• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
@SWC kan säkert hjälpa dig med pris på länk
Frågan har säkert ställts många gånger men jag är lat så jag frågar igen. Kan man köpa en ny länk till en Sub 16610 hos AD och vad kostar de på ett ungefär i så fall? Och tar de den gamla länken då eller kan man sälja den vidare själv? Har en från 2003 i fint skick utan större stretch men skulle vilja ha en helt tight länk till en så pass dyr klocka..😊

Runt 2017 kostade dom ca 16k idag vet jag inte tyvärr.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
F9D103DD-227C-455D-8478-2ACDFE1DE140.jpeg
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Frågan har säkert ställts många gånger men jag är lat så jag frågar igen. Kan man köpa en ny länk till en Sub 16610 hos AD och vad kostar de på ett ungefär i så fall? Och tar de den gamla länken då eller kan man sälja den vidare själv? Har en från 2003 i fint skick utan större stretch men skulle vilja ha en helt tight länk till en så pass dyr klocka..😊
Säkert olika pris på länk till 16610 och 114060 men jag ringde Nymans och frågade om länk till den sistnämnda för ett par månader sedan och svaret var strax under 30k. Då hade jag visserligen inget inbyte om det kan ge nån rabatt.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Var precis inne på RobE och blev erbjuden en SM TT, har haft siktet inställt på stål med tanke på repor och stöldbegärlighet, någon som har någon input?
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Var precis inne på RobE och blev erbjuden en SM TT, har haft siktet inställt på stål med tanke på repor och stöldbegärlighet, någon som har någon input?

Läste här på forumet att just TT gått att köpa direkt utan någon form av väntlista ett längre tag nu så jag skulle också varit lite osäker där. Tror dock stöldbegärligheten bör vara ungefär densamma på en TT och en ren stål om det är vad du är orolig över.
 
Senast ändrad:

mruhr

Panerai
2-Faktor
Läste här på forumet att just TT gått att köpa direkt utan någon form av väntlista ett längre tag nu så jag skulle också varit lite osäker där. Tror dock stöldbegärligheten bör vara ungefär densamma på en TT och en ren stål om det är vad du är orolig över.

Jag är också ute efter ren stål, kommer nog landa i en gråmarknadsvariant men har inte riktigt gjort något ärlig försök att gå in till AD ännu. Jag är inte mycket för att köpa klockor jag inte vill ha eller kommer använda för att sättas upp på nån lista. Kan dock absolut tänka mig att köpa en extra klocka om jag får gå ifrån med den jag vill ha också direkt, tror dock även det är ett drömscenario eller vad säger ni med erfarenhet?
Har en känsla av att det är TT som gäller enbart idag, men är då också inne på att helt och hållet skippa Rolex spåret. Köper enbart det jag vill ha och om inte det fungerar för Rolex så är det andra hand eller inte alls som gäller
 
T

Takeover

Guest
Klockvänner! Go eller no go? 1680 utan box och papper. Men skicket ser mkt trevligt ut eller vad tycker ni?
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp