• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Det förklarar saken. Då kan jag sluta leta efter en 2009:a med 116610LN och keramisk boett då. Får väl kolla på en GMT-Master II istället alt. 2-tons för de kom väl med keramisk boett 2008? Vet inte varför jag vill åt den keramiska boetten men jag har det på min Omega Seamaster och tycker det är sån förbannat fin lyster i dessa. Har planerat att köpa 126710 BLNR (Batman med Oysterbandet) till mig själv så det hade varit kul att ge killarna något annat. Kommer nog att använda deras klockor innan de ges bort nämligen.

Har jag missuppfattat att alla LN-varianterna har keramisk boett förresten? Är inte superinsatt i Rolex.
Fast V-serie är ju tillverkad 2009 då.
Alla med 6-siffriga referensnummer har keramiskt insert

226B81D1-735A-42B7-B920-C8D6A6A6DAB9.jpeg

Min sub blir 5år i år, har inga planer på att serva den men funderar på om man ska kosta på den en packningsservice?
Eller det räcker att provtrycka den och få ett godkänt resultat?

Hur länge håller packningarna typ? (jag vet, hur långt är ett snöre? osv) men någon riktlinje bör väl finnas?

Min sub blir 5år i år, har inga planer på att serva den men funderar på om man ska kosta på den en packningsservice?

Hur länge håller packningarna typ? (jag vet, hur långt är ett snöre? osv) men någon riktlinje bör väl finnas?
Jag väntade 7 år med min 16610 och då var den i toppskick när jag servade den. Fråga mig inte varför jag gjorde det ändå. 😄

Jag väntade 7 år med min 16610 och då var den i toppskick när jag servade den. Fråga mig inte varför jag gjorde det ändå. 😄
Jo men då menar du en ”riktig” service?
För visst kan man göra enbart en packningsservice?

Ser ingen anledning att serva min fullt ut men vill ju kunna bada med den utan att behöva oroa mig för att den skall ta in vatten :)
Trycktestet säger ju ingenting om packningarnas skick, bara att den är tät för stunden..

Krons/Nymans tar 2.000 kr för täthetsservice på en Submariner, då ingår rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.
Jag skulle gjort en täthetsservice vid ca 5 år och sen servat vid ca 10 år på en modern Rolex. Men alla har ju olika åsikter om detta :)

Hämtade nyligen ut min Speedmaster från täthetsservice på Krons, de sa att det kunde ta 5-6 veckor men var klar på en dryg vecka.

Serviceprislista | KRONS

Krons/Nymans tar 2.000 kr för täthetsservice på en Submariner, då ingår rengöring av boett och länk, alla packningar och trycktest.
Jag skulle gjort en täthetsservice vid ca 5 år och sen servat vid ca 10 år på en modern Rolex. Men alla har ju olika åsikter om detta :)

Hämtade nyligen ut min Speedmaster från täthetsservice på Krons, de sa att det kunde ta 5-6 veckor men var klar på en dryg vecka.

Serviceprislista | KRONS
Ska nog fan passa på nu inför sommaren.. man met ju inte om man snubblar ner i plurret 😎

Serviceprislista | KRONS
Det var inte farligt! Kommer också göra en täthetsservice vid 5 år. Några år kvar dock..

Serviceprislista | KRONS
Tack för input!
Det var ju lite så min tanke gick, serva den vid 10år (såvida inget allvarligt händer innan)
Och precis som du säger, en täthetsservice nu efter halva tiden :) 2lax var ju inte farligt heller!

Tillbaka
Topp