• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Glad påsk 😀

08837204-60C3-40F7-B08F-43BD541162CD.jpeg

Senast ändrad:
En kort fråga till er Sub-ägare. Jag letar efter en 116610LN från 2009. Som jag förstått det ska det inte finnas men jag har ändå hittat. För visst är det med keramisk vridring? Viktigt att det är den 2009 då äldsta sonen född 2009 ska få den när han blir äldre och har förtjänat den. 😂

Som @year redan skrivit så lanserades 116610LN på Baselworld 2010

jag vet. Jag har läst det där och överallt annars. Men ändå så snubblar man på ett gäng 116610 som presumtivt är daterade 2009.

När det ändå är på tal om tillverkningsår på 116610LN så har jag en fundering på min. Mitt serienr är V följt av sex siffror. V är produktionsår 2009. Kan det då vara en av de allra första eller kan ett random serienr se ut på det viset?

jag vet. Jag har läst det där och överallt annars. Men ändå så snubblar man på ett gäng 116610 som presumtivt är daterade 2009.

Det verkar märkligt. Jag skulle maila och fråga.

Kan ha varit ett "öppet" kort som man sedan fyllt i med fel datum.

När det ändå är på tal om tillverkningsår på 116610LN så har jag en fundering på min. Mitt serienr är V följt av sex siffror. V är produktionsår 2009. Kan det då vara en av de allra första eller kan ett random serienr se ut på det viset?

Har sett fler V-serie 116610LN. Men troligtvis bland dom första som kom ut då merparten som finns ute är från G.

Det förklarar saken. Då kan jag sluta leta efter en 2009:a med 116610LN och keramisk boett då. Får väl kolla på en GMT-Master II istället alt. 2-tons för de kom väl med keramisk boett 2008? Vet inte varför jag vill åt den keramiska boetten men jag har det på min Omega Seamaster och tycker det är sån förbannat fin lyster i dessa. Har planerat att köpa 126710 BLNR (Batman med Oysterbandet) till mig själv så det hade varit kul att ge killarna något annat. Kommer nog att använda deras klockor innan de ges bort nämligen.

Har jag missuppfattat att alla LN-varianterna har keramisk boett förresten? Är inte superinsatt i Rolex.

Det förklarar saken. Då kan jag sluta leta efter en 2009:a med 116610LN och keramisk boett då. Får väl kolla på en GMT-Master II istället alt. 2-tons för de kom väl med keramisk boett 2008? Vet inte varför jag vill åt den keramiska boetten men jag har det på min Omega Seamaster och tycker det är sån förbannat fin lyster i dessa. Har planerat att köpa 126710 BLNR (Batman med Oysterbandet) till mig själv så det hade varit kul att ge killarna något annat. Kommer nog att använda deras klockor innan de ges bort nämligen.

Har jag missuppfattat att alla LN-varianterna har keramisk boett förresten? Är inte superinsatt i Rolex.
116613LN/LB kom 2009 om det var just en Sub du är ute efter.
GMT med keramisk ring lanserades 2007.

Boetten er i stål, men det er nok vridringen du tenker på som er ceramic.

Tillbaka
Topp