Less is more!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snack om Rolex och värde finns det ju annan tråd för men egentligen inte värst märkligt att priserna håller sig hyfsat ändå. Pandemin gjorde ju dessutom att priserna steg när alla satt hemma och klickade hem favoritklockor istället för den sedvanliga Thailandsresan…Säkert fler som skrivit detta redan men det är märkligt hur stabilt värdet ändå är på Rolex Submariner efter pandemi och efterföljande räntechock!
Och varför köpte man inte fler för 15 år sedan när de gick att plocka för 30k?
Femsiffrig Sub? Förstår inte riktigt vad de menar med ”Living undersea for 100 days” i praktiken?Levde 100 dager under vann. Hvilken klokke på armen? En Submariner selvsagt.
Tycker dessa är väldigt gedigna & trevliga.Har någon tips på Nato till en 124060?
Lite "kuriosa" omkring valet av klocka. Eftersom Explorers Club sponsrar eventet så innebär det även att han fått välja en klocka för lån genom Rolex under hela experimentet. De klockor som finns till låns är Explorer I, Explorer II och Submariner. Klockan kommer sedan att graveras och sedan återlämnas till Explorers club för att sedan lånas ut till nästa projekt.Levde 100 dager under vann. Hvilken klokke på armen? En Submariner selvsagt.
Grattis! Riktigt fin väntar på mitt samtal.. de sa aug/sepDen långa väntan är över! Äntligen kom samtalet från AD och samma dag begav jag mig dit för hämta upp min absoluta grail. Fint att även få göra debut i tråden, med inlägg 600!
Ser dock ut som en femsiffrig sub.Lite "kuriosa" omkring valet av klocka. Eftersom Explorers Club sponsrar eventet så innebär det även att han fått välja en klocka för lån genom Rolex under hela experimentet. De klockor som finns till låns är Explorer I, Explorer II och Submariner. Klockan kommer sedan att graveras och sedan återlämnas till Explorers club för att sedan lånas ut till nästa projekt.
Mer om detta kan man hitta på: https://www.hodinkee.com/articles/r...0.1568671209.1686506669-1373129517.1686506668
Detta är ju även till grund för vår egen KS Explorers Club (som tyvärr inte lånar ut någon klocka )
Klocksnack Explorers Club
Klocksnack Explorers Club En klubb för oss som använder vår Explorer, Explorer II, eller Submariner ute på våra äventyr! Innehållsförteckning Bakgrund Explorers Club och Rolex Mål och syfte med Klocksnack Explorers Club Kriterier för medlemskap Vapnet Flaggan Medlemsmatrikel Referenser Ansvar...klocksnack.se
Läste artikeln nu, mäktigt att dyka med Datejust!Lite "kuriosa" omkring valet av klocka. Eftersom Explorers Club sponsrar eventet så innebär det även att han fått välja en klocka för lån genom Rolex under hela experimentet. De klockor som finns till låns är Explorer I, Explorer II och Submariner. Klockan kommer sedan att graveras och sedan återlämnas till Explorers club för att sedan lånas ut till nästa projekt.
Mer om detta kan man hitta på: https://www.hodinkee.com/articles/r...0.1568671209.1686506669-1373129517.1686506668
Detta är ju även till grund för vår egen KS Explorers Club (som tyvärr inte lånar ut någon klocka )
Klocksnack Explorers Club
Klocksnack Explorers Club En klubb för oss som använder vår Explorer, Explorer II, eller Submariner ute på våra äventyr! Innehållsförteckning Bakgrund Explorers Club och Rolex Mål och syfte med Klocksnack Explorers Club Kriterier för medlemskap Vapnet Flaggan Medlemsmatrikel Referenser Ansvar...klocksnack.se
Bra bild och jäklar vad grön ringen ser ut Vet du om det är nya ringen?Bästa klockan i samlingen någonsin.
Nej det är den gamla, bara lite redigerad som gör det gröna en aning skarpare. Här är originalet.Bra bild och jäklar vad grön ringen ser ut Vet du om det är nya ringen?
Har både 114060 och från idag även en 124060. Tror nästan jag föredrar 114060 utseendemässigt.
upplevs de ganska lika trots 124060 något större men mindre lugs?Har både 114060 och från idag även en 124060. Tror nästan jag föredrar 114060 utseendemässigt.
Väl på armen är de identiska för 95% av befolkningen. Men så klart, den detaljorienterade hittar skillnaderna enkelt när man håller de sida vid sida. Med det sagt tycker jag proportionerna är ett enormt lyft på nya 124060.upplevs de ganska lika trots 124060 något större men mindre lugs?