• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Miichmoch

Breitling
Köpte den 2020 men va tvungen att sälja 2021. Idag ångrar jag mig.. 16610 från 2006, med laser graverade kronan på safiren!
 

Bilagor

  • 7A5E2D1B-AAC3-434E-A6FF-C9C167953DC7.jpeg
    7A5E2D1B-AAC3-434E-A6FF-C9C167953DC7.jpeg
    308.9 KB · Visningar: 5

Axid

Omega
Hej! Behöver input från mer erfarna Sub-ägare. Min 16610 från 05/06 har ihåliga mittlänkar. Har alla 16610 det eller finns det dom med solida mittlänkar? Tycker den blir lite rasslig pga av ihåligheten och blev därför nyfiken kring om det gäller alla årsmodeller eller inte.
 

Klockvmo

Cartier
2-Faktor
Hej! Behöver input från mer erfarna Sub-ägare. Min 16610 från 05/06 har ihåliga mittlänkar. Har alla 16610 det eller finns det dom med solida mittlänkar? Tycker den blir lite rasslig pga av ihåligheten och blev därför nyfiken kring om det gäller alla årsmodeller eller inte.
Solida länkar började väl från Submariner 116610, alltså övergången från 5-siffrig till 6-siffrig.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Hej! Behöver input från mer erfarna Sub-ägare. Min 16610 från 05/06 har ihåliga mittlänkar. Har alla 16610 det eller finns det dom med solida mittlänkar? Tycker den blir lite rasslig pga av ihåligheten och blev därför nyfiken kring om det gäller alla årsmodeller eller inte.

Solida länkar började väl från Submariner 116610, alltså övergången från 5-siffrig till 6-siffrig.
Även 16610 finns med solida ändar, även kallat SEL, solid end links
 

Hammars

Omega
Hejsan klocksnackare.

Hur ser sidorna ut på länken på en Oysterlänk passande en 14060M, är det polerade eller borstade sidor? Sitter och kollar nu då jag ska beställa en extralänk men tycker det ser rätt otydligt ut. Det jag menar är om alla sidorna på länken ska vara borstade eller om det endast är under och översidan?

Sedan om någon vet om det ska vara 15.5mm eller 16mm länkar när man köper extralänkar?

Finns det någon här som kan rekommendera en handlare online man kan köpa dessa länkar av? Jag behöver 1-2 stycken.

Tack
Hammars
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan klocksnackare.

Hur ser sidorna ut på länken på en Oysterlänk passande en 14060M, är det polerade eller borstade sidor? Sitter och kollar nu då jag ska beställa en extralänk men tycker det ser rätt otydligt ut. Det jag menar är om alla sidorna på länken ska vara borstade eller om det endast är under och översidan?

Sedan om någon vet om det ska vara 15.5mm eller 16mm länkar när man köper extralänkar?

Finns det någon här som kan rekommendera en handlare online man kan köpa dessa länkar av? Jag behöver 1-2 stycken.

Tack
Hammars

15,5mm borstade sidor
 

Fodden

Omega
Hur bärs 114060/124060 jämfört med förra generationens Omega Seamaster Diver 41 mm? Någon som har upplevt båda och kan jämföra?
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Hur bärs 114060/124060 jämfört med förra generationens Omega Seamaster Diver 41 mm? Någon som har upplevt båda och kan jämföra?
Har/haft alla tre. Inte världens bästa bilder för jämförelse men de bärs ganska lika tycker jag. Smpc lite mindre. 114060 klossigast av dem, är faktiskt hyfsat stor skillnad på nya och gamla ref på handleden.
Dock har nya en mkt större clasp.

124060
IMG_0537.jpeg

Smpc
IMG_0539.jpeg

114060
IMG_0538.jpeg
 

Axid

Omega
Hej! Har en fundering jag vore väldigt tacksam för mer info kring. Har en 16610 med clasp nr 93250. Överväger att köpa en ny clasp som har claspnr 93150. Antar att den kommer passa?
Sedan andra frågan, säljer Rolex easy-extension bitar för denna länk?
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Har en fundering jag vore väldigt tacksam för mer info kring. Har en 16610 med clasp nr 93250. Överväger att köpa en ny clasp som har claspnr 93150. Antar att den kommer passa?
Sedan andra frågan, säljer Rolex easy-extension bitar för denna länk?
93150 lås är från äldre modell men passar din länk.
Easy link finns inte på 5-siffriga referenser.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Försöker förstå varför det är ett stort spann på priset på 16610, förstår att ålder och tillbehör gör mycket. Men vill lära mig mer! Var vänder man sig ifall man vill läsa på om 16610?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Försöker förstå varför det är ett stort spann på priset på 16610, förstår att ålder och tillbehör gör mycket. Men vill lära mig mer! Var vänder man sig ifall man vill läsa på om 16610?
Bob’s watches och Fratello har rätt bra och ingående guider. Använde mig delvis av dem när jag letade Polar. Som jag har förstått så är även 16610 aningen kraftigare än ex 14060m pga datumet.

 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Bob’s watches och Fratello har rätt bra och ingående guider. Använde mig delvis av dem när jag letade Polar. Som jag har förstått så är även 16610 aningen kraftigare än ex 14060m pga datumet.

Stort tack!
 
Topp