• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Snart sommer - så da er det tid for YG Sub. :)

rolex-submariner-16618-2017-07-10.jpg

@Le Samourai Tackar! Aha härligt, väntan är tråkig men gör det bara roligare när den väl kommer :D

Tar du av plasten och använder den eller blir den liggandes i ett kassaskåp?
Tanken är absolut att den ska användas, köpte den som en tidig födelsedagspresent då jag fyller jämnt om några år så tänkt plasta av den då men skulle den stuckit iväg jättemycket i pris så kanske det blir svårt att behålla den?

Amazing! Lagt handpenning på den där rackaren, väntan på en 124060 är olidlig. Hur är dina erfarenheter av den hittills?
Kul! Jag har varit OWG med den sen i höstas och jag tycker den är sjukt bra OWG-material. Hade en massa skoj förut men sålde av allt inför bostadsköp. Med det sagt - haft 14060 och 11460 förr. Älskade proportionerna på 14060 men saknade ändå det solida (subjektivt men är ingen vintagedyrkare även om jag kan uppskatta det). 14060 var trevlig men aningen för klossig för min smak. Tycker denna är en väldigt fin blandning av ovannämnt. Hade inte haft något emot att den mätte 40 istället för 41 men tror samtidigt det sitter i huvudet till största del.

Kul! Jag har varit OWG med den sen i höstas och jag tycker den är sjukt bra OWG-material. Hade en massa skoj förut men sålde av allt inför bostadsköp. Med det sagt - haft 14060 och 11460 förr. Älskade proportionerna på 14060 men saknade ändå det solida (subjektivt men är ingen vintagedyrkare även om jag kan uppskatta det). 14060 var trevlig men aningen för klossig för min smak. Tycker denna är en väldigt fin blandning av ovannämnt. Hade inte haft något emot att den mätte 40 istället för 41 men tror samtidigt det sitter i huvudet till största del.
Värst vad du svamlar idag ;)

Helt med - föregångaren för klossig och nya riktigt jäkla bra. Men för mig är senare versionerna av 14060 - dvs 4-liner och RRR - den ultimata kombinationen av klassiska proportionerna, men inte vintagekänslan.

Värst vad du svamlar idag ;)

Helt med - föregångaren för klossig och nya riktigt jäkla bra. Men för mig är senare versionerna av 14060 - dvs 4-liner och RRR - den ultimata kombinationen av klassiska proportionerna, men inte vintagekänslan.
Men verkligen 😂 är glad att nivån är såpass nördig att folk kan läsa mellan raderna. Till mitt försvar är jag på sista serveringen av en elvarätters.

Tillbaka
Topp