Tyckte nog också det den korta tid jag provade 124060 i butik faktiskt. Det var iaf inte så jag blev sugen på att bytaHar både 114060 och från idag även en 124060. Tror nästan jag föredrar 114060 utseendemässigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyckte nog också det den korta tid jag provade 124060 i butik faktiskt. Det var iaf inte så jag blev sugen på att bytaHar både 114060 och från idag även en 124060. Tror nästan jag föredrar 114060 utseendemässigt.
Har en 124060, tycker största nackdelen är den bredare claspen. På 114060 var den visserligen lång, på 124060 är den dessutom bred. Här på min 17cm handled.upplevs de ganska lika trots 124060 något större men mindre lugs?
Ja, dom är väldigt lika till utseendet, men större skillnad väl på handleden. Upplever att armbandet mer som ”en del” av boetten på 124060, den känns smidigare på handleden även om den har lite längre lugs. 114060 känns som en mer robust klocka. Som ovan nämt är claspen mer benägen för desk dives.upplevs de ganska lika trots 124060 något större men mindre lugs?
Varför köpa/sälja så ofta?Innan Covid brukar jag köpa och sälja den här klockan 1-2 ggr per år, men jag har nu på nästan 2+ år inte kunnat skaffat mig tillbaka denna av en eller annan anledning, men jag är super glad att jag lyckas hittar en i år, tror nog den får stanna den här gången.
Flipper sjukdomVarför köpa/sälja så ofta?
Har ett Rubber B till min, 114060 dock. Men det kan rekommenderas. Snyggt med Rolex claspen kvar.Jag är sugen på ett svart gummiband till min sub nu till sommaren, någon som har rekommendationer?
Har läst till mig online att oysterflex inte går att köpa i detta syfte då rolex vill att endast vill att "rätt" modeller ska ha det. Dock finns det en och annan som lyckats få det via sin AD kanske bra relation eller bara tur?
Som alternativ kollar jag på Everest, någon som har? Andra alternativ?
Det är 12xxxxx serien som avses alltså 21mm.
Har kollat på dom med! Men de skickar från USA, så det blir moms och skatt ovanpå det priset?Har ett Rubber B till min, 114060 dock. Men det kan rekommenderas. Snyggt med Rolex claspen kvar.
Så är det nog. Köpte mitt privat, oanvänt. Men sett Everest band också, tycker nog rubber B ser lite mer premium ut men kanske bara inbillar migHar kollat på dom med! Men de skickar från USA, så det blir moms och skatt ovanpå det priset?
Hade en 16803 tidigare. Den var absolut bekvämast av de Rolex jag haft. Den saknar jag lite.. har inte jättesmå handleder men den låg liksom bättre.Jag hade 126610 i både grönt och svart och nu har jag 116610LV och jag kan säga att 116610-versionen är mycket bekvämare och passar min handled bättre.
Proportionerna på 124060 till vänster är SÅ mycket bättre i mitt tycke. Gratulerar!Har både 114060 och från idag även en 124060. Tror nästan jag föredrar 114060 utseendemässigt.
Den är farlig, smittar stenhårt.Flipper sjukdom
NEJ.Proportionerna på 124060 till vänster är SÅ mycket bättre i mitt tycke. Gratulerar!
Byt 114060 mot en riktigt fin 14060/14060m/16610 och du är hemma med ett härligt par
Tack för ditt utförliga svar till min åsikt
Lagom efter sommaren kommer min, tror det kommer bli min nya favorit
Den är grym! Ohotad favorit bland mina klockorLagom efter sommaren kommer min, tror det kommer bli min nya favorit
Har du fått det bekräftat av AD?Lagom efter sommaren kommer min, tror det kommer bli min nya favorit
En dum fråga., vilken är Mk2. Vänster el höger?Fick också se mk1 och mk2 sida vid sida idag. Svårt att fånga på bild, men som @Kjellhoften skrev är det en stor skillnad irl. Känns som en helt annan klocka