
Korrekt.
Fast V-serie är ju tillverkad 2009 då.
Alla med 6-siffriga referensnummer har keramiskt insert
Finns ingen officiell info från Rolex om tillverknings åren. Listorna online är sammansatta utefter information från branschfolk/slutkunder.Fast V-serie är ju tillverkad 2009 då.
Alla med 6-siffriga referensnummer har keramiskt insert
Ja det har du ju iof rätt iFinns ingen officiell info från Rolex om tillverknings åren. Listorna online är sammansatta utefter information från branschfolk/slutkunder.
Jag väntade 7 år med min 16610 och då var den i toppskick när jag servade den. Fråga mig inte varför jag gjorde det ändå.Min sub blir 5år i år, har inga planer på att serva den men funderar på om man ska kosta på den en packningsservice?
Eller det räcker att provtrycka den och få ett godkänt resultat?
Hur länge håller packningarna typ? (jag vet, hur långt är ett snöre? osv) men någon riktlinje bör väl finnas?
Jo men då menar du en ”riktig” service?Jag väntade 7 år med min 16610 och då var den i toppskick när jag servade den. Fråga mig inte varför jag gjorde det ändå.
Krons/Nymans tar 2.000 kr för täthetsservice på en Submariner, då ingår rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.Min sub blir 5år i år, har inga planer på att serva den men funderar på om man ska kosta på den en packningsservice?
Eller det räcker att provtrycka den och få ett godkänt resultat?
Hur länge håller packningarna typ? (jag vet, hur långt är ett snöre? osv) men någon riktlinje bör väl finnas?
Ska nog fan passa på nu inför sommaren.. man met ju inte om man snubblar ner i plurretKrons/Nymans tar 2.000 kr för täthetsservice på en Submariner, då ingår rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.
Jag skulle gjort en täthetsservice vid ca 5 år och sen servat vid ca 10 år på en modern Rolex. Men alla har ju olika åsikter om detta
Hämtade nyligen ut min Speedmaster från täthetsservice på Krons, de sa att det kunde ta 5-6 veckor men var klar på en dryg vecka.
Serviceprislista | KRONS
Det var inte farligt! Kommer också göra en täthetsservice vid 5 år. Några år kvar dock..Krons/Nymans tar 2.000 kr för täthetsservice på en Submariner, då ingår rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.
Jag skulle gjort en täthetsservice vid ca 5 år och sen servat vid ca 10 år på en modern Rolex. Men alla har ju olika åsikter om detta
Hämtade nyligen ut min Speedmaster från täthetsservice på Krons, de sa att det kunde ta 5-6 veckor men var klar på en dryg vecka.
Serviceprislista | KRONS
Tack för input!Krons/Nymans tar 2.000 kr för täthetsservice på en Submariner, då ingår rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.
Serviceprislista | KRONS
Plexi ruler ALT.Ingen Kermit som @Compiss och @loevhagen visar upp men väl en grön jacka och en Submariner i alla fall
Verkligen en skönhetDricker kaffe och studerar denna skönhet från 88a
Kermiten är ju fantastiskt! Får nog bli en sån när stjärnorna står rätt!
Härlig färg på insert.Det er vår og da er jo litt limegrønt på sin plass.