• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Angående maxicase eller inte:
Har postat denna tidigare men...
Testade maxicaset för första gången på KS-festen sist. Klockan satt som en smäck och är faktiskt den som sitter bäst på mig av alla klockor jag testat!
Min 5513 kändes som en rasselhög i jämförelse.
Vilken som är snyggast är en smaksak. 2020 ska jag plocka ut en nodate. Då skiljer det 50 år från min 5513 och mig själv. :)

F993AED3-7DC5-4099-8CAF-D4C31864DAFC.jpeg

Bra bild :) blir med störst sannolikhet en "nodate" med maxicase för mig med!

Testade maxicaset för första gången på KS-festen sist. Klockan satt som en smäck och är faktiskt den som sitter bäst på mig av alla klockor jag testat!
Vilken som är snyggast är en smaksak. 2020 ska jag plocka ut en nodate. Då skiljer det 50 år från min 5513 och mig själv. :)

Jag visste inte om jag skulle tycka om maxicase eller inte innan jag provade på det.
Trodde det skulle bli för fyrkantigt och tråkigt.
Men den satt precis som du säger.
Kvalitén jämfört med min rassliga 16713 är många steg framåt.

Kort sagt, Jag älskar den.
20171006_103809.jpg

Hej! Jag har en seadweller 116600 (har ju date) som är lite tjockare - och marginellt tyngre, så det var det som avgjorde... dvs. Utifrån vad jag har :)

Mycket nöjd med klockan! Kör på!

Efter den bilden måste väl diskussionen om vilken som är snyggast vara över eller?! :cool:

• Like
Reactions: Jax
Nja, jag är nog fast vid de mjukare formerna på de 5-siffriga. Men jag är lite partisk eftersom jag har en 16610 och har aldrig provat maxicaset.
Jag kanske var otydlig, 5513 via KO där. Men det är väl härligt att vi alla gillar olika här.
Efter att ha haft både 4,5 och 6 siffrig ref på sub så är det ingen av dessa jag inte skulle överväga att äga igen, även om de äldres utseende lockar klart mer just nu.

• Like
Reactions: Jax
Själv pallade jag Maxi caset i ett par månader innan jag bytte tillbaka till 5 siffrigt.
Äger ingen Sub alls för tillfället men när det blir så igen så blir det definitivt en 4 eller 5 siffrig.

Tillbaka
Topp