• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Till er som har flera submariner, roterar ni på flera eller är det mest en som får handleds tid?
Har en starbucks påväg in och funderar på att låta 114060 gå vidare, eller tröttnar man på grönt och vill köra svart ibland?
Man tröttnar aldrig på grönt men en ”no date” är ett måste, va iallafall för mig när jag bar min hulk större delen av året.
 
Till er som har flera submariner, roterar ni på flera eller är det mest en som får handleds tid?
Har en starbucks påväg in och funderar på att låta 114060 gå vidare, eller tröttnar man på grönt och vill köra svart ibland?
Jag släppte min 114060 en vecka innan min starbucks kom och personligen gjorde jag nog rätt. Har inte saknat 114060 alls och den hade helt klart haft svårt att konkurrera om handledstid.. Hade dock velat ha en äldre seadweller att komplettera med.
1689543005524.jpeg
 
Till er som har flera submariner, roterar ni på flera eller är det mest en som får handleds tid?
Har en starbucks påväg in och funderar på att låta 114060 gå vidare, eller tröttnar man på grönt och vill köra svart ibland?
Jag har en 16610LN och en 116610LV. Hulken får mest tid på armen av dessa men det beror nog på de övriga jag roterar med. Hade jag bara haft dessa två så hade 16610 fått mest tid. 114060 har jag haft men den fick lämna rätt fort. Den var nog för lik min 116600 som egentligen är mkt roligare än 114060. Starbucks har jag aldrig haft men den känns mycket mer allsidig än tex Hulk så den kan nog funka till det mesta känns det som. Hade jag haft Starbucks och 114060 så skulle jag tro att 114060 hade fått ligga still större delen av tiden.
Detta var inte mycket till svar på din fråga, men du lär väl märka med tiden vad som passar dig.. Lycka till oavsett!
 
I en drömvärld, oavsett Submariner-modell.
Om möjligheten fanns, skulle ni behålla datumbubblan eller ändra till "No Date"?
 
Till er som har flera submariner, roterar ni på flera eller är det mest en som får handleds tid?
Har en starbucks påväg in och funderar på att låta 114060 gå vidare, eller tröttnar man på grönt och vill köra svart ibland?

Kort svar: Nej.

Längre svar: Har köpt och otaliga 114060 men ingen är kvar. Har köpt och sålt Hulk. Har bara köpt starbucks. 🤷‍♂️

Skulle gärna ha en utan datum som komplement men skulle aldrig byta bort starbucks mot den. Tröttnar snarare på svart.
 
Senast ändrad:
Tänkte det behövdes en lite påminnelse om vad klockorna kan användas till.. :)
En veckas paddling uppe i Stockholms skärgård, här på väg mellan Kallskär och Stora Nassa. Jag brukar räkna på ca 6 km/h med fullastad kajak, alltså 10 min per km, vilket ger 2 cm i skalan 1:50000. Lätt att hålla koll på distans och hur långt det är kvar till nästa fika..

rolex_01.jpg
 
Tänkte det behövdes en lite påminnelse om vad klockorna kan användas till.. :)
En veckas paddling uppe i Stockholms skärgård, här på väg mellan Kallskär och Stora Nassa. Jag brukar räkna på ca 6 km/h med fullastad kajak, alltså 10 min per km, vilket ger 2 cm i skalan 1:50000. Lätt att hålla koll på distans och hur långt det är kvar till nästa fika..

rolex_01.jpg
Snyggt, tält?
 
Tänkte det behövdes en lite påminnelse om vad klockorna kan användas till.. :)
En veckas paddling uppe i Stockholms skärgård, här på väg mellan Kallskär och Stora Nassa. Jag brukar räkna på ca 6 km/h med fullastad kajak, alltså 10 min per km, vilket ger 2 cm i skalan 1:50000. Lätt att hålla koll på distans och hur långt det är kvar till nästa fika..

rolex_01.jpg
Känns lite som ett Explorers Club mission, eller hur @NiklasF

 
Tillbaka
Topp