• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Köpte min Hulken 2015 och är nu drygt 8 år senare tillbaka med efterträdaren 🤩

E74292B0-A302-4A58-8FE3-506131432D57.jpeg
Den är grym! Instämmer 👏

Följer fortsatt tråden och inser allt mer för var dag att mitt största klockmisstag genom tiderna var att göra mig av med min sub. Njut och gläd er ni som har en runt handleden! (OT varning kanske men blev sentimental)

• Like
Reactions: mmh
Vi alla gör ”klock-misstag”😁 Du får ge dig på jakt efter en ny!
Helt rätt. Lätt att vara efterklok.
Tro mig, jakten är pågående men ekonomin hängde inte riktigt med i sub:arnas prisutveckling. Hoppas på att det ”normaliseras” vad nu det innebär så att jag som vanlig dödlig klockfantast åter kan få grepp om en utan att belåna huset mer.

God fredag!
Jag fick ett insert igår, tänkt till min 14060. Har dessvärre inget bra mätverktyg, men mitt ögonmått säger att det inte lirar, då insertet nedan verkar vara tunnare (exempel från triangelns bas till topp) än det befintliga som sitter på.

Även markeringarna på 5,15,25 osv verkar kortare.

Vidare verkar detta vara flat four, inte för att det spelar någon roll rent måttmässigt, men någon kanske känner till att det ska vara till en viss modell?

Har vi någon stålman med superögon i tråden som kan bekräfta om detta lirar eller inte, innan jag sabbar min klocka i onödan?

20230324_132431.jpg

God fredag!
Jag fick ett insert igår, tänkt till min 14060. Har dessvärre inget bra mätverktyg, men mitt ögonmått säger att det inte lirar, då insertet nedan verkar vara tunnare (exempel från triangelns bas till topp) än det befintliga som sitter på.

Även markeringarna på 5,15,25 osv verkar kortare.

Vidare verkar detta vara flat four, inte för att det spelar någon roll rent måttmässigt, men någon kanske känner till att det ska vara till en viss modell?

Har vi någon stålman med superögon i tråden som kan bekräfta om detta lirar eller inte, innan jag sabbar min klocka i onödan?

20230324_132431.jpg
@TeQu vet säkert, han är expert på inserts.

Tillbaka
Topp