• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Köpte min för en månad sen ungefär, är så otroligt nöjd med min 114060 ä. Långt bättre än jag kunde tänka mig :p
114060 eller 116610 spelar ju egentligen ingen roll, men jag är svag för datum så därav mitt val. Mycket bra klockor båda :) (ska inte glömma 16600 som jag också haft, Sea Dweller, som också är en helgrym klocka om än lite bulkigare än de andra två syskonen).

IMG_6363.JPG

Tack. Ja den är trevlig och troligtvis den klocka jag använder mest, kanske delad plats med Dwellern

Hur trivs du med 116610?
Blev lite förvånad när jag såg att du köpt en sån. Oväntat men kul
Tackar, trivs alldeles utmärkt. Var lite tveksam till maxicaset och visste inte hur jag skulle trivas med det, de sub jag haft tidgare har varit fyr- och femsiffriga (inkl dwellern). Kom aldrig riktigt överens med 116710 men det berodde nog mera på en lite för rörig bezel, 116610 är väldigt behaglig dock och den kan man titta på hur många ggr som helst på dagen :)

Tack. Ja den är trevlig och troligtvis den klocka jag använder mest, kanske delad plats med Dwellern

Hur trivs du med 116610?
Blev lite förvånad när jag såg att du köpt en sån. Oväntat men kul
Glömde en sak; börjar bli lite trött på allt flippande och bytande och tänkte att jag slår till på en klocka jag kan lita på i alla väder, använda i alla sammanhang och även kunna bli gammal med. DJ´n för lite mera gåborts situationer och OQ när man vill ha något lite kul och annorlunda. En bra trio tror jag :)

Glömde en sak; börjar bli lite trött på allt flippande och bytande och tänkte att jag slår till på en klocka jag kan lita på i alla väder, använda i alla sammanhang och även kunna bli gammal med. DJ´n för lite mera gåborts situationer och OQ när man vill ha något lite kul och annorlunda. En bra trio tror jag :)
Då är det ett utmärkt val av klocka och som du säger, en bra trio!

Jag har alltid förordat de femsiffriga sportklockorn, 16610/14060/16710 osv... men förstår helt valet av den nyare. Har en 116610 och kanske inte den klocka som används mest men skön och snygg är den :)

Då är det ett utmärkt val av klocka och som du säger, en bra trio!

Jag har alltid förordat de femsiffriga sportklockorn, 16610/14060/16710 osv... men förstår helt valet av den nyare. Har en 116610 och kanske inte den klocka som används mest men skön och snygg är den :)
Jo, tidigare (och för all del även nu) haft en förkärlek för fyr- och femsiffriga Rolex ö h t. 1680 jag hade var ju helt magnifik med plexi och faded bezel, 16600 kanske bästa klocka jag haft. Min 16014 är kag väldigt glad för. Men men, satsningen på en 116610 verkar gå hem :)

• Like
Reactions: Jax
Vi kom inte så långt. Men typ 50 lax vid snabb affär var det tal om mellan glas och skål. Inget fynd enligt @vaniljglass https://klocksnack.se/threads/rolex-sub-1680.83052/#post-2084484

Jag vet att snubben köpt den för ett par år sen för 70 lax.

Vi satt på en Michelinrestaurang i London och surrade. Han behövde snabba cash. Jag gav ett bud. Han ville fundera lite. Men sen dog affären då jag fick så jävla dålig respons från förståsigpåarna här.
Tråkigt.

Tjena alla submariner ägare!
Jag har börjat titta på en nyservad 16610 fullset samt en 114060 och undrar lite vilken som sitter bäst på armen? Hört att vissa har svårt för maxicaset?

Jag har en 16610 och är så sjukt nöjd! Snygg till både kostym och t-shirt då den är något mindre och mer diskret i mitt tycke.

Tjena alla submariner ägare!
Jag har börjat titta på en nyservad 16610 fullset samt en 114060 och undrar lite vilken som sitter bäst på armen? Hört att vissa har svårt för maxicaset?

Tillbaka
Topp