Haha vafan var det en riktig klocka!! trodde hade gjort ett riktigt dåligt photoshopjobb bara I stand corrected
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha vafan var det en riktig klocka!! trodde hade gjort ett riktigt dåligt photoshopjobb bara I stand corrected
Solida länkar började väl från Submariner 116610, alltså övergången från 5-siffrig till 6-siffrig.Hej! Behöver input från mer erfarna Sub-ägare. Min 16610 från 05/06 har ihåliga mittlänkar. Har alla 16610 det eller finns det dom med solida mittlänkar? Tycker den blir lite rasslig pga av ihåligheten och blev därför nyfiken kring om det gäller alla årsmodeller eller inte.
Förstår, tack då vet jag.Solida länkar började väl från Submariner 116610, alltså övergången från 5-siffrig till 6-siffrig.
Hej! Behöver input från mer erfarna Sub-ägare. Min 16610 från 05/06 har ihåliga mittlänkar. Har alla 16610 det eller finns det dom med solida mittlänkar? Tycker den blir lite rasslig pga av ihåligheten och blev därför nyfiken kring om det gäller alla årsmodeller eller inte.
Även 16610 finns med solida ändar, även kallat SEL, solid end linksSolida länkar började väl från Submariner 116610, alltså övergången från 5-siffrig till 6-siffrig.
Hejsan klocksnackare.
Hur ser sidorna ut på länken på en Oysterlänk passande en 14060M, är det polerade eller borstade sidor? Sitter och kollar nu då jag ska beställa en extralänk men tycker det ser rätt otydligt ut. Det jag menar är om alla sidorna på länken ska vara borstade eller om det endast är under och översidan?
Sedan om någon vet om det ska vara 15.5mm eller 16mm länkar när man köper extralänkar?
Finns det någon här som kan rekommendera en handlare online man kan köpa dessa länkar av? Jag behöver 1-2 stycken.
Tack
Hammars
Bara ändarna ja. Länkbitarna i sig är inte solida på någon 16610. @AxidÄven 16610 finns med solida ändar, även kallat SEL, solid end links
Snyggt! Vart kommer bandet ifrån?Tropik-säsong
Det är ett vintage(tror jag?) tropic som jag köpt här på ksSnyggt! Vart kommer bandet ifrån?
Har/haft alla tre. Inte världens bästa bilder för jämförelse men de bärs ganska lika tycker jag. Smpc lite mindre. 114060 klossigast av dem, är faktiskt hyfsat stor skillnad på nya och gamla ref på handleden.Hur bärs 114060/124060 jämfört med förra generationens Omega Seamaster Diver 41 mm? Någon som har upplevt båda och kan jämföra?
Tack!Har/haft alla tre. Inte världens bästa bilder för jämförelse men de bärs ganska lika tycker jag. Smpc lite mindre. 114060 klossigast av dem, är faktiskt hyfsat stor skillnad på nya och gamla ref på handleden.
Dock har nya en mkt större clasp.
124060
Smpc
114060
93150 lås är från äldre modell men passar din länk.Hej! Har en fundering jag vore väldigt tacksam för mer info kring. Har en 16610 med clasp nr 93250. Överväger att köpa en ny clasp som har claspnr 93150. Antar att den kommer passa?
Sedan andra frågan, säljer Rolex easy-extension bitar för denna länk?
Bob’s watches och Fratello har rätt bra och ingående guider. Använde mig delvis av dem när jag letade Polar. Som jag har förstått så är även 16610 aningen kraftigare än ex 14060m pga datumet.Försöker förstå varför det är ett stort spann på priset på 16610, förstår att ålder och tillbehör gör mycket. Men vill lära mig mer! Var vänder man sig ifall man vill läsa på om 16610?
Stort tack!Bob’s watches och Fratello har rätt bra och ingående guider. Använde mig delvis av dem när jag letade Polar. Som jag har förstått så är även 16610 aningen kraftigare än ex 14060m pga datumet.
Rolex 16610 Review
Uncover the legendary Rolex Submariner 16610 in our in depth review Explore its unique features, history, and enduring value Find your perfect dive watch at Bob s Watches today!www.bobswatches.com