• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

upplevs de ganska lika trots 124060 något större men mindre lugs?
Har en 124060, tycker största nackdelen är den bredare claspen. På 114060 var den visserligen lång, på 124060 är den dessutom bred. Här på min 17cm handled.

IMG_20210201_180335.jpg

upplevs de ganska lika trots 124060 något större men mindre lugs?
Ja, dom är väldigt lika till utseendet, men större skillnad väl på handleden. Upplever att armbandet mer som ”en del” av boetten på 124060, den känns smidigare på handleden även om den har lite längre lugs. 114060 känns som en mer robust klocka. Som ovan nämt är claspen mer benägen för desk dives.

Jag hade 126610 i både grönt och svart och nu har jag 116610LV och jag kan säga att 116610-versionen är mycket bekvämare och passar min handled bättre.

Jag är sugen på ett svart gummiband till min sub nu till sommaren, någon som har rekommendationer?

Har läst till mig online att oysterflex inte går att köpa i detta syfte då rolex vill att endast vill att "rätt" modeller ska ha det. Dock finns det en och annan som lyckats få det via sin AD kanske bra relation eller bara tur?

Som alternativ kollar jag på Everest, någon som har? Andra alternativ?

Det är 12xxxxx serien som avses alltså 21mm.

Jag är sugen på ett svart gummiband till min sub nu till sommaren, någon som har rekommendationer?

Har läst till mig online att oysterflex inte går att köpa i detta syfte då rolex vill att endast vill att "rätt" modeller ska ha det. Dock finns det en och annan som lyckats få det via sin AD kanske bra relation eller bara tur?

Som alternativ kollar jag på Everest, någon som har? Andra alternativ?

Det är 12xxxxx serien som avses alltså 21mm.
Har ett Rubber B till min, 114060 dock. Men det kan rekommenderas. Snyggt med Rolex claspen kvar.

Tillbaka
Topp