• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

GBG81

Omega
2-Faktor
Double up
IMG_1473.jpeg
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Ja på den bilden den 5-siffriga.
Men hade varit roligt att jämföra båda på länk😄
De 6-siffriga är ju så klart en bättre klocka och jag tycker glidelocket är den absolut största förbättringen. Jag har sagt det förut och säger det igen. Det är lite som att jämföra en ny Porsche 911 mot än äldre 911. Visst den nya är snabbare osv men den saknar charmen som en äldre 911 har. Jag har en 5513, en 16610LN och jag har haft en 114060. Anledningen till att jag sålde min 114060 var att jag helt enkelt gillar 5-siffriga mer😁
 
De 6-siffriga är ju så klart en bättre klocka och jag tycker glidelocket är den absolut största förbättringen. Jag har sagt det förut och säger det igen. Det är lite som att jämföra en ny Porsche 911 mot än äldre 911. Visst den nya är snabbare osv men den saknar charmen som en äldre 911 har. Jag har en 5513, en 16610LN och jag har haft en 114060. Anledningen till att jag sålde min 114060 var att jag helt enkelt gillar 5-siffriga mer😁
Jag kan bara hålla med. Liknelsen med Porsche är bra! 😅
 

Torshalla

Omega
124060 är bäst för mig :)
Alla är bra, man kan inte välja fel… men för mig, 41mm är bättre än 40mm, jag gillar den nya bracelet och glidelock, och cerachrome bezel, och AV, och maxi dial, och chromalight… så många förbättringar :)
Prova alla och välja vilken passar dig bäst :)
 
124060 är bäst för mig :)
Alla är bra, man kan inte välja fel… men för mig, 41mm är bättre än 40mm, jag gillar den nya bracelet och glidelock, och cerachrome bezel, och AV, och maxi dial, och chromalight… så många förbättringar :)
Prova alla och välja vilken passar dig bäst :)
Det bästa med 124060 är gångreserven. Jag tycker 114060 ligger bättre på handleden.
 
Topp