• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Roligt att höra!
Jag värdesätter kvalité känslan högt och undrar lite hur den 5 siffriga känns mot den 6 siffriga? Är det stor skillnad?
Det här är min personliga åsikt, men sexsiffrig sub känns definitivt mer gedigen, mer närvaro och tyngd. Däremot finns det tillfällen när jag tycker femsiffriga är snyggare, rent estetiskt. Men ska man titta framåt så är t ex 116610 en gedigen pjäs som tål allt och kan vara med överallt :)
 

Bas

Patek
Tack för era svar!
Som sagt värdesätter kvalité känslan högt, den ska vara gedigen och toolig helt enkelt!
Glidelock är absolut något jag tänker på efter att ha ägt DSSD!
Känns som det lutar år en 6 siffrig helt enkelt MEN
5 siffriga kan jag få för strax under 50k så priset lockar.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det låter som att 6 siffrig är det du söker. =) 50k är bra för en Sub dock!

Tack för era svar!
Som sagt värdesätter kvalité känslan högt, den ska vara gedigen och toolig helt enkelt!
Glidelock är absolut något jag tänker på efter att ha ägt DSSD!
Känns som det lutar år en 6 siffrig helt enkelt MEN
5 siffriga kan jag få för strax under 50k så priset lockar.
 
  • Like
Reactions: Bas

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Är det den keramiska vridningen som gör den blingig?

Ja. Egentligen den enda del jag har lite svårt för. En tool watch ska inte ha keramiska delar som riskerar att gå sönder.
Att byta ut det keramiska inlägget kostar många tusen kr vad jag har hört.

I övrigt är ju den nya modellen steroidpumpad jämfört med föregångaren på alla sätt ; fetare boett, större visare och markeringar, solida länkar.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Solid länk och glidelock är guldvärt för mig!
Det blir nog en 6 siffrig, keramiska vridningen stör mig inte faktiskt.
Känns med tooligt med solid länk när den är tyngre och bastantare

Fast glidelocken... den är inte avgörande för mig iaf... jag vet inte hur mycket era handleder svullnar upp/ner över dygnet men för mig är det enbart vid vinter och sommar som ändringen görs.
 

Bas

Patek
Fast glidelocken... den är inte avgörande för mig iaf... jag vet inte hur mycket era handleder svullnar upp/ner över dygnet men för mig är det enbart vid vinter och sommar som ändringen görs.

När jag väl är ute och jobbar så vistas jag i väldigt varma miljöer så mina handleder svullnar upp ganska lätt och då vill jag verkligen köra glidelock.
Idag kör jag Breitlings viklås med microjustering eller vad det kallas och då får jag justera ganska omgäende när jag börjat jobba så den inte blir för tight!
 

Jax

Cartier
En liten undran.
Beteckningen SubC används ju frekvent för de 6-siffriga. Men däremot tror jag att jag aldrig sett beteckningen SubB för t. ex. de 5-siffriga. Används inte den beteckningen?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Så tråkig men än dock så fulländad. Tråkigt att den inte ges mer handledstid. Fan ta dig 16710.
2AC172B7-0C70-4A65-BA8E-E37D6CF79C79.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Angående maxicase eller inte:
Har postat denna tidigare men...
Testade maxicaset för första gången på KS-festen sist. Klockan satt som en smäck och är faktiskt den som sitter bäst på mig av alla klockor jag testat!
Min 5513 kändes som en rasselhög i jämförelse.
Vilken som är snyggast är en smaksak. 2020 ska jag plocka ut en nodate. Då skiljer det 50 år från min 5513 och mig själv. :)

F993AED3-7DC5-4099-8CAF-D4C31864DAFC.jpeg
 
Topp