Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra där! Jag hade också en sån period..Trodde jag var klar med Rolex men insåg att det var dags för en Sub igen
Ögongodis! No date är oslagbart. Bytte du din 14060M mot en likadan?Nyinköpt 14060M som jag är väldigt nöjd med
Håller med! Nej var ingen som nappade så valde att behålla den. Nya är en NOS med plast kvarÖgongodis! No date är oslagbart. Bytte du din 14060M mot en likadan?
Oj oj - nice!!Håller med! Nej var ingen som nappade så valde att behålla den. Nya är en NOS med plast kvar
Wow! Bara att gratulera. Väntar själv på leverans av en 124060. Längtar som tusan!Håller med! Nej var ingen som nappade så valde att behålla den. Nya är en NOS med plast kvar
Tar du av plasten och använder den eller blir den liggandes i ett kassaskåp?Håller med! Nej var ingen som nappade så valde att behålla den. Nya är en NOS med plast kvar
Tanken är absolut att den ska användas, köpte den som en tidig födelsedagspresent då jag fyller jämnt om några år så tänkt plasta av den då men skulle den stuckit iväg jättemycket i pris så kanske det blir svårt att behålla den?Tar du av plasten och använder den eller blir den liggandes i ett kassaskåp?
Molequin gör bra prylar. Jag har dock problem med deras storlekar... tror jag då jag inte har provat i verkligheten. Vad har du för storlek på handled om man får vara lite framfusig?
Läderdykare med full funktionsduglighet? Johodå! Det går med Molequin!
Ok@Le Samourai Tackar! Aha härligt, väntan är tråkig men gör det bara roligare när den väl kommer
Tanken är absolut att den ska användas, köpte den som en tidig födelsedagspresent då jag fyller jämnt om några år så tänkt plasta av den då men skulle den stuckit iväg jättemycket i pris så kanske det blir svårt att behålla den?
Ingen fara. Ca 17cm. Du kan ju välja längd på deras band. Har du kollat båda storlekarna?Molequin gör bra prylar. Jag har dock problem med deras storlekar... tror jag då jag inte har provat i verkligheten. Vad har du för storlek på handled om man får vara lite framfusig?
Jo, men precis. Jag brukar behöva 80 + 120mm på ett tvådelat band oavsett material. De har ju sina "custom made" förvisso men där känner jag att det börjar bli kluddigt.Ingen fara. Ca 17cm. Du kan ju välja längd på deras band. Har du kollat båda storlekarna?
Jag har 18.5cm och såhär sitter Molequin medium på mig på en speedy (som väl har liknande L2L som suben?). Kunde varit lite längre men funkar helt klartJo, men precis. Jag brukar behöva 80 + 120mm på ett tvådelat band oavsett material. De har ju sina "custom made" förvisso men där känner jag att det börjar bli kluddigt.
Ja, jag gillar deras modeller och stil men det är för litet då jag har cirka 21,5cm i omkrets på handleden.Jag har 18.5cm och såhär sitter Molequin medium på mig på en speedy (som väl har liknande L2L som suben?). Kunde varit lite längre men funkar helt klart
Ah! Ja då får man lägga på 25eur så löser de den längd man vill haJa, jag gillar deras modeller och stil men det är för litet då jag har cirka 21,5cm i omkrets på handleden.
Amazing! Lagt handpenning på den där rackaren, väntan på en 124060 är olidlig. Hur är dina erfarenheter av den hittills?
Kul! Jag har varit OWG med den sen i höstas och jag tycker den är sjukt bra OWG-material. Hade en massa skoj förut men sålde av allt inför bostadsköp. Med det sagt - haft 14060 och 11460 förr. Älskade proportionerna på 14060 men saknade ändå det solida (subjektivt men är ingen vintagedyrkare även om jag kan uppskatta det). 14060 var trevlig men aningen för klossig för min smak. Tycker denna är en väldigt fin blandning av ovannämnt. Hade inte haft något emot att den mätte 40 istället för 41 men tror samtidigt det sitter i huvudet till största del.Amazing! Lagt handpenning på den där rackaren, väntan på en 124060 är olidlig. Hur är dina erfarenheter av den hittills?
Värst vad du svamlar idagKul! Jag har varit OWG med den sen i höstas och jag tycker den är sjukt bra OWG-material. Hade en massa skoj förut men sålde av allt inför bostadsköp. Med det sagt - haft 14060 och 11460 förr. Älskade proportionerna på 14060 men saknade ändå det solida (subjektivt men är ingen vintagedyrkare även om jag kan uppskatta det). 14060 var trevlig men aningen för klossig för min smak. Tycker denna är en väldigt fin blandning av ovannämnt. Hade inte haft något emot att den mätte 40 istället för 41 men tror samtidigt det sitter i huvudet till största del.
Men verkligen är glad att nivån är såpass nördig att folk kan läsa mellan raderna. Till mitt försvar är jag på sista serveringen av en elvarätters.Värst vad du svamlar idag
Helt med - föregångaren för klossig och nya riktigt jäkla bra. Men för mig är senare versionerna av 14060 - dvs 4-liner och RRR - den ultimata kombinationen av klassiska proportionerna, men inte vintagekänslan.
1-1 (fast min var betydligt värre, måste glatt erkännas)Men verkligen är glad att nivån är såpass nördig att folk kan läsa mellan raderna. Till mitt försvar är jag på sista serveringen av en elvarätters.
Haha som sagt ingen är perfekt!1-1 (fast min var betydligt värre, måste glatt erkännas)
Låter som en toppenkväll!